تبیان، دستیار زندگی
حضور غافلگیرکننده علی کریمی در تمرینان پرسپولیس باعث شد تا هواداران پرسپولیس به دنبال تصمیم نهایی کریمی باشند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کریمی برمی گردد؟برنمی گردد؟


حضور غافلگیرکننده علی کریمی در تمرینات پرسپولیس باعث شد تا هواداران پرسپولیس به دنبال تصمیم نهایی کریمی باشند.
علی کریمی

دیروز خبر غافلگیر کننده ای برای هواداران پرسپولیس منتشر شد. خبری که باعث شد تا هواداران پرسپولیس و علی کریمی به سرعت خود را به مجموعه درفشی فر برسانند تا خود با دیدن شماره هشت سابق تیم شان در تمرین از صحت خبر مطمئن شوند.

خیلی وقت بود که هواداران پرسپولیس شور و شوق فراوانی برای حضور در تمرینات پرسپولیس نداشتند اما حضور کریمی پس از مدت ها باعث شد تا شور و اشتیاق به تمرینات پرسپولیس برگردد.

پرسپولیس در این فصل با نتایج ضعیفی که گرفت به لحاظ روحی تحلیل رفت و تیمی که از لحاظ روانی نتواند در شرایط مناسبی باشد تا پایان فصل با مشکلات فراوانی مواجه می شود اما تغییرات کادرفنی و برد پرسپولیس مقابل راه آهن باعث شد تا با حضور کریمی در تمرینات پرسپولیس کمی اوضاع و احوال سرخپوشان بهبود پیدا کند.

داستان از جایی شروع شد که حمید درخشان به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد. سرمربی جدید سرخ ها در تلاش بود تا برای آرام کردن هواداران پرسپولیس به محبوبیت کریمی متوسل شود. ضمن آنکه با تجربه کریمی مهارت و خلاقیت خط میانی پرسپولیس را افزایش دهد. به همین دلیل از کریمی برای بازگشت به پرسپولیس دعوت کرد. پس از دعوت درخشان علی کریمی ابتدا قاطعانه عنوان کرد قصد بازگشت به فوتبال را ندارد اما پس از چند روز تصمیم گرفت تا بیشتر به این پیشنهاد فکر کند. پس از گذشت یک هفته کریمی روز گذشته در تمرین پرسپولیس حاضر شد. اگر چه صرفا گفت تنها برای افزایش روحیه بازیکنان راهی درفشی فر شده و تصمیمی برای بازگشت ندارد اما باز هم باید در این مورد تردید کرد.

موضوع حالا شاید روشن تر از هفته های گذشته باشد. انگیزه های درخشان و پرسپولیس برای بازگرداندن کریمی کاملا مشخص است و آنها می خواهند با بازگشت شماره هشت روزهای جدیدی را در لیگ چهاردهم ایجاد کنند. از آن سو علی کریمی هم انگیزه های کمی برای بازگشت ندارد. دیگر کمتر کسی است که نداند علی کریمی علاقه فراوانی به کناره گیری از فوتبال با پیراهن سرخ پرسپولیس را داشت اما در روزهای آخر فوتبالش به این آرزو نرسید تا وداع سختی با مستطیل سبز داشته باشد. چند ماه گذشته این شرایط مهیا نبود اما حالا مسیر هموار است او می تواند برگردد یک نیم فصل برای پرسپولیس توپ بزند و در پایان چهار گوشه زمین را در حضور یکصد هزار تماشاگر با پیراهن پرسپولیس ببوسد. این اتفاقی است که به شدت شماره هشت جادویی فوتبال ایران را به فکر فرو برده است.

تنها کافی است تا به اینستاگرام شماره هشت پیشین سرخ ها سر بزنید تا بفهمید آنها چگونه عاشقانه و عاجزانه از شماره هشت محبوب شان تقاضای بازگشت دارند و شاید اصرار آنها کریمی را روز به روز به پیراهن سرخ ها نزدیک تر کند. اما در سوی مقابل هستند افرادی که اعتقاد دارند کریمی در صورت بازگشت باید در قامت مربی به پرسپولیس برگردد تا خدشه ای به اعتبارش وارد نشود.

علی کریمی

جادوگر حالا در بزرگ ترین تردید زندگی خود قرار گرفته است. شاید فکر کردن به بازگشت در تصور آسان به نظر برسد اما رسیک هایی را هم در پی دارد. یادمان نرود فوتبال ورزش بی رحمی است و امکان دارد همیشه اتفاقات طبق آنچه در ذهن داریم رقم نخورد و اتقاقات ناگواری را رقم بزند.

در عین حال نکته دیگر در این زمینه موضوع شرایط فنی پرسپولیس است. تیمی که از نظر فنی هنوز در سطحی نیست که ریسک احتمالی علی کریمی را برای بازگشت عاقلانه کند. کریمی حتی اگر در نهایت مغلوب اصرار کسانی شود که به دلایل مختلف خواستار بازگشت او به پرسپولیس اند باید در شرایطی به پرسپولیس برگردد که وضعیت تیم از آنچه که فعلا هست بهتر باشد.

علی کریمی یکبار از فوتبال خداحافظی کرد اما همگان متوجه تصمیم احساسی او ناشی از خداحافظی رفیق شفیقش اش شدند اما این بار بازگشت به فوتبال و رقم خوردن شکست برای کریمی می تواند تبعات سنگین تری دربرداشته باشد. حالا هواداران متعصب کریمی انتظار دارند تا کریمی به فوتبال بازگردد و به همین راحتی تسلیم نشود تا آنها بتوانند جشن باشکوهی  را برای خداحافظی بازیکن محبوب خود برگزار کنند. تنها کافی است تا به اینستاگرام شماره هشت پیشین سرخ ها سر بزنید تا بفهمید آنها چگونه عاشقانه و عاجزانه از شماره هشت محبوب شان تقاضای بازگشت دارند و شاید اصرار آنها کریمی را روز به روز به پیراهن سرخ ها نزدیک تر کند.  اما در سوی مقابل هستند افرادی که اعتقاد دارند کریمی در صورت بازگشت باید در قامت مربی به پرسپولیس برگردد تا خدشه ای به اعتبارش وارد نشود.

به هر حال اتفاقات افتاده در روزهای گذشته هواداران پرسپولیس را امیدوار کرده است تا آنها بتوانند بار دیگر بازی کریمی را در ورزشگاه از نزدیک ببینند اما باید منتظر ماند و دید آیا کریمی بالاخره متقاعد می شود بازگردد یا خیر؟

رضا سیگاری

بخش ورزشی تبیان