تبیان، دستیار زندگی
۷ دیدار از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می شود و سه تیم استقلال، سپاهان و فولاد به صدر جدول و جایگاه نفت تهران یورش می برند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرنوشت سازترین هفته لیگ برتر


۷ دیدار از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و سه تیم استقلال، سپاهان و فولاد به صدر جدول و جایگاه نفت تهران یورش می‌برند.

فوتبال

7 دیدار هفته بیستم و یکم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. تک بازی پیکان و نفت تهران پنجشنبه گذشته برگزار شد که دو تیم به تساوی یک بر یک رسیدند. ویژگی بارز این هفته شانس صدرنشینی سه تیم استقلال، سپاهان و فولاد است و آنها برای به زیر کشیدن نفت تهران از صدر با یکدیگر کورس خواهند گذاشت و در انتهای جدول هم چهار تیم برای رسیدن به پله‌های یازدهم و دوازدهم و جدایی از انتهای جدول تلاش می‌کنند.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم؛

سایپا- فولاد؛ قرمزپوشان اهوازی به دنبال صدر

نارنجی‌پوشان بعد از شکست مقابل استقلال می‌خواهند در این مسابقه جبران مافات کنند و با یک برد خانگی رتبه هفتمی‌شان را از دست ندهند. فولاد هم بعد از باخت خانگی مقابل سپاهان برای برد به کرج می‌رود. آنها اگر پیروز شوند می‌توانند صدرنشینی را تجربه کنند. هر دو تیم فوتبال را زیبا بازی می‌کنند اما قدرت فولاد روی کاغذ بیشتر است. سایپا اگر پیروز شود از رده هفتم بالاتر نخواهد رفت اما در صورت مساوی یا شکست ممکن است در هفته‌های بعد به رتبه‌ای پایین‌تر سقوط کنند اما جلالی دوست ندارد دو شکست متوالی در کارنامه‌اش ثبت شود آن‌هم مقابل یک مربی خارجی مثل دراگان اسکوچیچ.

نفت مسجد سلیمان - تراکتورسازی؛ نبرد ضعیف‌ترین و قویترین خط حمله لیگ

نفتی‌ها با وجود مشکلات مالی زیادی در این چند هفته خوب بازی کرده‌اند و با جمع‌آوری امتیازها خودشان را از انتهای جدول جدا کرده‌اند آنها اگر بتوانند در این مسابقه پیروز شوند می‌توانند با دوپله صعود به رده یازدهم جدول لیگ برتر برسند البته بهروز مکوندی سرمربی نفت می‌داند کار بسیار سختی مقابل تراکتورسازی دارد. تیمی که تونی اولیویرا را آورده تا در رقابت‌های آسیایی هم بدرخشد و اصلا دوست ندارد قبل از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امتیاز از دست بدهد. هر دو تیم برای برد بازی می‌کنند و این مسابقه می‌تواند یکی از دیدنی‌ترین بازی‌های هفته شود. هر دو تیم هم پرتماشاگر هستند البته بعید است که هواداران تبریزی در جنوبی‌ترین نقطه ایران بتوانند به اندازه هواداران مسجد سلیمان در ورزشگاه حضور داشته باشند ولی این بازی می‌تواند جذاب شود. نفت مسجد سلیمان با 12 گل زده ضعیف ترین خط حمله را در اختیار دارد اما سرخپوشان تبریزی سه برابر نفت گلزنی کرده‌اند و با 36 گل خطرناک ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

پرسپولیس- صبای قم؛ شام آخر درخشان؟

شاید این مسابقه آخرین حضور حمید درخشان روی نیمکت مربیگری پرسپولیس باشد به هر حال باشگاه از یک طرف با برانکو وارد مذاکره شده و از طرفی دیگر به درخشان می‌گوید با قدرت روی نیمکت بنشین! این یک بام و دوهوا باعث شده خیلی‌ها پیش بینی کنند که درخشان بعد از هفته بیستم دیگر سرمربی سرخپوشان نخواهد بود مگر اینکه این تیم بتواند مقابل صبای قم سه امتیاز را بگیرد که در آنصورت شاید حضورش تا دیدار با لخویای قطر در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا تمدید شود. پرسپولیس در این مسابقه محسن بنگر را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و هادی نوروزی هم در تمرینات مصدوم شده است. سرخپوشان اگر بتوانند در این بازی پیروز شوند  شانس صعود دو پله ای و رسیدن به رتبه هفتم را دارند. صبای قم هم که در رده هشتم است فقط یک گل زده از پرسپولیس بیشتر دارد و این تیم پنجشنبه برای نباختن به میدان می‌آید و مهدی تارتار تلاش می‌کند حداقل یک امتیاز را از پرسپولیس بگیرد که اگر این اتفاق رخ بدهد درخشان شاید حسرت به دل حضور در لیگ قهرمانان آسیا بماند و برانکو جانشینش شود. حسین بادامکی بازیکن سابق پرسپولیس در صبا خوب بازی می‌کند و هفته گذشته 2 گل تیمش را مقابل تراکتورسازی زد اما نتوانست مانع شکست تیمش شود.

