تبیان، دستیار زندگی
با تصمیم اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس علی دایی رسما از سرمربی گری این تیم کنار گذاشته شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشان جایگزین دایی در پرسپولیس


با تصمیم اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس علی دایی رسما از سرمربی گری این تیم کنار گذاشته شد.


دایی و رحیمی

با تصمیم اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس علی دایی رسما از سرمربی گری این تیم کنار گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پس از برگزاری حلسه هیات مدیره پرسپولیس علی دایی رسما از هدایت این تیم برکنار شد.

این اتفاق در حالی افتاده است که اعضای هیات مدیره پس از این تصمیم حمید درخشان را به عنوان سرمربی جدید پرسپولیسی ها معرفی کردند.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در شرایطی این خبر را اعلام کرد که سرخپوشان تهرانی در هفت هفته ابتدایی نتایج قابل قبولی کسب نکرده اند  صاحب دو پیروزی، 2 تساوی و 3 باخت شده اند. علی دایی در شرایطی از سمت سرمربیگری تیم فوتبال پرسپولیس کنار گذاشته شده است که طی هفته های گذشته صحبت های مبنی بر برکناری وی از سوی هیات مدیره مطرح شده بود.

رحیمی هم برکنار شد

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با بخش خبری ساعت 14:30 اظهار کرد: تا زمانی که من مدیرعامل هستم علی دایی سرمربی تیم است و من زیر بار برکناری او نمی‌روم.

او اضافه کرد: اقای سیاسی در این تیم چه کاره است؟ ایشان که حتی یک بار هم توپ به پایش نخورده است و معلوم نیست کجای این فوتبال است برای این قهرمان ملی تصمیم می‌گیرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا با برکناری علی دایی توسط رییس هیات مدیره موافق هستید یا نه گفت: من نمی‌دانم این آقا به دنبال چیست. هویت سیاسی مشخص نیست و ایشان به چه حقی می‌خواهند برای این قهرمان ملی تصمیم بگیرند. چون پول دارند؟!

رحیمی تصریح کرد: من شرافت خودم را به هیچ قیمتی نمی‌فروشم و از علی دایی حمایت می‌کنم حتی اگر قرار است دایی برکنار شود. این راه و روش برای کنار گذاشتن او درست نیست. من هر کاری که می‌توانستم و می‌توانم برای ماندن علی دایی انجام می‌دهم و همچنان از او حمایت می‌کنم.

این صحبت ها باعث شد تا سیاسی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس رحیمی را از مدیرعاملی سرخ ها عزل کند و بهروز منتقمی امروز پس از جلسه هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شود.

علیرضا رحیمی که پیش از این سمت مدیرعاملی پرسپولیس را برعهده داشت در این مدت به دفعات با اعضای هیأت مدیره این باشگاه از جمله سیاسی، رئیس هیأت مدیره به اختلاف خورده بود.

اوج اختلاف در پرسپولیس

پیش از آغاز فصل چهاردهم لیگ برتر، امیررضا خادم به عنوان نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان درخصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را معرفی کرد. همان روزها از این انتخاب انتقادهای زیادی شد و حرف و حدیث بسیار متعددی در این‌باره به وجود مد.

خادم و مسئولان وزارت ورزش و جوانان مدعی شدند که تصمیم‌هایشان صرفا برای "القای رامش" به پرسپولیس بوده است اما فعلا این انتخاب‌ها نتیجه‌ای جز دعوا و اختلاف نظر نداشته است.

ابتدا ماجرای اختلاف باشگاه با اسپانسر مطرح شد و این که مسئولان پرسپولیس به اسپانسر فرصت دادند تا به تعهداتش عمل کند. پس از ن دامنه اختلاف به هیات مدیره و مدیرعامل کشیده شد؛ این بار مدیرعامل باشگاه و رییس هیات مدیره اظهارات خلاف هم مطرح کردند.

حمیدرضا سیاسی، رییس هیات مدیره پرسپولیس از برکناری دایی گفت و این که مدیرعامل یارای جلوگیری از این تصمیم را ندارد و در سوی دیگر محمدرضا رحیمی به شدت با چنین مسئله‌ای مخالفت کرد و علیه رییس هیات مدیره باشگاه صحبت کرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، در یکی از جریان‌سازترین اظهارنظراتش گفت که "وزیر ورزش و جوانان خواستار برکناری دایی شده است." رحیمی همچنین علیه سیاسی زبان گشود و تا توانست با واژه‌های حساب شده‌اش او را کوبید.

حالا در شرایطی که "رامش" مد نظر وزارت ورزش از پرسپولیس دور شده و حتی سایه‌اش در چند کیلومتری باشگاه دیده نمی‌شود، وزارت ورزش باید پاسخگو باشد که چرا چنین مسائلی درون پرطرفدارترین تیم سیا رقم می‌خورد.

شاید بازخوانی یکی از اظهارنظرهای امیررضا خادم درباره استقلال و پرسپولیس در شناخت وضعیت کنونی سرخ‌پوشان مفید باشد. معاون وزیر ورزش در تاریخ 21 مرداد ماه 93 در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های سیاسی در پاسخ به سوالی درباره اختلاف نظر هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه بر سر علی دایی گفته بود: "وضعیت ذاتی استقلال و پرسپولیس به گونه‌ای است که خیلی از مردم کشورمان درگیر مسائل ن هستند و به همین دلیل، این سروصداها و جنجال‌ها به وجود می‌ید. مطمئن باشید در ینده نیز هم در استقلال و هم در پرسپولیس این جنجال‌ها وجود دارد مگر این که کاری انجام شود تا از محبوبیت وجذابیت این دو تیم در جامعه کم شود!"

به نظر می‌رسد وزارت ورزش هرچقدر در "القای رامش" در پرسپولیس موفق نبود، دست کم در "محبوبیت‌زدایی" ن موفق بوده است.

بخش ورزشی تبیان

منبع : مهر و فارس