تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود برای تعیین صدرنشین گروه با چند تغییربرابر امارات قرار گرفت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین پیروزی بچه های خلیج فارس


تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود برای تعیین صدرنشین گروه با چند تغییربرابر امارات قرار گرفت.

ایران(1)-امارات(0)0

تیم ملی ، ایران

*ایران: علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری، خسرو حیدری، مهرداد پولادی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، سروش رفیعی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون سرمربی: کارلوس کی روش

*امارات: ماجد ناصر، ولید عباس، حبیب الفرضان، امیر عبدالرحمان، محمد سالم، علی احمد مبخوط، عمر عبدالله، احمد خلیل، خسیم اسمایل، عبدالعزیز سانکور و محمد احمد غریب سرمربی: مهدی علی

ورزشگاه سانکورپ شهر بریزبین استرالیا- دوشنبه 29 دیماه 93 – ساعت 30/12

ایران و امارات با اندیشه پیروزی و برای اینکه با صدرنشینی گروه سوم از رویارویی با ژاپن پرهیز کنند جدالی سخت با هم را آغاز کردند. این بازی در نیمه اول بدون گل در حالی پایان یافت که دو تیم فرصت هایی برای گلزنی داشتند.

در دقیقه 2 سردار آزمون در آفساید مدافعان امارات قرار گرفت.داور ژاپنی بازی به علیرضا جهانبخش به خاطر خطا بر روی عباس بازیکن تیم امارات تذکر جدی داد.ضربه سنگین خمیس اسماعیل از کنار دروازه تیم ایران در دقیقه 5 به اوت رفت.تیم ملی امارات در دقیقه 10 بازی اولین کرنر را به دست آورد.علی احمد در دقیقه 11 کرنر تیم امارات را روی دروازه تیم کشورمان فرستاد اما این توپ به خوبی دفع شد.پاس عمقی علیرضا جهانبخش در دقیقه 11 به سردار آزمون نرسید و مدافعان امارات این توپ را دور کردند.پاس عمقی عمر عبدالرحمان به مهاجم تیم امارات نرسید و حقیقی توپ را مال خود کرد.پاس عالی سروش رفیعی در دقیقه 14 به سردار آزمون نرسید و توپ به بیرون رفت اما داور خطای مهاجم تیم کشورمان روی ماجد ناصر دروازه بان تیم امارات را اعلام کرد.پاس وحید امیری در دقیقه 17 به سردار آزمون رسید اما شوت مهاجم شماره 20 تیم ملی کشورمان به کرنر رفت. ضربه کرنر را آندو ارسال کرد که ضربه سر پورعلی گنجی بازیکن تیم کشورمان دور شد.

ضربه خطرناک علی احمد از کنار دروازه تیم کشورمان در دقیقه 42 به بیرون رفت.در دقیقه 43 بر روی حرکت خسرو حیدری برای تیم کشورمان کرنر به دست آمد.در دقیقه 43 کرنر تیم کشورمان را آندو روی دروازه امارات فرستاد که این توپ هم راه به جایی نبرد

ضربه سر جهانبخش در دقیقه 18 را ماجد ناصر دروازه بان تیم امارات خیلی راحت دفع کرد.اشتباه عمر عبدالرحمن باعث شد توپ در دقیقه 19 به سروش رفیعی برسد اما ضربه این بازیکن بلوکه شد و راهی به سمت دروازه امارات پیدا نکرد.دمای هوای بریزبین محل برگزاری این بازی 28 درجه بود.در دقیقه 23 پاس جهانبخش به خسرو حیدری نرسید و توپ از کنار دروازه تیم امارات به بیرون رفت.در دقیقه 24 سردار آزمون در آستانه تک به تک شدن با دروازه تیم امارات بود که مدافع امارات توپ را دور کرد.علی احمد در دقیقه 25 قصد سانتر روی دروازه تیم کشورمان را داشت که خسرو حیدری توپ او را دور کرد.اولین کارت زرد این بازی را ولید عباس از داور ژاپنی بازی دریافت کرد. این کارت به خاطر خطای این بازیکن روی سردار آزمون دریافت شد.سانتر عبدالرحمن روی دروازه تیم کشورمان در دقیقه 29 تبدیل به کرنر برای تیم امارات شد.عبدالرحمن کرنر را روی دروازه تیم کشورمان فرستاد که این توپ دوباره کرنر شد و کرنر مجدد را حقیقی دور کرد.در دقیقه 35 ضربه خطای تیم امارات را احمد خلیل روی دروازه تیم کشورمان فرستاد که این توپ را مدافعان تیم ملی برگشت دادند اما برگشت همین توپ تبدیل به خطایی پشت محوطه هجده قدم تیم ایران شد. داور هم به جواد نکونام به دلیل همین خطا کارت زرد گرفت.

