تبیان، دستیار زندگی
ملی پوشان ایران موفق شدند با نتیجه یک بر صفر امارات را شکست دهند تا با 9 امتیاز و به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شوند تا فردا منتظر مشخص شدن حریف مرحله حذفی خود باشند. حواشی دیدار ایران – امارات را در زیر بخوانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه های خواندنی دیدار ایران – امارات


ملی پوشان ایران موفق شدند با نتیجه یک بر صفر امارات را شکست دهند تا با 9 امتیاز و به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شوند تا فردا منتظر مشخص شدن حریف مرحله حذفی خود باشند. حواشی دیدار ایران – امارات را در زیر بخوانید.


*پیش از آغاز بازی ایران و امارات، مربی برزیلی تیم ملی به انجام حرکات نمایشی با توپ پرداخت که از سوی تماشاگران حاضر در ورزشگاه مورد تشویق قرار گرفت.

هواداران تیم ملی

* دروازه‌بان‌های تیم ایران ساعت 18:09 دقیقه به وقت محلی برای گرم کردن وارد زمین شدند و 5 دقیقه بعد هم 10 بازیکنی که در ترکیب اصلی حضور داشتند، به زمین آمدند. آنها زیر نظر نیکو و مارکار آقاجانیان بدن‌های خود را گرم کردند.

* جایگاه و مسیر نامناسب در نظر گرفته شده برای ورود خبرنگاران به جایگاه ویژه، باعث ناراحتی خبرنگاران ایرانی و اماراتی شده بود.

* با ورود دروازه‌بان‌ها و متعاقب آن بازیکنان اصلی، تماشاگران به شدت تیم ایران را تشویق کردند. البته کارلوس کی‌روش، به همراه بازیکنان به زمین مسابقه نیامد.

* در بین هواداران ایرانی، تعدادی از کره‌ای‌ها، چینی‌ها، افغانی‌ها و استرالیایی‌ها نیز پرچم ایران را در دست داشته و تیم ایران را تشویق می‌کردند. همچنین برخی از هواداران روی سکوها هم پرچم ایران را روی صورت خود نقاشی می‌کردند.

* تلویزیون ورزشگاه صحنه‌های ورود دو تیم، مصاحبه کی‌روش و مربی امارات پیش از آغاز بازی و تماشاگرن دو تیم را بارها به تصویر کشید.

* نفرات ذخیره تیم ایران هم 10 دقیقه بعد از بازیکنان اصلی وارد زمین شدند و خودشان در بخشی از ورزشگاه تمرین کردند.

* "اوسیانو کروز" در زمان گرم کردن بازیکنان به حرکات نمایشی با توپ پرداخت که از سوی هواداران حاضر در ورزشگاه مورد تشویق قرار گرفت.

* زمان اعلام اسامی ایران از روی اسکوبورد ورزشگاه، تماشاگران به شدت هر بازیکنی که نامش اعلام می‌شد، تشویق کردند.

تماشاگران به سبک جدید تیم ملی را مورد تشویق قرار ‌دادند. آنها پرچم خلیج فارس را با خود به ورزشگاه آوردند که اجازه ندادند آن را باز کنند. هواداران شعار «خلیج فارس» را سر دادند. موج مکزیکی باز هم در ورزشگاه به راه افتاده است. تقریبا 70 درصد ورزشگاه لباس تیم ملی را بر تن داشتند

* فهرست اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری مسابقات اصلاح و محمد یوسف دروازه‌بان سوم امارات هم به فهرست بازیکنان این تیم اضافه شد.

* به دلیل ابری بودن هوا، پروژکتورهای ورزشگاه از یک ساعت به شروع مسابقه، روشن شد.

* همانند بازی‌های گذشته، پیش از آغاز مسابقه با تماشاگران مصاحبه شد که این صحبت‌ها از اسکوربرد ورزشگاه پخش شد.

* درحالیکه 30 دقیقه به آغاز بازی مانده بود، اکثر سکوهای ورزشگاه خالی بود. البته پیش از شروع مسابقه یک پرچم 6 متری از ایران روی سکوها به حرکت در آمد.

* کارلوس کی‌روش آرام روی نیمکت نشسته بود و گهگاهی مارکار آقاجانیان کنار زمین می‌آمد و نکات فنی را به بازیکنان گوشزد می‌کرد. سرانجام سرمربی تیم ملی در دقیقه 40 از روی نیمکت بلند شد و نسبت به قضاوت داور معترض شد.

* بار دیگر حضور حشره‌های بید در ورزشگاه پررنگ شد. این حشره‌ها در دیدار استرالیا و کره‌جنوبی نیز دردسرهایی را به وجود آورده بودند.

*تماشاگران به سبک جدید تیم ملی را مورد تشویق قرار ‌دادند. آنها پرچم خلیج فارس را با خود به ورزشگاه آوردند که اجازه ندادند آن را باز کنند. هواداران شعار «خلیج فارس» را سر دادند. موج مکزیکی باز هم در ورزشگاه به راه افتاده است. تقریبا 70 درصد ورزشگاه لباس تیم ملی را بر تن داشتند.

در بین دو نیمه صحنه آهسته خطای مشکوک به پنالتی روی آزمون بارها پخش شد

* با توجه به اینکه جمعیت ایرانی‌های حاضر در بریزبین اندک بود به نظر می‌رسید هواداران از شهرهای دیگر استرالیا هم برای تماشای دیدار ایران و امارات به ورزشگاه سانکورپ آمده‌اند.

*تشویق تماشاگران در دقایق پایانی نیمه نخست بیشتر شده بود و با شور و اشتیاق بیشتری تشویق می‌کردند. آنها همچنین آندرانیک تیموریان را با شعار «آندوی با تعصب» مورد حمایت خود قرار دادند.

* در بین دو نیمه صحنه آهسته خطای مشکوک به پنالتی روی آزمون بارها پخش شد.

* در جایگاه ویژه حدود 500 هوادار اماراتی حضور داشتند که به شدت به سبک عربی تیم کشورشان را تشویق می‌کردند. در سکوهای پایین‌تر ایرانی‌ها نشسته‌ بودند و چندین بار کری بین آنها به وجود آمد.

* بازیکنان ایران به بازیکن امارات بابت خطایی که روی امیری مرتکب شد اعتراض کردند.

* سفیر ایران در امارات نیز به ورزشگاه آمد.

* هنگامی که اشکان دژاگه وارد زمین شد به شدت مورد تشویق قرار گرفت.

* جواد نکونام و مهرداد پولادی به داور بازی معترض شدند و معتقد بودند که او قضاوت یک‌طرفه‌ای دارد.

* حشرات بید به قدری زیاد شدند که کار را برای تماشاگران و خبرنگاران دشوار کردند.

* کارلوس کی‌روش به شدت نسبت به وقت‌کشی اماراتی‌ها به سرمربی این تیم معترض شد و معتقد بود که ایرانی‌ها نباید توپ را به بیرون می‌زدند.

* رضا قوچان نژاد بهترین بازیکن زمین شد.

جواد نکونام

نکونام: دست تک تک مردم را می‌بوسم

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران گفت: مقابل امارات خیلی با برنامه بازی کردیم و توانستیم در نهایت پیروز شویم.جواد نکونام پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی ایران در دیدار مقابل امارات گفت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در این دیدار خیلی بابرنامه بازی کردیم و با عملکرد‌مان توانستیم در نهایت به پیروزی برسیم. وی در مورد حمایت هواداران عنوان کرد: دست تک تک مردم را می‌بوسم. امیدوارم حمایت آنها ادامه داشته باشد و بتوانیم در نهایت آنها را خوشحال کنیم.کاپیتان تیم ملی در پایان گفت: از کسب این پیروزی واقعا خوشحال هستم و خدا را شکر می‌کنم.

تیموریان: بدون تماشاگر لذتی در فوتبال نیست

هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت: عصبانی بودیم چون می‌خواستیم امارات را شکست دهیم.آندرانیک تیموریان پس از پیروزی یک بر صفر مقابل امارات اظهار داشت: از تماشاگران تشکر می کنم که ما را حمایت کردند ما مستحق برد بودیم. موقعیت‌های گلزنی زیادی را از دست دادیم. خدا را شکر که صدرنشین گروه شدیم و قرار است با عراق بازی کنیم. (هنوز حریف قطعی ما مشخص نشده است).وی در مورد حضور تماشاگران در ورزشگاه گفت: فوتبال لذتش به تماشاگران است بدون این افراد محترم لذتی در فوتبال نیست.هافبک تیم ملی فوتبال ایران در مورد اینکه بازیکنان در نیمه دوم عصبی بودند گفت: ناراحت و عصبانی بودیم به این دلیل که می‌خواستیم پیروز شویم می‌دانستیم چه می‌خواهیم و برای رسیدن به هدفمان تلاش کردیم.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان