تبیان، دستیار زندگی
هنوز خیلی از ایرانی ها آن تصویر تلخ دور افتخار بحرینی ها با پرچم عربستان، پس از شکست ایران را فراموش نکرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت پرده کینه کی روش از قطری‌ها


هنوز خیلی از ایرانی‌ها آن تصویر تلخ دور افتخار بحرینی ها با پرچم عربستان، پس از شکست ایران را فراموش نکرده‌اند.

پشت پرده کینه کروش از قطری‌ها

دو تصویر را با هم قیاس کنید؛ اول تصویر اخم‌آلود کی  روش پس از بازی با بحرین. همه از دشمنی فوتبال ایران و بحرین خبر دارند. بحرینی‌ها این تصویر تلخ را در ذهن ایرانی‌ها ثبت كردند. هر بار كه حرف از این كشور می‌شود، همه یاد آن صحنه می‌افتند. یاد اتفاقات بازی رده‌بندی جام ملت‌های 2004 آسیا وقتی دندان مهدی مهدوی‌كیا را شكستند.

طبعاً، وقتی تیم‌ ملی چنین مسابقه‌ای را می‌برد، تمام ایرانی‌ها خوشحال می‌شوند اما پس از شكست 2 بر صفر بحرین، كارلوس كی روش اخم‌آلود بود. او در رختكن طوری با بازیكنان رفتار كرد كه بند و بساط شادی را جمع و به بازی قطر فكر كنند. حالا این تصویر را در كنار شادی زایدالوصف كی روش پس از بازی با قطر قرار دهید. این شما را به چه نتیجه‌ای می‌رساند؟ وقتی داور سوت پایان بازی را زد، او مشتش را گره كرد و روی زمین نشست.

در رختكن تیم ‌ملی هم كی روش فوق‌‌العاده خوشحال بود. این در حالی است كه او خودش از كیفیت بازی ایران رضایت چندانی نداشت و از عملكرد چند بازیكن، به شدت ناراضی بود. این می‌تواند چه معنایی داشته باشد؟ ظاهراً باید قطر را دشمن شماره یك كی روش در فوتبال آسیا دانست. راز پنهان دشمنی او با فوتبال این كشور، در بازی‌های مقدماتی جام ‌جهانی‌ نهفته است. وقتی می‌گفتند كی روش از قطر پول گرفته تا ایران را به جام‌ جهانی‌ نبرد، او ایستاد و جنگید چون اعتقاد داشت این حرف‌ها را دقیقاً كسانی می‌زنند كه با قطری‌ها بسته‌اند. كی روش اعتقاد داشت مهم‌ترین سد ایران برای نرسیدن به جام جهانی، قطر است نه كره یا ازبكستان.

او می‌گفت این كشور است كه با خرج كردن دلارها، می‌خواهد جلوی ایران را بگیرد. كنفدراسیون فوتبال آسیا هم پرده از كم‌كاری چند بازیكن لبنانی در بازی با قطر برداشت. آنها حتی در روز آخر وقتی جلوی ازبكستان قرار گرفتند، برای عدم صعود ایران، دروازه خود را به روی مهاجمان حریف باز گذاشتند تا آنها 5 گل بزنند اما ازبكستان هرچه زد، به در بسته خورد چون ایران، كره‌ جنوبی را برد تا قطری‌ها به آرزویی كه دارند، نرسند. سرمربی تیم‌ ملی آنقدر از قطری‌ها كینه داشت كه وقتی بعد از جام ‌جهانی‌ به او پیشنهاد وسوسه‌انگیزی دادند، رویش را برگرداند.

به او گفته بودند قرارداد سفید و امضا شده برایت می‌فرستیم، خودت رقم را بنویس و امضا كن اما كی روش به خاطر كینه‌ای كه از قطری‌ها داشت، این قرارداد را رد كرد و در ایران ماند. او پنج‌شنبه شب، می‌دانست تیمش بازی خوبی ارائه نداده اما فوق‌‌العاده خوشحال بود كه مچ قطری‌ها را با آن دلارهایشان خوابانده. این راز خوشحالی بی‌حد او پس از این مسابقه بود. ظاهراً قطر را باید دشمن شماره یك كارلوس و حالا فوتبال ایران در آسیا خواند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خبرآنلاین