ضربه ایستگاهی تیم امارات از پشت محوطه جریمه کشورمان را در دقیقه 37 احمد خلیل زد.این توپ به دیوار دفاعی تیم ملی برخورد کرد و دور شد.حمله بی هدف تیم کشورمان در دقیقه 39 از کنار دروازه تیم امارات به بیرون رفت.

ضربه خطرناک علی احمد از کنار دروازه تیم کشورمان در دقیقه 42 به بیرون رفت.در دقیقه 43 بر روی حرکت خسرو حیدری برای تیم کشورمان کرنر به دست آمد.در دقیقه 43 کرنر تیم کشورمان را آندو روی دروازه امارات فرستاد که این توپ هم راه به جایی نبرد.

تیم ملی ، ایران

در دقیقه 44 باز هم برای تیم کشورمان کرنری به دست آمد. آندو زننده این کرنر بود که این توپ با ضربه سر آزمون به طور مشکوکی به دست بازیکن امارات برخورد کرد و به کرنر رفت.در دقیقه 45 ضربر کرنر تیم ایران را مدافعان امارات دور کردند.

نیمه اول در حالی تمام شدکه مربی اماراتی ها با رفتن به سراغ داور و اعتراض به او تلاش داشت تا او رامرعوب کند. علاوه بر مربی اماراتی ها چند نفر از اعضای این تیم هم دور داور را گرفتند. در این بین جواد نکونام با حضور در این صحنه اعتراض نصفه و نیمه به این حرکت اماراتی ها نشان داد.

نیمه دوم بدون تغییر و با برتری نسبی ایران آغاز شد. در ادامه کار متعادل شد. در آخرین دقایق وقتی اماراتی ها برای کسب تساوی عقب رفتند ایران پیش آمد و با گل دقیقه پایانی قوچان نژاد به سه امتیاز کامل بازی رسید و به عنوان تیم اول گروه صعود کرد. وحید امیری در دقیقه 49 در گوشه محوطه جریمه تیم امارات صاحب توپ شد اما مدافعان تیم امارات توپ ا دور کردند.در دقیقه 50 کرنر تیم ایران را آندو ارسال کرد و ماجد ناصر توپ را در اختیار گرفت.حبیب فردان توپی را روی دروازه تیم ایران فرستاد اما علیرضا حقیقی این توپ را در دقیقه 51 مال خود کرد.ضربه علیرضا جهانبخش در دقیقه 52 از روی دروازه تیم امارات به بیرون رفت.ضربه علی احمد در دقیقه 54 با فاصله زیاد از روی دروازه تیم کشورمان به بیرون رفت.پاس عمر عبدالرحمن را مدافعان تیم کشورمان به خوبی برگشت دادند.

در دقیقه 57 تیم کشورمان صاحب ضربه کرنر شد.در دقیقه 58 علیرضا جهانبخش از ترکیب تیم ایران بیرون رفت و وریا غفوری به بازی آمد.سانترهای متعدد و بی هدف بازیکنان تیم ایران در دقیقه 58 را بازیکنان امارات به خوبی پوشش دادند.حرکت انفرادی علی احمد را مرتضی پورعلی گنجی به خوبی کنترل کرد.اشکان دژاگه در دقیقه 63 به جای خسرو حیدری به بازی آمد.سانتر دژاگه در دقیقه 64 برای تیم ایران تبدیل به کرنر شد.آندو ضربه کرنر را روی دروازه تیم امارات فرستاد که این توپ را مدافعان امارات دور کردند.مهرداد پولادی در دقیقه 65 به خاطر خطای فاحش روی بازیکن امارات کارت زرد گرفت.در دقیقه 66 عمر عبدالرحمن ضربه خطا را روی دروازه تیم ایران فرستاد که مدافعان تیم ایران این توپ را دور کردند.

