تبیان، دستیار زندگی
تیم های تهرانی پرسپولیس و نفت، نمایندگان ایران در روز دوم از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا هستند که در صورت پیروزی برابر رقیبان خود، صعود خود به جمع ۱۶ تیم برتر این جام را قطعی خواهند کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس صعود می‌کند یا سقوط


تیم‌های تهرانی پرسپولیس و نفت، نمایندگان ایران در روز دوم از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا هستند که در صورت پیروزی برابر رقیبان خود، صعود خود به جمع ۱۶ تیم برتر این جام را قطعی خواهند کرد.


پرسپولیس و

هفته پنجم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری ۸ دیدار در شرق و غرب آسیا به پایان می‌رسد که در این بین تیم‌های تهرانی پرسپولیس و نفت در رقابت با حریفانی از قطر و ازبکستان، به فکر صعود زودهنگام به جمع ۱۶ تیم برتر جام هستند.
در این روز و در شرق آسیا، تیم کاشیوا ریسول ژاپن درحالی در خانه میزیان جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی تیم نخست گروه E است که این بازی نبرد صدرنشینی است. ژاپنی‌ها تنها با پیروزی به رده اول می‌رسند اما تساوی نماینده کره‌ را در راس جدول این گروه حفظ می‌کند. شاندونگ چین هم درحالی میزبان بین دونگ ویتنام است که برای صعود به مرحله بعد باید مقابل میهمانش پیروز شود که در اینصورت هرنتیجه‌ای که در دیگر بازی گروه رخ می‌دهد، به سود این تیم خواهد بود.
در گروه F، سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی در خانه میزبان بوریرام یونایتد تایلند صدرنشین است که این بازی هم جنگ برای رسیدن به رده نخست گروه است. بازی گوانگژو چین و گامبا اوزاکا ژاپن، تیم‌های ۴ امتیازی این گروه هم بسیار حساس است زیرا تیم بازنده، شاید با جام خداحافظی کند اما تیم برنده ممکن است به رده دوم صعود کند.
صعود پرسپولیس یا سقوط به رده دوم
صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا که در لیگ ایران شرایط اسفناکی دارد، در نخستین بازی آسیایی که برانکو ایوانکوویچ را روی نیمکت هدایت خود می‌بیند، به فکر حفظ جایگاه و قطعی کردن صعود زودهنگامش به جمع ۱۶ تیم برتر آسیا است.
سرخپوشان تهرانی که در این هفته میزبان صدرنشین لیگ قطر هستند، با کسب پیروزی در این بازی صعود زودهنگامی به مرحله بعدی جام خواهند داشت اما تساوی در این بازی اگر با برد النصر در زمین بنیادکار همراه شود، تکلیف صعود این تیم را به هفته پایانی موکول می‌کند. باخت در این رقابت حساس هم پرسپولیس را محکوم به سقوط به رده دوم می‌کند.
البته هرچند نتیجه این بازی برای پرسپولیس اهمیت دارد اما اگر النصر در زمین بنیادکار امتیاز از دست بدهد، سرخپوشان تهرانی با کسب هر نتیجه‌ای برابر لخویا صعود می‌کنند و ممکن است تنها در جایگاه‌شان تغییری ایجاد شود.
برانکو ایوانکوویچ اما می‌خواهد رقابتهای آسیایی را با نتیجه ارزشمند آغاز کند تا با روحیه بهتر تیمش را برای حضور در ادامه مسابقات لیگ برتر به میدان بفرستد، دیدارهایی که اگر سرخپوشان بیش از این ناکام باشند، ممکن است در خطر سقوط قرار بگیرند.

سرخپوشان تهرانی که در این هفته میزبان صدرنشین لیگ قطر هستند، با کسب پیروزی در این بازی صعود زودهنگامی به مرحله بعدی جام خواهند داشت اما تساوی در این بازی اگر با برد النصر در زمین بنیادکار همراه شود، تکلیف صعود این تیم را به هفته پایانی موکول می‌کند. باخت در این رقابت حساس هم پرسپولیس را محکوم به سقوط به رده دوم می‌کند

پیروزی خانگی برای امضا شدن حکم صعود
برتری پرگل برابر الشباب در عربستان، نفت را به صدرجدول لیگ قهرمانان آسیا رساند اما دو باخت پیایی در لیگ ایران، این تیم تهرانی را از صدر به رده دوم آن مسابقات فرستاد. شاگردان علیرضا منصوریان در این بازی خانگی، درحالی برابر پاختاکور صف آرایی می‌کنند که از یکسو به فکر پیروزی و قطعی کردن صعود خود به مرحله بعد این جام بوده و از سوی دیگر در اندیشه گرفتن انتقام از این حریف ازبکستانی هستند.
البته نفتی‌ها باید مراقب باشند که در صورت شکست از این تیم ازبکستانی، ممکن است در پایان دیدارهای این هفته به رده سوم سقوط کرده و حتی شانس راهیابی به مرحله بعدی را از دست بدهند زیرا آخرین بازی خود را باید در زمین العین امارات انجام دهند که موفقیت در آن بازی بسیار سخت خواهد بود.
شاگردان منصوریان برای اینکه کارشان برای صعود به اما و اگر نکشد، باید در این بازی پیروز شوند و اگر برد آنها با تساوی تیم‌های الشباب عربستان و العین امارات همراه شود، اتفاق بسیار خوبی برای این تیم تهرانی بوده و زمینه‌ساز صعودشان به جمع ۱۶ تیم برتر جام را فراهم می‌کند.
تراکتورسازی


برنامه کامل دیدارهای هفته پنجم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
سه‌شنبه - یک اردیبهشت‌ماه
گروه C:
* السد قطر - فولاد ایران
* لوکو موتیو ازبکستان - الهلال عربستان
جدول رده‌بندی گروه C:
۱- السد قطر ۷ امتیاز، ۲- الهلال عربستان ۷ امتیاز، ۳- لوکوموتیو ازبکستان ۴ امتیاز و ۴- فولاد ایران ۳ امتیاز
گروه D:
* تراکتورسازی ایران - نسف‌ قارشی ازبکستان
* الاهلی عربستان - الاهلی امارات
جدول رده‌بندی گروه D:
۱- الاهلی عربستان ۸ امتیاز، ۲- الاهلی امارات ۵ امتیاز، ۳- نسف قارشی ۴ امتیاز و ۳- تراکتورسازی ایران ۴ امتیاز
گروه G:
* اوراوارد دیاموندز ژاپن - سووون بلووینگز کره‌جنوبی
* بجینگ گوآن چین - بریزبین رور استرالیا
جدول رده‌بندی گروه G:
۱- بجینگ گوآن چین ۱۰ امتیاز، ۲- سووون بلووینگز کره‌جنوبی ۷ امتیاز، ۳- بریزبین رور استرالیا ۴ امتیاز و ۴- اوراواردز دیاموندز ژاپن یک امتیاز
گروه H:
* وسترن سیدنی واندررز استرالیا - کاشیما آنتلرز ژاپن
* اف‌سی سئول کره‌جنوبی - گوانگژو اورگرانده چین
جدول رده‌بندی گروه H:
۱- گوانگژو اورگرانده چین ۹ امتیاز، ۲- وسترن سیدنی واندررز استرالیا ۵ امتیاز، ۳- اف‌سی سئول کره‌جنوبی ۵ امتیاز و ۴- کاشیما آنتلرز ژاپن ۳ امتیاز
چهارشنبه - ۲ اردیبهشت‌ماه
گروه A:
* بنیادکار ازبکستان - النصر عربستان
* لخویا قطر - پرسپولیس ایران، ساعت ۲۰
جدول رده‌بندی گروه A:
۱- پرسپولیس ایران ۹ امتیاز، ۲- لخویا قطر ۷ امتیاز، ۳- النصر عربستان ۵ امتیاز و ۴- بنیادکار ازبکستان یک امتیاز
گروه B:
* نفت تهران - پاختاکور ازبکستان، ساعت ۱۹، ورزشگاه آزادی
* الشباب عربستان - العین امارات
جدول رده‌بندی گروه B:
۱- نفت ایران ۷ امتیاز، ۲- العین امارات ۶ امتیاز، ۳- پاختاکور ازبکستان ۵ امتیاز و ۴- الشباب عربستان ۲ امتیاز
گروه E:
* کاشیوا ریسول ژاپن - جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی
* شاندونگ چین -  بین دونگ ویتنام
جدول رده‌بندی گروه E:
۱- جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی ۸ امتیاز، ۲- کاشیوا ریسول ژاپن ۸ امتیاز، ۳- شاندونگ چین ۴ امتیاز و ۴- بین دونگ ویتنام یک امتیاز
گروه F:
* سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی - بوریرام یونایتد تایلند
* گوانگژو چین - گامبا اوزاکا ژاپن
جدول رده‌بندی گروه F:
۱- بوریرام یونایتد تایلند ۷ امتیاز، ۲-  سئونگنام اف‌سی کره‌جنوبی ۷ امتیاز، ۳- گوانگژو چین ۴ امتیاز و ۴- گامبا اوزاکا ژاپن ۴ امتیاز

بخش ورزشی تبیان

منبع: مهر