تبیان، دستیار زندگی
در حالی که این روزها همه جا صحبت از واگذاری سهام باشگاه های پرسپولیس و استقلال از طریق مزایده است و جلسات متعددی هم از سوی افراد مختلف برای تشکیل تیم جهت خرید سهام سرخابی برگزار می شود، روز گذشته برخی سایت ها خبر جالبی را منتشر کردند که می تواند همه معادل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازگشت دایی به پرسپولیس ؟


در حالی که این روزها همه جا صحبت از واگذاری سهام باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال از طریق مزایده است و جلسات متعددی هم از سوی افراد مختلف برای تشکیل تیم جهت خرید سهام سرخابی برگزار می‌شود، روز گذشته برخی سایت‌ها خبر جالبی را منتشر کردند که می‌تواند همه معادلات واگذاری سرخابی یا حداقل پرسپولیس را به هم بزند.

علی دایی سرمربی پرسپولیس

روز گذشته برخی سایت‌ها مدعی شدند فردی حاضر شده برای خرید پرسپولیس 500 میلیارد هزینه کند و همه مبلغ را هم نقد و جیرینگی بپردازد!
این فرد تاجرپیشه که برای خرید پرسپولیس با مبلغ قابل توجه و هنگفت 500 میلیارد اعلام آمادگی کرده فقط یک شرط برای تحقق بخشیدن به این تصمیمش دارد و آن حضور علی دایی در کنارش است.
به گفته یک منبع آگاه و نزدیک به علی دایی مشتری جدید 500 میلیاردی پرسپولیس از هموطنان کرد است که پیشه‌اش تجارت بوده و صاحب چند شرکت به خصوص در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است. او که فامیلی‌اش با فامیلی یک بازیگر مطرح سینما یکی است و از او به عنوان آقای «کاف» یاد می‌کنند به واسطه یکی از بستگانش که با علی دایی دوست و همکلاسی بوده با سرمربی سابق سرخ‌پوشان آشنا شده و این آشنایی به دوستی نزدیکی تبدیل شده به طوری که او خرید سهام پرسپولیس را به حضور دایی مشروط کرده است.
به نقل از خراسان ،‌البته این فرد تاجرپیشه علاقه زیادی به فوتبال و پرسپولیس دارد و پیش از این هم 2 بار در قالب اسپانسر به سرخ‌پوشان نزدیک شده و کمک کرده است. در واقع او همان فردی است که برای حضور پیشکسوتان میلان در تهران و بازی با پیشکسوتان پرسپولیس اسپانسر شد و سال گذشته هم برای اسپانسری باشگاه با رقم قابل توجهی پا پیش گذاشت که شرط در اختیار گرفتن برند باشگاه، او را از اسپانسری یک فصل پرسپولیس دور کرد. حالا او پس از یک سال انتظار دوباره پا پیش گذاشته و این بار خواهان در اختیار گرفتن سهام پرسپولیس به مبلغ 500 میلیارد است که تقریبا 2 برابر قیمت تعیین شده برای مزایده است. او که به ادعای خودش تاکنون نه وامی دریافت کرده و نه علاقه‌ای به خرید اقساطی دارد خواهان خرید یک جای سهام پرسپولیس است و از دایی هم خواسته کنارش باشد و هر مسئولیتی می‌خواهد خود تعیین کند. گویا علی دایی که مدتی است از فوتبال کنار کشیده و تمایلی به بازگشت نشان نداده زیر بار پیشنهاد او نرفته و حاضر به همکاری نیست. با این حال تاجر میلیاردر همچنان در تلاش است تا نظر دایی را تغییر دهد و او را با خود همسو کند.
اگر علی دایی حاضر به قبول پیشنهاد او نباشد تاجر میلیاردر هم قید خرید پرسپولیس را می‌زند اما اگر سرمربی سابق پرسپولیس موافقت کند آنگاه باید در انتظار تغییر و تحولات گسترده در این باشگاه بود! دایی که برای تماشای فینال جام ملت‌های آسیا به دعوت AFC راهی استرالیا شده شاید در بازگشت نظرش عوض شود و پیشنهاد آقای «کاف» میلیاردر را بپذیرد و دوباره به عرصه فوتبال برگردد
اگر علی دایی حاضر به قبول پیشنهاد او نباشد تاجر میلیاردر هم قید خرید پرسپولیس را می‌زند اما اگر سرمربی سابق پرسپولیس موافقت کند آنگاه باید در انتظار تغییر و تحولات گسترده در این باشگاه بود! دایی که برای تماشای فینال جام ملت‌های آسیا به دعوت AFC راهی استرالیا شده شاید در بازگشت نظرش عوض شود و پیشنهاد آقای «کاف» میلیاردر را بپذیرد و دوباره به عرصه فوتبال برگردد.

نام استقلال و پرسپولیس تغییر خواهد کرد

معاون پیشین باشگاه استقلال با بیان این‌که امیدوار است در واگذاری استقلال و پرسپولیس دقت لازم صورت بگیرد، گفت: «با بررسی شرایط اعلام شده پیش‌بینی می‌شود خریداران باید در 2 سال700 میلیارد تومان هزینه کنند.» هاشم ساعدی خاطرنشان کرد: «در شرایط فعلی با اساسنامه‌ای که این 2 باشگاه دارند در ثبت شرکت‌ها به عنوان یک شرکت فرهنگی و ورزشی ثبت شده‌اند؛ در صورتی که در مزایده فقط برند استقلال و یکسری دارایی شامل زمین و یک ساختمان واگذار می‌شود. مشکلی که در این زمینه به وجود می‌آید این است که اشخاص حقیقی یا حقوقی که می‌خواهند این 2 باشگاه را بخرند نمی‌توانند با همین نام فعلی ادامه بدهند چون این نام با یک اساسنامه و یک شماره ثبت مشخص به ثبت رسیده و لذا مالکان جدید باید اساسنامه جدید داشته باشند و به ثبت شرکت‌ها هم برسانند که در این صورت باید نامی غیر از آنچه الان ثبت شده است را برای این 2 باشگاه در نظر بگیرند که ممکن است با پسوند یا پیشوند و یا اضافه کردن کلمه‌ای قابل حل باشد.»

بخش ورزشی تبیان