تبیان، دستیار زندگی
سعید آل وردی کمک داور فوتبال که در هفته گذشته در جریان یک دیدار جان تیغ نورد را نجات داد میهمان برنامه نود بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داوری که جان یک بازیکن را نجات داد

سعید آل وردی کمک داور فوتبال که در هفته گذشته در جریان یک دیدار جان تیغ نورد را نجات داد میهمان برنامه نود بود.

یخش ورزشی تبیان
سعید آل وردی

وی در این باره افزود: من برای قضاوت در این دیدار حضور پیدا کرده بودم و وسیله خاصی در اختیار نداشتم. 10 ثانیه پس از اینکه تیغ نورد در دقیقه 85 این دیدار از ناحیه سر دچار ضرب دیدگی شد و روی زمین افتاد بالای سر وی بودم و با توجه به تجربه اندکی که داشتم، هنگامی که دیدم دندان های تیغ نورد قفل شده و راه تنفس وی بند آمده است با استفاده از سوت داوری بین دندان های وی فاصله انداخته و راه تنفس را باز کردم و خدا را شکر مشکل وی تا حدودی حل شده و خطر رفع شد.
وی درباره اینکه این درمان را از کجا می دانست گفت: من دوره های آموزشی و امدادگری اورژانس را پشت سر گذاشته ام. خودم فوق دیپلم حسابداری و کارمند بخش خصوصی هستم اما همسرم پرستار است و کمک زیادی از او می گیرم.
این کمک داور فوتبال درباره اینکه پزشکان گفته بودند خودشان این کارها را بلد بودند و می توانستند برای بازیکن انجام دهند گفت: پزشکان هم قطعا این آموزش ها را می دانستند اما من تجربه قبلی که داشتم احساس کردم باید وارد شوم. آنها می توانستند کمک کنند اما این در مواقع زمان خیلی مهم است. من تمام سعیم را کردم در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرم. دقیقه ۸۵ هم بود و خودم هم مقداری افت فشار پیدا کردم و برایم آب قند آوردند!
آل وردی در ادامه گفت: آقای تیغ نورد فردای آن روز تماس گرفت و خیلی هم تشکر کرد. من کمک کردن به دیگران را دوست دارم و این مسئله بارها پیش آمده و واقعا از آن لذت می برم و به خاطر دلم این کار را می کنم. در ماشینم جعبه کمک های اولیه دارم و هر وقت بتوانم به دیگران کمک می کنم.


منبع : باشگاه خبرنگاران