تبیان، دستیار زندگی
هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال روز پنج شنبه آغاز می شود که در حساس ترین مسابقه استقلال به مصاف نفت تهران می رود دیداری که می توان آن را فینال لیگ نامید. هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در سال 1393 آغاز و در سال 1394 به پایان می رسد! دلیل این مساله بازی د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال -نفت؛ چیزی در حد فینال لیگ



هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه استقلال به مصاف نفت تهران می‌رود دیداری که می‌توان آن را فینال لیگ نامید. هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال در سال 1393 آغاز و در سال 1394 به پایان می‌رسد! دلیل این مساله بازی دوستانه تیم امید با کویت است. ویژگی مسابقات این هفته رقابت استقلال و نفت تهران و تراکتورسازی برای رسیدن به صدر جدول است.آخرین بازی این هفته روز 14 فروردین 1394  بین دو تیم سایپا و ملوان برگزار می‌شود


فوتبال

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛
نفت مسجدسلیمان- پرسپولیس؛ مسابقه اجباری سرخپوشان!
پرسپولیسی‌ها خیلی تلاش کردند که این مسابقه را به زمانی دیگر موکول کنند اما مدیران و کادرفنی تیم نفت مسجدسلیمان زیر بار نرفتند و حاضر به تغییر زمان مسابقه نشدند تا پرسپولیس چند روز قبل از بازی حساس مقابل النصر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا مجبور به سفر به مسجدسلیمان شود.
پرسپولیس در لیگ برتر خوب نتیجه نگرفته و با 10 شکست در این فصل یک رکورد منفی را برای خود ثبت کرده است. پرسپولیس اگرچه در آسیا خوب نتیجه گرفته اما نباید لیگ برتر را شوخی بگیرد! چون این تیم اگرچه در رده نهم جدول است اما با آخرین تیم جدول لیگ برتر که راه آهن است فقط 7 امتیاز اختلاف دارد و معنایش آن است که روی کاغذ احتمال سقوط دارد.
درخشان و شاگردانش باید برای برد و گرفتن سه امتیاز به مسجدسلیمان بروند چون اگر آنها مقابل نفت امتیاز نگیرند ممکن است که به رده‌هایی پایین‌تر از نهم هم برسند. پرسپولیس روز پنج‌شنبه کار سختی مقابل شاگردان با انگیزه بهروز مکوندی دارد. نفت مسجدسلیمان در تهران هم 85 دقیقه مقابل استقلال مقاومت کرد و بازی خوبی هم به نمایش گذاشت و در نهایت یک بر صفر بازنده شد.
پرسپولیس در این مسابقه محمد نوری کاپیتانش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و درخشان امیدوار است که بازیکنان ذخیره تیمش در مسجدسلیمان بتوانند خوب بازی کنند و قبل از بازی حساس با تیم النصر عربستان در لیگ قهرمانان با پیروزی ایران را ترک کنند. اگر پرسپولیس در مسجدسلیمان پیروز شود در آنصورت رتبه نهمی خود را در لیگ ایران تثبیت کرده و با شرایط خوب روحی و روانی راهی عربستان می‌شود تا در آسیا هم بدرخشد و همچنان صدر جدول در آسیا بماند. نفت مسجد سلیمان هم که در رده پانزدهم است مساوی به کارش نمی‌آید و تلاش می‌کند تا با یک پیروزی بتواند خودش را حداقل تا رده سیزدهم بالا بکشد. نفت در دو دیدار گذشته‌اش مقابل استقلال و تراکتورسازی شکست خورده است و شاگردان مکوندی نمی‌خواهند سومین شکست متوالی را متحمل شوند.
راه آهن - تراکتورسازی؛ سرخپوشان تبریزی در رویای صدرنشینی
راه آهن آخرین تیم جدول برای بقا می‌خواهد سه امتیاز را از تراکتورسازی بگیرد اما کار آسانی پیش رو ندارد. تراکتورسازی در این هفته شانس صدرنشینی دارد و برای برد به تهران می‌آید و امیدوار است که استقلال سه امتیاز از نفت تهران بگیرد تا آنها به صدر برسند. این بازی در ورزشگاه شهر قدس برگزار می‌شود و راه آهن تلاش کرده از تمامی امکانات میزبانی خود استفاده کند. فرهاد کاظمی اگر بتواند از تراکتورسازی امتیاز بگیرد هم به تیم خودش کمک کرده و هم به طور غیرمستقیم به استقلال و قلعه‌نویی برای رسیدن به صدر کمک می‌کند. راه آهن با 34 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع را دارد و تراکتورسازی با 39 گل زده صاحب خطرناک‌ترین خط حمله است.
گسترش فولاد تبریز- فولاد؛نبرد برای بقا
گسترش فولاد تبریز خوب بازی می‌کند و می‌بازد! این تیم هفته گذشته هم مقابل نفت تهران با وجود بازی خوب نتوانست پیروز شود تا همچنان با 19 امتیاز در رده چهاردهم جدول باقی بماند و فراز کمالوند اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند باید در این دیدار خانگی پیروز شود. فولاد هم با 38 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ است و اگر در این بازی امتیاز نگیرد به طور کامل از کورس مدعیان قهرمانی خارج می‌شود.
استقلال - نفت تهران؛ فینال لیگ
این بازی بدون اغراق فینال لیگ چهاردهم است. نبرد نفت صدرنشین با استقلال رده سومی، نه تنها از نظر جدول جذابیت‌ها و حساسیت‌های فراوانی دارد که تقابل افکار فوتبالی امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان هم در نوع خود جالب است. منصوریان بارها گفته آرزویش سرمربیگری استقلال است. نفت در این مسابقه بدون ملی‌پوشان امیدش بازی می‌کند و منصوریان در توجیه این اتفاق گفته که باید از فضا تیم ملی ستیزی خارج شویم و به تیم ملی کمک کنیم. استقلال هم در این مسابقه امید ابراهیمی هافبک تاثیرگذارش را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. میلاد فخرالدینی هم مصدوم است و جاسم کرار هم از روز سه‌شنبه در تمرینات حاضر شده هرچند او هم با حکم کمیته انضباطی محروم است، بهنام برزای هم با تیم امید رفته است.به این ترتیب دو تیم برخی از بهترین بازیکنان خود را در اختیار ندارند.
استقلال با 34 گل زده و نفت با 32 گل زده دومین و سومین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. نفت البته با 18 گل خورده به همراه پیکان بهترین خط دفاع  لیگ را هم دارد و راحت گل نمی‌خورد اما آبی‌پوشان یک مهاجم کهنه‌کار به نام عنایتی دارند که چارچوپ دروازه را خیلی خوب می‌شناسد و از کوچکترین فرصتی برای گلزنی استفاده می‌کند.
برنده این مسابقه گام بلندی را به سوی قهرمانی برمی‌دارد. اگر نفت در این بازی پیروز شود در آنصورت فاصله‌اش را با مدعیان قهرمانی زیاد‌تر می‌کند ولی اگر استقلال برنده مسابقه شود رقابت در صدر جدول داغتر و هیجان‌انگیزتر دنبال می‌شود. استقلال درصورتی می‌تواند صدرنشین شود که در این بازی پیروز شود و راه آهن هم از تراکتورسازی امتیاز بگیرد.
استقلال خوزستان - صبای قم؛ نبردی حساس برای آبی‌ها
استقلال خوزستان مدت‌هاست رنگ برد را ندیده و تلاش می‌کند در این دیدار خانگی پیروز شود تا به شرایط خود در جدول لیگ سامان بدهد و از منطقه خطر فرار کند. صبای قم که بالاتر از پرسپولیس ایستاده و روی پله هشتم است دغدغه سقوط یا صعود ندارد. با این حال مهدی تارتار سرمربی تیم صبا قطعا برای امتیاز گرفتن راهی اهواز می‌شود حتی اگر تیمش در جدول در حاشیه امنیت باشد.


