تبیان، دستیار زندگی
فصل گذشته تقریبا همین موقع از سال بود که شایعه برکناری زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات سپاهان قوت گرفت. سپاهان 2 بازی متوالی در هفته چهارم و پنجم را به تیم های تراکتورسازی و فجرسپاسی باخت و اوضاع سپاهان بهم ریخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرکی سپاهان را به موفقیت می رساند؟


فصل گذشته تقریبا همین‌ موقع از سال بود که شایعه برکناری زلاتکو کرانچار، سرمربی کروات سپاهان قوت گرفت.
فرکی

سپاهان‌2 بازی متوالی در هفته چهارم و پنجم را به تیم‌های تراکتورسازی و فجرسپاسی باخت و اوضاع سپاهان بهم ریخت. باشگاه کرانچار را بازخواست کرد و به او اولتیماتوم داد و هم‌زمان با آن شایعه سرمربی‌گری محرم نویدکیا کاپیتان مصدوم زردپوشان به گوش رسید که ظاهرا سخت مورد حمایت علیرضا رحیمی‌ مدیرعامل وقت باشگاه سپاهان و مخالف کرانچار قرار داشت. با وجود همه مخالفت‌های مدیرعامل با کرانچار، هیئت‌مدیره رای به ابقای سرمربی کروات داد و این رحیمی ‌بود که چند روز بعد از مدیرعاملی سپاهان کنار رفت. حالا دوباره در روزهای پایانی تابستان سپاهان دچار سونامی ‌دیگری شده. کرانچار عصر دوشنبه به‌طور ناگهانی استعفای خود را اعلام کرد و همه به‌دنبال دلیل و چرایی این تصمیم بودند. شایعات زیاد بود و هست اما از اصفهان خبر می‌رسد وضعیت زردپوشان، قرمز است و این تیم دچار چنددستگی شده به حدی که برخی مسئولان و عوامل تیم آشکارا مقابل هم قرار گرفته‌اند و این مسئله از چشم تیزبین مرد کروات دور نمانده و کرانچار برای این‌که ناکامی‌های سپاهان گردن او نیفتد و همه کاسه و‌کوزه‌ها سر او نشکند عطای کار را به لقایش بخشید و استعفا کرد. البته گفته می‌شود اختلاف‌نظر کرانچار با خوروش سرپرست تیم و دخالت آشکار او در امور فنی تیم، سرمربی سپاهان را به تنگنا آورده‌ و او پس از بازی با ملوان کارهای خوروش را به باشگاه گزارش داده‌ و خواستار برخورد باشگاه شده بود. با وجود همه این شایعات و زمزمه‌ها کرانچار رفتنی شد و همان‌طور که خراسان دیروز از حضور حسین فرکی سرمربی سابق فولاد در سپاهان خبر داده بود مسئولان باشگاه اصفهانی روز گذشته با این مربی مذاکره و با او به توافق رسیدند.

روز گذشته شایعه دیگری هم در اصفهان پیچید و شنیده شد به‌خاطر هنجار‌شکنی کرانچار و عدم رعایت برخی شئونات فرهنگ ایرانی- اسلامی، مسئولان رده بالای ورزش به باشگاه سپاهان برای برکناری این مربی کروات فشار آورده بودند. اگر این موضوع صحت داشته باشد حضور او در دیگر تیم‌های ایرانی را نیز باید منتفی دانست

توافقی چنین سریع و با شتاب قطعا باید مقدمه‌چینی چند روزه داشته باشد که در چند ساعت طرفین به تفاهم رسیده”‹اند! هر‌چه هست وضعیت اصلا در تیم اول دیار نصف‌جهان خوب نیست و اکنون سپاهان مانند ارکستری است که هر‌کس ساز خودش را می‌زند و خود را محق می‌داند. برخی مثل بصیرت، عقیلی و خلعتبری موافق کرانچار هستند و برخی دیگر مانند محرم نوید‌کیا و رحمان احمدی مخالف او! خوروش و زاغی‌نژاد سرپرست و مربی تیم و برخی عوامل باشگاه را هم به مخالفان کرانچار اضافه کنید. با این وضعیت فرکی که باید او را سرمربی جدید سپاهان خطاب کرد، آیا می‌تواند زردپوشان را به موفقیت برساند؟ آینده کرانچار هم مورد سوال بسیاری از فوتبال‌دوستان است. آیا او به کرواسی برمی‌گردد یا باید پیشنهاد پرسپولیس به او و شایعه سرمربی‌اش در تیم ملی را باور کرد؟ البته روز گذشته شایعه دیگری هم در اصفهان پیچید و شنیده شد به‌خاطر هنجار‌شکنی کرانچار و عدم رعایت برخی شئونات فرهنگ ایرانی- اسلامی، مسئولان رده بالای ورزش به باشگاه سپاهان برای برکناری این مربی کروات فشار آورده بودند. اگر این موضوع صحت داشته باشد حضور او در دیگر تیم‌های ایرانی را نیز باید منتفی دانست.
بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز