تبیان، دستیار زندگی
علی كفاشیان می گوید كی روش تنها گزینه فدراسیون است از این رو اقای رئیس حتی دوست ندارد در مورد جانشینان احتمالی این پرتغالی صحبت كند،اما آیا واقعا داستان به این صورت است؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام جانشینان کی روش


علی كفاشیان می گوید كی روش تنها گزینه فدراسیون است از این رو اقای رئیس حتی دوست ندارد در مورد جانشینان احتمالی این پرتغالی صحبت كند،اما آیا واقعا داستان به این صورت است؟

حسین فرکی

صبح جمعه كه كارلوس كی روش بدون امضای قرارداد جدید تهران را به مقصد دوبی ترك كرد ،علی كفاشیان بعد از چهار روز سكوت،روزه رسانه ای اش را شكست.در قسمت صحبت اول مصاحبه اش همان حرف های قدیمی را تكرار كرد و اعتقاد داشت كماكان كی روش گزینه نخست است ان هم با شانس بسیار بالا برای امضای قرارداد.اما وقتی از او در مورد جانشینان احتمالی سوال كردند هیچ جوابی را ارائه نداد و اصرار كرد به این موضوع فكر نكردند.

اما بدون تردید اینگونه نیست.همواره باید یك پلن B،یك نقشه دوم برای این مواقع داشت.اینكه شانس كی روش بالاست و او سرانجام برای امضای قرارداد باز می گردد تنها یك بعد قضیه است حتی اگر به زعم رئیس فدراسیون احتمال این امر نود و نه درصد باشد.آیا واقعا فدراسیون هیچ فكری در مورد آن یك درصد باقی مانده نكرده است؟ ساده لوحانه است اگر مدیران فوتبال را اینچنین به قضاوت بنشینیم.

شاید از همان روزی كه وزیر در مصاحبه اش شمشیر را برای كی روش از رو بست گزینه های احتمالی جانشینی این مربی پرتغالی روی كاغذ سفید رنگ كفاشیان نوشته شدند.

بهانه فركی برای خروج از تیم قهرمان لیگ سیزدهم جراحی پا عنوان شد اما اگر به هر ترتیبی جانشین كی روش شود دقیقا به مثابه آنتونیو كونته كه به سرمربیگری تیم ملی ایتالیا رسید،به این صندلی مهم می رسد

تا این لحظه فدراسیون فوتبال هیچ نامی از هیچ مربی ای نبرده است اما علی كفاشیان پیش از این در مصاحبه ای رسمی عنوان كرده بود گزینه ما بعد از كی روش داخلی خواهد بود. نخستین فردی كه پس از شنیدن نام مربی ایرانی به ذهن متبادر می شود حسین فركی است.مربی سابق ملی كه سال ها دستیار نخست برانكو بوده است.او فصل قبل فولاد را قهرمان كرد و مهمتر از همه در این برهه در هیچ تیمی حضور ندارد.

البته بهانه فركی برای خروج از تیم قهرمان لیگ سیزدهم جراحی پا عنوان شد اما اگر به هر ترتیبی جانشین كی روش شود دقیقا به مثابه آنتونیو كونته كه به سرمربیگری تیم ملی ایتالیا رسید،به این صندلی مهم می رسد.

البته فركی اخلاق مدار است و همه تلاشش را می كند تا با سوار شدن روی این موج رسانه ای خودش را به تیم ملی تحمیل نكند با این وجود او هیچ رقیب داخلی كه شرایط منحصر بفرد مثل او داشته باشد را در اطرافش نمی بیند.

*علاقه فدراسیون به اسكوچیچ
اسکوچیچ

اما گزینه های دیگری هم وجود دارند كه داخلی به حساب نمی آیند اما از با توجه به حضورشان در ایران تقریبا وضعیت مربیان داخلی را دارند.یكی از این مربیان كه كارنامه قابل قبولی را دارد و مضاف بر آن از لحاظ قیمتی تفاوتی با فركی با سایر گزینه های داخلی ندارد اسكوچیچ است.سرمربی كروات فولاد خوزستان كه فصل قبل با ملوان نتایج خوبی را با توجه به داشته های این تیم شمالی گرفت.

برای پی بردن به علاقه فدراسیون نسبت به اسكوچیچ تنها باید به این موضوع اشاره كرد كه این كروات یكی از گزینه های تیم ملی امید دو صورت نیامدن نلو وینگادا بود.البته مشكل بزرگ اسكوچیج قراردادش با فولاد است و شاید همین موضوع شانس او را كم كند.

برانكو گزینه همیشگی

خاطره خوب فوتبال ما از دوران حضور برانكو دو تیم ملی موجب شده همواره نام او در بین گزینه های خارجی باشد.این بار هم چند رسانه در این مورد گمانه رنی كردند اما دو مشكل بزرگ ایش روی این كروات وجود دارد؛بدهی مالیاتی كه موجب شده او 8 سال پا به ایران نگذارد.حتی وقتی الاتفاق عربستان با استقلال بازی داشت برانكو كه می دانست در صورت ورود پاسپورتش ضبط می شود به ایران نیامد.از سوی دیگر او سالهاست كه از فوتبال ما دور است و با توجه به فاصله اندك تا اغاز جام ملت ها بعید است فدراسیون سراغ او برود.از این رو باید از همین حالا نام برانكو را در صورت نیامدن كی روش از لیست نامزدان مربیگری تیم ملی خط زد.

مهدی طاهرخانی

بخش ورزشی تبیان