هفته 23 جام خلیج فارس


پنج‌شنبه 21 اسفند
14:30پرسپولیس -نفت‌ م.سلیمان
15:30 تراکتورسازی-راه‌آهن
15:30 فولاد-گسترش فولاد
17:30نفت تهران-استقلال
جمعه 22 اسفند
16:30صبای قم-استقلال خوزستان
دوشنبه 25 اسفند
15:30ذوب آهن-پیکان
15:30پدیده-سپاهان
جمعه 14 فروردین
17:00 ملوان-سایپا

فغانی و زرگر برای سرخابی‌ها سوت می‌زنند
علیرضا فغانی و حسین زرگر دیدار تیم‌های پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان و استقلال مقابل نفت را قضاوت خواهند کرد.
کمیته داوران اسامی داوران قضاوت کننده در پنج دیدار از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال را اعلام کرد.
پنجشنبه 21/12/93
گسترش فولاد تبریز – فولاد خوزستان از ساعت 15:30 در ورزشگاه اختصاصی گسترش
تورج حق وردی-علی اکبر عظیم پور-محمدجواد مداح-علی احمدی- ناظر: جواد تقی پور
راه آهن – تراکتورسازی تبریز از ساعت 15:30 در ورزشگاه شهر قدس
حمید حاج ملک-محمدرضا امینی-محمدرضا مدیرروستا-یاسر همرنگ- ناظر: زاهد بحرینی
نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس از ساعت 16 در ورزشگاه شهید محمدی
علیرضا فغانی-علیرضا ایلدروم-حسن یوسفی-جواد رحیم زاده- ناظر: خداداد افشاریان
استقلال تهران – نفت تهران از ساعت 18:15 در ورزشگاه آزادی
حسین زرگر-حسین طالقانی-مهدی الوندی-غلامرضا جباری- ناظر: حیدر شکور
جمعه 22/12/93
استقلال خوزستان – صبای قم از ساعت 16:30 در ورزشگاه غدیر
رضا عادل-قهرمان نجفی-مهدی شفیعی-روح اله شفیعی- ناظر: ایرج نظری

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس