تبیان، دستیار زندگی
بازی های هفته بیست و دوم لیگ برتر در روزهای جمعه و یکشنبه این هفته برگزار می شود. تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا یکشنبه به میدان می روند و استقلال و سپاهان در روز جمعه برای رسیدن به صدر در تهران و انزلی با تیم های پایین جدول رقابت می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال در اندیشه صدرنشینی


بازی‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر در روزهای جمعه و یکشنبه این هفته برگزار می‌شود. تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا یکشنبه به میدان می‌روند و استقلال و سپاهان در روز جمعه برای رسیدن به صدر در تهران و انزلی با تیم‌های پایین جدول رقابت می‌کنند.

استقلال

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:
پدیده - استقلال خوزستان؛ آبی‌های اهواز روی لبه تیغ
استقلال خوزستان به باخت عادت کرده و در چند هفته اخیر مقابل ملوان، ذوب آهن و فولاد خوزستان شکست خورد تا اکنون در رده سیزدهم با 19 امتیاز قرار بگیرد البته نسبت به تیم شانزدهم جدول لیگ فقط با تفاضل گل بهتر در رده سیزدهم است. آبی‌های اهواز اگر می‌خواهند در لیگ برتر بمانند باید مقابل پدیده سه امتیاز بگیرند چون مساوی خیلی به کار این تیم نمی‌آید و ممکن است استقلال خوزستان به یکباره به رده شانزدهم سقوط کند.

پدیده هم با وجود مشکلات مالی که دارد تلاش می‌کند در لیگ برتر بماند. پدیده که در ابتدای لیگ جز تیم‌های بالانشین بود اکنون مدت‌هاست خوب نتیجه نمی‌گیرد. پدیده 24 امتیازی در رده دهم است و تلاش می‌کند تا حداقل این جایگاهش را حفظ کند. پدیده اگر در این بازی خانگی پیروز شود شانس صعود به رده هشتم را هم دارد.

صبای قم - راه آهن؛ فرهاد کاظمی با رحیمی به دنبال دومین برد
صبای قم که در رده هشتم قرار دارد باید برای حفظ این رده از جدول تمام تلاشش را مقابل راه آهن انجام بدهد و اگر در این بازی پیروز شود از جایش تکان نمی‌خورد و هشتم خواهد ماند اما در انتهای جدول وضعیت شگفت انگیزی حاکم است و تیم راه آهن که شانزدهم جدول است اگر بتواند صبای قم را شکست بدهد احتمال صعودش تا رده یازدهم هست البته به شرطی که پیکان و ملوان امتیاز نگیرند. فرهاد کاظمی در اولین دیداری که سرمربی راه آهن بود توانست سه امتیاز از پدیده بگیرد و اکنون می‌خواهد همچنان تاثیر حضورش را در راه آهن نشان بدهد.

کاظمی به خوبی می‌داند مساوی دردی از تیمش درمان نمی‌کند و به همین خاطر تیمش را هجومی به میدان می‌فرستد و بازیکنان راه آهن هم که شرایط حساس و خطرناک تیم‌شان را در ته جدول درک کرد‌ه‌اند تلاش می‌کنند خواسته‌های سرمربی جدیدشان را در راه آهن اجرایی کنند ولی بازیکنان صبا چنین انگیزه‌ای را ندارند و آنها در میانه جدول حضور دارند.  علیرضا رحیمی مدیرعامل سابق پرسپولیس هم که به تازگی در باشگاه راه آهن مدیرعامل شده چهره ویژه این مسابقه است. رحیمی هم دوست ندارد بازگشتش به لیگ برتر با باخت همراه باشد.

استقلال مقابل تیم پانزدهم جدول لیگ نباید کار سختی پیش رو داشته باشد و روی کاغذ همه شانس برد را به تیم قلعه‌نویی می‌دهند بخصوص اینکه نفت مسجد سلیمان در هفته گذشته چند روز به دلیل اعتصاب بازیکنانش تمرین نکرد. تنها وجه مشترک استقلال و نفت مسجد سلیمان شاید همین بی‌پولی باشد. استقلال اگر در این بازی خانگی پیروز شود به طور موقت به صدر جدول خواهد رسید.