استقلال با دو برد خوب مقابل سایپا و پیکان خود را به رده دوم رساند و می‌خواهد در تبریز به صدر جدول برسد. حریف آنها تیم مقتدری نیست و فراز کمالوند با گسترش فولاد تبریز در رده پانزدهم است ولی اگر جمعه بتواند استقلال را شکست بدهد ممکن است تا رده دوازدهم بالا بیاید

راه آهن – پدیده؛ لطیفی به دنبال اولین امتیاز!

راه آهن با علی لطیفی مستقیم به ته جدول رسید تا فرهاد کاظمی جانشین وی شود تا راه آهن را از سقوط به دسته اول نجات دهد.

پدیده که هفته گذشته مقابل پرسپولیس بازنده شد نمی‌خواهد سه امتیاز دیگر به یک تیم تهرانی دیگر تقدیم کند. لطیفی هنوز امتیازی در لیگ برتر نگرفته است و اگر می‌خواهد تیمش را در لیگ نگه دارد باید اولین بردش را دشت کند. علیرضا مرزبان مربی پدیده مقابل تیم بحران زده راه آهن کار سختی پیش رو نخواهد داشت مگر اینکه واقعا این تیم متحول شده باشد راه آهن در سه بازی متوالی 8 گل خورده است! آنها ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را با 33 گل در اختیار دارند. به نظر می‌رسد پدیده را می‌توان برنده این بازی دانست مگر اینکه راه آهن شگفتی خلق کند وگرنه باید راه آهن را یکی از نامزدهای اول سقوط به لیگ یک دانست.

استقلال خوزستان – ملوان؛ بازی شش امتیازی در اهواز

رقابت تیم‌های دوازدهم و چهاردهم جدول را می‌توان یک بازی شش امتیازی در انتهای جدول دانست. اگر چه استقلال با 19 امتیاز دو پله بالاتر از ملوان است اما آبی‌های اهواز اگر در این بازی خانگی بازنده شوند به منطقه خطر و سقوط می‌افتند.  برنده این بازی می‌تواند تا حدی در حاشیه امنیت قرار بگیرد. ملوان بعد از برد پرسپولیس تیم راه آهن را هم از پیش رو برداشت تا به ماندن در لیگ برتر امیدوار‌تر شود و فیروز کریمی به دنبال سومین برد متوالی‌اش است و عبدالله ویسی هم نمی‌خواهد در خانه بازنده شود آنها هفته گذشته مقابل ذوب آهن مسابقه را با وجود ارایه بازی خوب واگذار کردند.

گسترش فولاد تبریز- استقلال؛ ارتش ژنرال به صدر می‌رسد؟

استقلال با دو برد خوب مقابل سایپا و پیکان خود را به رده دوم رساند و می‌خواهد در تبریز به صدر جدول برسد. حریف آنها تیم مقتدری نیست و فراز کمالوند با گسترش فولاد تبریز در رده پانزدهم است ولی اگر جمعه بتواند استقلال را شکست بدهد ممکن است تا رده دوازدهم بالا بیاید. گسترش برای فرار از سقوط می‌جنگد و استقلال برای رسیدن به صدر هر دو تیم هم انگیزه زیادی برای برد دارند.قلعه‌نویی در تبریز غریبه نیست و هرچند این بازی در ورزشگاه اختصاصی گسترش برگزار می‌شود اما شاید هواداران استقلال چند برابر هواداران گسترش باشند مگر اینکه آنها را به ورزشگاه راه ندهند. با این حال آبی‌پوشان تهرانی می خواهند در تبریز جشن صدرنشینی بگیرند.

سپاهان – ذوب آهن؛ دربی نصف جهان حساس‌تر از همیشه

دربی اصفهان همیشه حساس و زیباست و معمولا هم این مسابقه گل دارد با این حال مسابقه روز جمعه حساسیتش دو چندان است و سپاهان در صورت برد در این مسابقه ممکن است به صدر جدول برسد و ذوب آهن هم که این روزها نمی‌خواهد نوار بردهایش قطع شود به پیروزی و کسب سه امتیاز فکر می‌کند تا شاید بتواند در لیگ برتر هم رتبه‌ای بهتر از ششمی داشته باشد. آنها فینالیست جام حذفی هم هستند. گل‌محمدی یکبار همراه پرسپولیس در ورزشگاه آزادی فینال جام حذفی را به سپاهان باخت البته آن زمان فرکی سرمربی تیم سپاهان نبود و کرانچار هدایت این تیم را بر عهده داشت. در این دربی نصف جهان نیز هر دو تیم  برای پیروزی وارد میدان خواهند شد. فرکی و گل‌محمدی هردو از مربیان فنی و بادانش فوتبال ایران هستند که از حاشیه گریزانند.

برنامه هفته 21 جام خلیج فارس

پنج‌شنبه 23 بهمن

نفت تهران1-1 پیکان

پنج‌شنبه 30 بهمن

15:30فولاد -سایپا

15:30 تراکتورسازی-  نفت‌ مسجد سلیمان

17:15صبای قم - پرسپولیس

جمعه 1 اسفند

15:30 پدیده - راه‌آهن

15:30ملوان - استقلال خوزستان

15:30 استقلال -گسترش فولاد

15:30 ذوب آهن - سپاهان

بخش ورزشی تبیان


منبع :فارس