تبیان، دستیار زندگی
سرمربی سابق تیم ملی کشورمان گفت: «یک مربی حرفه ای باید برابر دریافت دستمزد مالی، پاسخگوی نتایج در حیطه کاری خودش باشد، ضمن اینکه باید نسبت به نظرات سایرین بردبارانه رفتار کند.»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانکو : مثل کی روش بزدلانه دفاع نمی کردم


سرمربی سابق تیم‌ملی کشورمان گفت: «یک مربی حرفه ای باید برابر دریافت دستمزد مالی، پاسخگوی نتایج در حیطه کاری خودش باشد، ضمن اینکه باید نسبت به نظرات سایرین بردبارانه رفتار کند.»


برانکو

شکست برابر عراق و حذف از جام‌ملت‌های آسیا از یک‌سو و واکنش غیرمنطقی كارلوس کی روش به این شکست صدای مربی آرام و جنتلمن سابق فوتبال ملی کشورمان را هم درآورد. کی‌روش با حمله به منتقدانش و مقصر دانستن آنها نه‌تنها به فکر فرافکنی است که هرگز حاضر نیست درباره سبک و روش بازی تیم‌ملی پاسخگو باشد.

برانکو ایوانکوویچ که نتایج ماندگاری برای فوتبال ایران کسب کرد و در حالی که سومی آسیا، قهرمانی بوسان و صعود به جام‌جهانی 2006 را برای فوتبال ما رقم زد همواره شدیدترین انتقادات را مقابل عملکردش می‌دید اما در طول سال‌ها حضورش در فوتبال ایران هرگز تهمت و توهین به مربیان ایرانی را پیشه نگرفت.

رضا چلنگر مترجم دوست‌داشتنی مربیان کروات بار دیگر قبول زحمت کرد تا سوالات ما را از برانکو بپرسد اما قبل از انجام مصاحبه برانکو که در کنار برادرش نشسته بود بار دیگر تاکید کرد هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌های ایرانی نداشته و تنها از طریق مترجم سابقش مصاحبه انجام می‌دهد.

* دیدار ایران و عراق باعث شد تا هجمه انتقادها به کی‌روش زیاد شود و او واکنش تندی به آنها نشان داده؛ اتفاقی که در دوره شما هم بود.

- بله، این‌ جوی که شما به آن اشاره می‌کنید در زمان من هم بود. در دوره من اصلا جو خوبی وجود نداشت. شما می‌دانید جو مثبت در تیم‌ملی بخشی از کار و موفقیت است. در حالی که در آن جام‌ملت‌ها ما در مرحله یک‌چهارم‌نهایی با کره‌ای دست و پنجه نرم کردیم که چهارم جهان بود و لژیونرهایش را به طور فعالانه در اختیار داشت که از ایران شکست خورد. ما در مرحله نیمه‌نهایی با چین میزبان که داوری هم علیه ما بود و یک بازیکن کمتر داشتیم بازی کردیم. اگر پنالتی یحیی در آن جو ورزشگاه گل می‌شد چه بسا رقابت برای حضور در نیمه‌نهایی و حتی قهرمانی مهیا بود.

دیدار ایران و عراق باعث شد تا هجمه انتقادها به کی‌روش زیاد شود و او واکنش تندی به آنها نشان داده؛ اتفاقی که در دوره شما هم بود

* با توجه به تجربه شما از رویارویی با کشورهای عربی از جمله عراق اگر شما روی نیمکت تیم‌ملی بودید با شیوه کی‌روش بازی می‌کردید؟

- من همواره در طول فعالیتم سعی کردم به روح فرهنگ ایران و ایرانی احترام بگذارم و با بازی سراسر هجومی البته با رعایت نظم و انضباط در هر سه خط تیمی به شکل قدرتمندانه تیم‌ملی را پیروز کنم نه اینکه رو به بازی بزدلانه دفاعی بیاورم.

* کی‌روش مدعی است برخی از مربیان ایرانی عامل شکست تیم‌ملی برابر عراق بودند.

- ما مربیان افراد حرفه‌ای هستیم و برابر دریافت دستمزد مالی باید پاسخگوی نتایج در حیطه کاری خودمان باشیم. ضمن اینکه باید نسبت به نظرات سایر همکاران‌مان بردبارانه رفتار کنیم. حتی اگر این نظرات غلط باشد باید گوش شنوا داشته باشیم فارغ از اینکه بخواهیم این نظرات را بپذیریم یا نه...

* فکر می‌کنید کی‌روش باید کارش را در فوتبال ما ادامه دهد؟

- مسئولان و دست‌اندرکاران کلان ورزش خود به بهترین وجه صلاح تصمیم‌های آینده را می‌دانند. من نباید در این‌باره پاسخگو باشم.

بخش ورزشی تبیان


منبع : روزنامه گل