ملوان - سپاهان؛ یاران فرکی در انزلی به دنبال صدرنشینی
ملوان با سه برد متوالی توانست خود را از انتهای جدول به رده یازدهم برساند ولی هنوز حاشیه امنیت ندارد. ملوان اگر در دیدار با سپاهان مدعی یک امتیاز هم بگیرد از رده دوازدهم حداقل در پایان هفته بیست و دوم  پایین‌تر نمی‌آید. با این حال فیروز کریمی و بازیکنان ملوان به دنبال چهارمین برد متوالی خود در انزلی هستند. حسین فرکی گفته هیچ وقت به ملوان نباخته اما این ملوان را نمی‌توان با تیم‌های گذشته مقایسه کرد زیرا بازیکنان این تیم اکنون هم قسم شده‌اند تا تیم را در لیگ برتر نگه‌دارند و هواداران دو آتشه ملوان هم روز جمعه حامی تیم‌شان هستند با این حال سپاهان تیم قدرتمند‌ی است که فقط در صورت پیروزی در انزلی می‌تواند حتی به طور موقت صدرنشین شود. فرکی نمی‌خواهد این فرصت صدرنشینی را از دست بدهد هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد و این شرایط بازی را زیبا و تماشاگر پسند خواهد کرد.

ذوب آهن - سایپا؛ نبرد شش و هفت جدول
ذوب آهن در رده ششم جدول است و سایپا یک پله پایین‌تر قرار دارد رقابت این دو تیم برای ششمی جدول است و تیم برنده در پایان هفته ششم خواهد ماند. مساوی هم نتیجه بدی برای دو تیم محسوب نمی‌شود و ذوب آهن و سایپا را در همان رده‌ها نگه می‌دارد البته گل‌محمدی و جلالی بعید است که تیم‌شان را برای مساوی به میدان بفرستند و در این مسابقه شاهد حضور جوانانی آینده‌دار در هر دو تیم هستیم و انتظار می‌رود که یک بازی زیبا و تماشاگر پسند و کم حاشیه را از هر دو تیم شاهد باشیم.

استقلال - نفت مسجد سلیمان؛آبی‌پوشان به صدر می‌رسند؟
استقلال مقابل تیم پانزدهم جدول لیگ نباید کار سختی پیش رو داشته باشد و روی کاغذ همه شانس برد را به تیم قلعه‌نویی می‌دهند بخصوص اینکه نفت مسجد سلیمان در هفته گذشته چند روز به دلیل اعتصاب بازیکنانش تمرین نکرد. تنها وجه مشترک استقلال و نفت مسجد سلیمان شاید همین بی‌پولی باشد. استقلال اگر در این بازی خانگی پیروز شود به طور موقت به صدر جدول خواهد رسید.

مساوی ولی آبی پوشان را از صدر دور می‌کند زیرا تفاضل گل نفت تهران بهتر است. به همین دلیل استقلال در ورزشگاه آزادی با تمام توان برای پیروزی وارد میدان خواهد شد. نفت مسجد سلیمان اما بعید است که هدف اولش برد باشد. آنها برای گرفتن یک امتیاز می‌آیند البته بدشان نمی‌آید که شگفتی‌ساز هم بشوند اما خود بهروز مکوندی می‌داند کار بسیار سختی در ورزشگاه آزادی دارد.
امیر قلعه‌نویی در روزهای گذشته با علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال وارد جنگ لفظی و رسانه‌ای شده بنابراین اگر قلعه‌نویی در این بازی امتیاز از دست بدهد شاید روزنامه منتسب به باشگاه استقلال از خجالتش دربیاید! نکته قابل توجه این است که فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی روی سکوهای ورزشگاه آزادی محبوبند و باید دید در دعوای این دو سکوها جانب کدام یک را می‌گیرند.

هفته 22 جام خلیج فارس
جمعه 15 اسفند
15:00استقلال خوزستان- پدیده
15:30 راه‌آهن -صبای قم
15:30سپاهان- ملوان
16:30 سایپا- ذوب آهن
17:30نفت‌ م.سلیمان- استقلال

یکشنبه 17 اسفند
16:00 گسترش فولاد- نفت تهران
16:30 پیکان-فولاد
16:30 پرسپولیس –تراکتورسازی

بخش ورزشی تبیان



منبع : فارس