تبیان، دستیار زندگی
در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت های 2019 آسیا و در گروه D این مسابقات تیم ملی کشورمان پنج شنبه در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف تیم ملی عمان رفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تساوی برای صدرنشینی

در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت های 2019 آسیا و در گروه D این مسابقات تیم ملی کشورمان پنج شنبه در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به مصاف تیم ملی عمان رفت که این دیدار با نتیجه تساوی یک- یک به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان فقط به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به عمان در صدر جدول باقی بماند.

بخش ورزشی تبیان
تیم ملی فوتبال

بعد از این بازی کارلوس کی روش در کنفرانس خبری به برتری فنی و تاکتیکی عمانی ها در طول 90 دقیقه اعتراف کرد و گفت: «عمان در طول بازی کاملا برتر از ما بود و این برتری 2 دلیل داشت. اولا که آن ها میزبان مسابقه بودند و برای کسب 3 امتیاز باید نهایت تلاش خود را انجام می دادند و مورد اصلی شرایط آب و هوایی عمان بود. ما برای این که در هوای شرجی اینجا به مشکل نخوریم تیم را به دبی بردیم و چند جلسه تمرین در آنجا داشتیم. با این حال دیدید شرایط نامساعد آب و هوای عمان روی کیفیت بازی بازیکنان ما تاثیر منفی گذاشت. حالا ما 4 بازی دیگر پیش رو داریم که 3 مسابقه آن در تهران و پیش روی تماشاگران خواهد بود که می توانیم در این بازی ها به امتیازات لازم برسیم، هر چند که کارمان سخت است.»
مسلما 2 تساوی ناامیدکننده مقابل ترکمنستان و عمان که کماکان از تیم های درجه 3 آسیا به حساب می آیند برای تیم ملی کشورمان به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. البته کی روش مثل همیشه با استفاده از شیوه های منحصر به فرد خود سعی می کند تساوی در خانه عمان را به عنوان یک نتیجه خوب و ارزشمند تحمیل کند.

کسب 8 امتیاز از 4 بازی در گروهی که به غیر از ایران میزبان تیم هایی با رنکینگ 3 رقمی فیفاست جای دفاع برای عملکرد فنی تیم ملی کشورمان نمی گذارد. اکثر کارشناسان معتقدند عادت تیم کی روش به بازی دفاعی باعث شده تا تیم های نه چندان مطرح آسیا هم فرصت عرض اندام را مقابل تیم ملی ایران پیدا کنند

کی روش این بار با نشان دادن یک سکه به خبرنگاران گفت: «من با این سکه مثالی برای شما می زنم. یک طرف سکه 14 سال شکست ناپذیری عمان مقابل ایران است که با این تساوی این شکست ناپذیری حفظ شد و شما این روی سکه را دیدید. می خواهم شما آن روی سکه را هم ببینید. ما در جریان رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 و جام ملت های 2019 آسیا توانستیم یک امتیاز خوب کسب کنیم و صدرنشین گروه بمانیم. وقتی که در تهران با عمان بازی خواهیم کرد این شانس را داریم که آن ها را شکست دهیم هرچند بازی بسیار دشواری خواهد بود.»
کسب 8 امتیاز از 4 بازی در گروهی که به غیر از ایران میزبان تیم هایی با رنکینگ 3 رقمی فیفاست جای دفاع برای عملکرد فنی تیم ملی کشورمان نمی گذارد. اکثر کارشناسان معتقدند عادت تیم کی روش به بازی دفاعی باعث شده تا تیم های نه چندان مطرح آسیا هم فرصت عرض اندام را مقابل تیم ملی ایران پیدا کنند.
بهتاش فریبا، ملی پوش سابق و کارشناس فوتبال در گفت وگو با خراسان استفاده از عناصر دفاعی را عامل ناکامی تیم ملی ایران در مسقط دانست و گفت: «نقطه قوت عمان انتقال سریع توپ به یک سوم خط دفاعی تیم های حریف است و کی روش به همین منظور تصمیم گرفته بود تا از 7 عنصر تدافعی استفاده کند.»
سیدجلال حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، امید ابراهیمی و وحید امیری بازیکنانی بودند که کاملا در خدمت کارهای تدافعی بودند و دژاگه هم بعضی وقت ها در کارهای تدافعی شرکت می کرد. استفاده از این همه بازیکن دفاعی مقابل تیمی مثل عمان نشان می دهد که تیم ملی ما حمله کردن را فراموش کرده. از طرفی فاصله بسیار زیاد بین تیموریان و ابراهیمی هم خلاقیت را از خط دفاع گرفته و هم فضای مناسبی را در اختیار رقبا قرار می دهد تا حملات خود را طراحی کنند. متاسفانه این مشکل فنی هنوز در تیم ملی حل نشده و می تواند در آینده و بازی های مهمتر دردسرساز شود.»


منبع : خراسان