تبیان، دستیار زندگی
فردا با برگزاری پنج دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر به پایان می رسد. فردا رقابت هایی دیدنی و حساس برگزار می شود. جایی که سرخابی ها به میدان می روند، و نکونام هم مقابل تیم سابق خود صف آرایی می کند.نگاهی کوتاه به دیدارهای فردا می اندازیم:
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدال منصوریان با برانکو برای رسیدن به مدعیان

فردا با برگزاری پنج دیدار هفته سیزدهم لیگ برتر به پایان می رسد. فردا رقابت هایی دیدنی و حساس برگزار می شود. جایی که سرخابی ها به میدان می روند، و نکونام هم مقابل تیم سابق خود صف آرایی می کند.نگاهی کوتاه به دیدارهای فردا می اندازیم:

بخش ورزشی تبیان
نفت و پرسپولیس

نفت - پرسپولیس

یکی از جذابیت های این دیدار تقابل پیام صادقیان با تیم سابقش است. پرسپولیس که در هفته های اخیر خوب نتیجه گرفته هوادارانش را امیدوار کرده است. نفت که اخیرا مقابل استقلال در جام حذفی آن هم در ضربات پنالتی شکست خورده آمادگی این را دارد تا مقابل پرسپولیس قرار بگیرد و شکست مقابل استقلال را با پیروزی مقابل پرسپولیس جبران کند.
پیروزی برانکو مقابل منصوریان برای تیم هواداران پرسپولیس بیش از یک برد ارزش دارد زیرا یک مربی استقلالی را شکست داده اند شکست هم برای آنها تلخ تر از یک باخت عادی در این مسابقه خواهد بود. نفت در صورت پیروزی یک پله صعود می کند و به رده یازدهم می رسد و در صورت باخت هم فقط یک پله سقوط خواهد کرد.

ملوان- تراکتورسازی

ملوان رده نهمی فردا به مصاف تراکتور رده دوازدهمی می رود. تراکتوری ها که در این فصل مطابق انتظارات هوادارانشان نبوده اند به دنبال پیروزی در خانه ملوان هستند. شنیده می شود در صورت شکست تبریزی ها مقابل ملوان کادر فنی تراکتور تغییر خواهد کرد.
از آن سو تیم ملوان با مشکلات مالی متعددی روبرو است و بازیکنان تمرکز کافی را ندارد.
هر دو تیم نظامی هستند و از بازیکنان سرباز بهره می برند اما وضعیت مالی دو باشگاه به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

ذوب آهن - پدیده

ذوب آهن با هدایت یحیی گل محمدی خوب نتیجه می گیرد و در رده سوم جدول است. شاگردان گل محمدی خیلی خوب نتیجه گرفته اند و یکی از آماده ترین تیم های لیگ برتری هستند.
ذوبی ها می خواهند در این بازی خانگی پیروز شوند تا فاصله خود را با صدر جدول به حداقل برساند. پدیده هم که با 16 امتیاز در رده دهم است نمی خواهد در جدول لیگ پایین تر برود و به همین دلیل شاگردان رضا مهاجری برای نباختن به اصفهان می روند و هدف اول آنها کسب مساوی است و شاید بتوان یک برد راحت برای تیم گل محمدی را پیش بینی کرد.

استقلال اهواز- فولاد خوزستان

تیم های جنوبی روزهای خوبی را لیگ برتر سپری نمی کنند. این دو تیم به ترتیب پانزدهم و شانزدهم جدول هستند و برنده می تواند خود حداقل یک پله بالا بکشاند. دربی ته جدولی ها برای هر دو تیم اهمیتی زیاد دارد و هر دو تیم می خواهند برنده باشند.
به هر حال اسکوچیچ همچنان معتقد است که می تواند فولاد را به روزهای اوجش برگرداند اما برخی او را متهم می کنند که منتظر حکم اخراجش است تا پول خود را کامل از باشگاه بگیرد. اسکوچیچ در این مسابقه محروم است. علی حنطه اگر بتواند تیم اسکوچیچ را شکست بدهد در آنصورت شاید مدت ماندنش در استقلال اهواز بیشتر شود.

استقلال - سایپا

حالا همه نگاه ها به قرار گرفتن نکونام مقابل تیم سابقش استقلال است. استقلالی ها که صدرنشین هستند باید به مصاف شاگردان آقا معلم بروند و قصد دارند با کسب سه امتیاز دیگر صدرنشینی خود را تثبیت کنند.
آبی پوشان بعد از شکست نفت با روحیه بهتری به مصاف سایپا می روند و روی کاغذ هم شانس شاگردان مظلومی برای پیروز شدن بسیار بیشتر از شاگردان مجید جلالی است. در تیم سایپا بازیکنانی مثل جواد نکونام، غلامرضا رضایی، رضا نوروزی و ابراهیم شکوری هستند که انگیزه مضاعفی برای این بازی دارند و ابراهیم صادقی هم که کاپیتان نارنجی پوشان است در این بازی برای 399 بار در لیگ برتر با پیراهن سایپا به میدان می رود.
امروز نیز سه دیدار برگزار می شود که در یکی از مهم ترین دیدارها تیم صبا با هدایت علی دایی مقابل تیم سیاه جامگان با هدایت فرهاد کاظمی قرار می گیرد.

یکشنبه 8 آذر 94

گسترش فولاد تبریز - فولاد مبارکه سپاهان- ورزشگاه اختصاصی گسترش ٓ ساعت 15
حمید حاج ملک - مهدی الوندی- حمید غمزه- سعید شمس- ناظر: علیرضا یزدانی
سیاه جامگان - صبای قم- ورزشگاه ثامن- ساعت 14:30
رضا مهدوی- علی اکبر عظیم پور- فرید امیدوار - سعید رحیمی مقدم--ناظر: محمدرضا فلاح
راه آهن- استقلال خوزستان- ورزشگاه شهدای شهر قدس-ساعت 15:15
یاسر همرنگ - فرزاد بهرامی- حسن انتظاری- هادی حاج عباسی- ناظر: اسماعیل صفیری

دوشنبه 9 آذر 94

نفت تهران - پرسپولیس- ورزشگاه تختی- ساعت 15
محمدرضا اکبریان- رضا سخندان - حسن ظهیری-  امید سعیدفر ٓ ناظر: جواد تقی پور
ملوان بندر انزلی - تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه تختی - ساعت 15:15
محسن ترکی -مهدی عالیقدر- یعقوب سخندان- محمد ترابیان ٓ ناظر: ابراهیم میرزابیگی
استقلال اهواز- فولاد خوزستان- ورزشگاه غدیر -ساعت 15:30
رضا کرمانشاهی- رسول فروغی- قهرمان نجفی- جواد شرفی ٓ ناظر: سعید بطحایی
استقلال تهران- سایپا- ورزشگاه آزادی- ساعت 17:30
علیرضا فغانی- سعید علی نژادیان ٓ حسن یوسفی ٓ بابک وسیله بر ٓ ناظر: زاهد بحرینی
ذوب آهن - پدیده خراسان- ورزشگاه فولاد شهر- ساعت 15:15
روح اله شریفی - سعید زارع- سعید آل وردی- کمیل غلامی- ناظر: حسین نجاتی


منبع : سازمان لیگ برتر