تبیان، دستیار زندگی
اختلاف پرسپولیس با اسپانسرش بالا گرفته است، دلیل این اختلاف هم باور اسپانسر به این نکته است که با وجود قرارداد انحصاری که امضا و تا کنون هم ده میلیارد تومان پرداخت کرده اما برند پرسپولیس هنوز در اختیار این شرکت قرار داده نشده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختلاف اسپانسر با باشگاه پرسپولیس بالا گرفت

چرا مدیران و مسئولان وزارتخانه به صورت جلسه‌ها عمل نکردند

پرسپولیس

اختلاف پرسپولیس با اسپانسرش بالا گرفته است، دلیل این اختلاف هم باور اسپانسر به این نکته است که با وجود قرارداد انحصاری که امضا و تا کنون هم ده میلیارد تومان پرداخت کرده اما برند پرسپولیس هنوز در اختیار این شرکت قرار داده نشده است.


اسپانسر بر این باور است تعهد باشگاه این بوده که معارضین را با شیوه‌های حقوقی برطرف کند. این وظیفه‌ای است که به زعم اسپانسر، باشگاه بنا بر قرارداد مکلف به آن بوده و تاکنون از این کار سر باز زده است.

به اعتقاد اسپانسر باشگاه مساله را طوری پیش می‌برد  که اسپانسر، 30 میلیارد تومان پول به باشگاه تزریق کند ولی نهایتا شرکت صدرا سیستم بدون متحمل شدن رنج و هزینه و زحمتی یک تنه کل بهره مادی قرارداد را مالک شود.

گویا این اختلاف در مردادماه به اوج خود رسید تا اینکه با میانجیگری آقای خادم معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش و نماینده تام الاختیار وزیر در دو باشگاه استقلال و پرسپویلس صورت جلسه ای به امضای نمایندگان اسپانسر و باشگاه و آقای خادم و گرشاسبی و تنی چند از اعضای هیات مدیره باشگاه رسید و اسپانسر راضی شد که مبلغ دو میلیارد تومان به باشگاه پرداخت کند، در عوض باشگاه هم تعهداتی را پذیرفت که به باور اسپانسر هیچ یک از آنها انجام نشده است.

طبیعی است که در چنین فضایی وقتی صورت جلسه‌ای به امضای اشخاص متعدد ذی سمت در باشگاه و وزارت ورزش می‌رسد ولی به هیچ یک از تعهدات مندرج در آن وقعی گذاشته نمی‌شود و هر چه اسپانسر اصرار می‌کند با انکار مدیرعامل باشگاه روبرو می‌شود که همواره فردی را به عنوان پشتیبان خود معرفی کرده، اسپانسر به این فکر بیافتد که هر توافقی بشود و هر صورت جلسه ای هم نوشته شود ولو نماینده تام الاختیار وزیر آن را امضا کرده باشد، بیهوده است چرا که مدیر عامل باشگاه آن طور که می‌گوید و عمل میکند برای هیچکس تره خرد نمیکند.

اسپانسر متحیر از اینکه قرارداد وی از دیدگاه باشگاه چقدر اعتبار دارد، معتقد است اگر باشگاه نتواند معارضین متعددی را که به وی توسط اسپانسر اعلام و معرفی شده از سر راه بردارد در واقع با آگاهی مال غیر را به اسپانسر واگذار کرده و باید پاسخگوی عملکردش در مراجع قضایی و حتی مقابل هواداران این باشگاه مردمی باشد

از طرفی آنطور که اسپانسر اظهار می‌دارد از همان روز اول قرارداد، باشگاه قول می‌داد قرارداد صدرا را  به حالت تعلیق درآورد یا خود آن شرکت را منحل کند و بدین ترتیب معارض اصلی اسپانسر را از سر راه بردارد. در حالیکه هیچگاه به تعهد خود عمل نکرده است.

به اعتقاد اسپانسر هربار از آقای رحیمی خواسته شده قدمی در راستای بهبود وضعیت بردارد، ایشان مقاومت کرده و اعلام کرده یکی از مسئولان از وی پشتیبانی می‌کند، قصد کنار آمدن ندارد و تا آخرش می‌رود و تنها اصرار داشته اسپانسر چک‌ها را پاس کند، بدون اینکه خود حتی یکی از خواسته های اسپانسر را عملی کند.

اسپانسر معتقد است هیچگاه به دشواری‌های باشگاه بی توجه نبوده و در بزنگاه ها آنرا یاری نموده است و به عنوان مثال موقع جذب بازیکن کاستاریکایی به خاطر ارتقای تیم و با وجود اینکه هنوز باشگاه به تعهداتش عمل نکرده بود با ارائه کمکهای مالی به یاری باشگاه شتافته است.

اسپانسر متحیر از اینکه قرارداد وی از دیدگاه باشگاه چقدر اعتبار دارد، معتقد است اگر باشگاه نتواند معارضین متعددی را که به وی توسط اسپانسر اعلام و معرفی شده از سر راه بردارد در واقع با آگاهی مال غیر را به اسپانسر واگذار کرده و باید پاسخگوی عملکردش در مراجع قضایی و حتی مقابل هواداران این باشگاه مردمی باشد.

ضمنا اسپانسر اظهار می‌دارد که نامه‌های متعددی را به باشگاه ارسال کرده که اطلاع رسانی لازم راجع به تشکیل همایش مدارس فوتبال را انجام دهد، در حالیکه باشگاه هیچ اقدامی در این خصوص به عمل نیاورده است. و خسارت هنگفتی از این بابت به اسپانسر وارد شده است.

به نظر مدیران اجرایی اسپانسر مدیریت نابسامان باشگاه که به عملکرد ضعیف تیم انجامیده است باعث شده آنها نتوانند در مذاکرات مختلف قراردادی حرفی برای گفتن داشته باشند. در حالیکه کادر فنی کنونی در فصل گذشته تیم را به مقان نایب قهرمانی رسانده است اکنون عملکرد ضعیف تیم به نظر مدیران اسپانسر به عاملی غیر از ضعف مدیریت باشگاه قابل انتساب نیست.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اسپانسر در صورتی که نتواند با باشگاه به توافقی مطلوب که تضمین کننده حقوق وی است دست یابد، با موضعی مستحکم اقدامات حقوقی و کیفری لازم را علیه مدیرعامل باشگاه که در واقع با واگذاری مال غیر اسپانسر را متضرر نکرده به عمل خواهد آورد.

مهدی طاهرخانی

بخش ورزشی تبیان