در دقیقه 68 بازیکنان امارات کرنری روی دروازه تیم ایران ارسال کردند که بازیکنان کشورمان این توپ را دور کردند.در دقیقه 71 سانتر وریا غفوری را مدافعان امارات دور کردند.سردار آزمون در دقیقه 72 از بازی بیرون رفت و به جای او رضا قوچان نژاد به بازی آمد.در دقیقه 73 تیم ایران پشت محوطه جریمه تیم امارات صاحب خطا شد. این صحنه به خاطر خطا روی وحید امیری به دست آمد.سانتر اشکان دژاگه را مدافعان امارات به خوبی دور کردند.در دقیقه 75 تیم امارات پشت محوطه جریمه تیم کشورمان صاحب ضربه خطا شد.ضربه خطای تیم امارات را بازیکنان این تیم روی دروازه کشورمان ارسال کردند که این توپ به بیرون رفت.روی اشتباه سیدجلال حسینی در دقیقه 77 احمد خلیل صاحب موقعیت شد که ضربه بی دقت او از کنار دروازه علیرضا حقیقی به بیرون رفت.

سانتر خطرناک دژاگه در دقیقه 90 را مدافعان امارات به کرنر فرستادند.ضربر کرنر را دژاگه در دقیقه 90 روی دروازه تیم امارات فرستاد که بعد از چند رفت و برگشت رضا قوچان نژاد این توپ را با ضربه سر تبدیل به گل کرد. در دقیقه 90+6 ضربه بازیکنان امارات را مدافعان کشورمان از محوطه جریمه دور کردند

ضربه علی احمد با فاصله کمی از روی دروازه تیم کشورمان به بیرون رفت.ضربه احمد خلیل در دقیقه 80 را علیرضا حقیقی به سختی دور کرد. این ضربه روی پاس عالی عمر عبدالرحمن به دست آمد.ضربه خطرناک آندو در دقیقه 82 به بازیکنان امارات برخورد کرد و به کرنر رفت.ضربه سر پورعلی گنجی از روی دروازه تیم امارات با دستان ماجد ناصر به کرنر رفت.حرکت انفرادی وحید امیری در دقیقه 85 به جواد نکونام رسید اما او خیلی راحت توپ را از دست داد.پاس عمقی نکونام به قوچان نژاد رسید اما مدافعان امارات خیلی زود توپ را دور کردند.ضربه آرام دژاگه در دقیقه 88 را ماجد ناصر دروازه بان تیم امارات به خوبی مال خود کرد.

سانتر خطرناک دژاگه در دقیقه 90 را مدافعان امارات به کرنر فرستادند.ضربر کرنر را دژاگه در دقیقه 90 روی دروازه تیم امارات فرستاد که بعد از چند رفت و برگشت رضا قوچان نژاد این توپ را با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

پیروزی بحرین مقابل قطر

دیدار تیم‌های ملی فوتبال قطر و بحرین در چارچوب رقابتهای گروه C جام ملت‌های آسیا با پیروزی تیم بحرین خاتمه یافت. تیم‌های ملی فوتبال بحرین و قطر به طور همزمان با بازی ایران و امارات به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر یک بحرین خاتمه یافت. شوبیر(35) و جعفر(82) گل‌های تیم بحرین را به ثمر رساندند. تنها گل تیم قطر را حسن الحایدوس(68) وارد دروازه حریف کرد. با این نتیجه تیم ملی بحرین 3 امتیازی شد و در رده سوم جدول رده بندی گروه C ایستاد. تیم قطر که قهرمانی جام خلیج فارس را کسب کرده بود بدون امتیاز این مسابقات را ترک کرد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان