تبیان، دستیار زندگی
ژاپن و عراق با پیروزی در آخرین بازی به ترتیب حریف امارات و ایران شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عراق حریف ایران شد. ژاپن مقابل امارات


ژاپن و عراق با پیروزی در آخرین بازی به ترتیب حریف امارات و ایران شدند.


ژاپن

تیم ملی فوتبال ژاپن با پیروزی مقابل اردن در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2015 در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف امارات شد.آخرین روز مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با دیدارهای گروه چهارم به پایان رسید و ژاپن که در ورزشگاه ملبورن به مصاف اردن رفته بود، موفق شد با نتیجه دو بر صفر به پیروزی برسد تا با صدرنشینی در این گروه، در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف شاگردان مهدی علی شود.

کیسوکه هوندا در دقیقه 24 اولین گل بازی را به سود سامورایی‌ها به ثمر رساند و خودش را در این بازی‌ها سه گله کرد و شینجی کاگاوا در دقیقه 82 اختلاف را به دو گل رساند.ژاپنی‌ها با این پیروزی 9 امتیازی شدند و اردن با سه امتیاز از ادامه مسابقات بازماند. حمزه الدردور، بازیکن شماره 20 اردنی‌ها که با چهار گل در صدر گلزنان مرحله گروهی قرار داشت، با حذف اردن از ادامه بازی‌ها، شانس کمی برای حفظ این عنوان در پایان مسابقات دارد.

ملاقات تکراری شاگردان کی‌روش با مردان شنیشیل

تیم ملی فوتبال عراق با غلبه بر فلسطین به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌ها صعود کرد و حریف تیم ملی ایران شد. تیم‌های فوتبال عراق و فلسطین در آخرین سری از مسابقات دور گروهی جام ملت‌های 2015 آسیا به میدان رفتند.در این مصاف که از گروه 4 در کانبرا انجام شد و  محمدعبداله حسن، داور اماراتی قضاوتش را برعهده داشت، در نیمه نخست بدون گل به کار خود پایان دادند.

در نیمه دوم عراق با انگیزه صعود به دور بعد دست به حمله زد و دقیقه 48 مزد تلاش خود را با گلی که یونس محمود با ضربه سر و روی ضربه کرنر به ثمر رساند، گرفت.همین بازیکن دقیقه 58 صاحب ضربه پنالتی شد که می‌توانست آن را به گل تبدیل کرده و با اطمینان خاطر بیشتر بازی را دنبال کند اما ضربه وی توسط گلر فلسطین مهار شد.در دقیقه 89 احمد یاسین گل دوم را زد تا شمار گل‌های زده تیمش را افزایش داده و 2 بر صفر برنده شود. عراق در نخستین بازی یک بر صفر اردن را شکست داد و با همین نتیجه مغلوب ژاپن شد. با توجه به 3 امتیاز قبلی و پیروزی در این دیدار،‌ 6 امتیازی شد و به عنوان تیم دوم بعد از ژاپن به مرحله بعد رفت.عراق که پیش از شروع مسابقات در دیداری آزمایشی در استرالیا یک بر صفر مغلوب تیم کارلوس کی‌روش شد، به این ترتیب حریف تیم ملی ایران در بازی مرحله یک چهارم نهایی در دیدار جمعه (10 و 30 دقیقه صبح در کانبرا) خواهد بود.فلسطین بعد از باخت 4 بر صفر از ژاپن و 5 بر یک از اردن، با 10 گل خورده ضعیف‌ترین تیم مسابقات معرفی شد.

* دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی

پنج شنبه دوم بهمن‌ماه

* کره جنوبی با از بکستان ساعت 18:30 (به وقت محلی) استادیوم ملبورن رکتانگلار

*  چین – استرالیا ساعت 20:30 (به وقت محلی) استادیوم بریسبان

جمعه سوم بهمن‌ماه 

* ایران-عراق ساعت 17:30 (به وقت محلی) استادیوم کانبرا

*   ژاپن-امارات ساعت 20:30 (به وقت محلی) استادیوم استرالیا


بخش ورزشی تبیان

منبع: سایت ای اف سی