تبیان، دستیار زندگی
جدایی محمدرضا خلعتبری از پرسپولیس چندان غیر قابل پیش بینی نبود. او از مدت ها قبل در پرسپولیس مشکلاتی داشت و در مجموع آن طور که باید و شاید در این تیم پرطرفدار ندرخشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت پرده جدایی خلعتبری از پرسپولیس


جدایی محمدرضا خلعتبری از پرسپولیس چندان غیر قابل پیش‌بینی نبود. او از مدت‌ها قبل در پرسپولیس مشکلاتی داشت و در مجموع آن‌طور که باید و شاید در این تیم پرطرفدار ندرخشید.

خلعتبری و دایی

خیلی‌ها می‌گویند خلعتبری نصف سپاهان و ذوب‌آهن هم در پرسپولیس درخشش نداشت و نتوانست انتظارات را برآورده کند. خودش می‌گوید: «من به خاطر پرسپولیس قید پیشنهاد 4 میلیون دلاری عجمان را زدم. منتی هم ندارم چون در یک تیم مردمی بازی کردم و تمام تلاشم را هم کردم تا رضایت کادر فنی و هواداران را جلب کنم.»

واکنش علی دایی به جدایی خلعتبری سکوت بود. این مهاجم از مدت‌ها قبل مذاکراتی را با سپاهان داشت اما ریشه اصلی جدایی‌اش از پرسپولیس به مشکلاتی برمی‌گشت که با علی دایی داشت. خلعتبری اکثر بازی‌های نیم فصل دوم پرسپولیس را از روی نیمکت تماشا کرد و به همین دلیل فرصت حضور در جام‌جهانی را از دست داد حداقل این‌که خودش چنین اعتقادی دارد و یکی از دلایل مهم خط خوردنش از تیم ملی را کم بازی کردن در پرسپولیس می‌ داند. البته عده‌ای می‌گویند او به سبک بازی تیم ملی نمی‌خورد و کی‌روش به دنبال بازیکنان فیزیکی بود.

بعضی‌ها هم از ناآماده بودن این مهاجم تکنیکی در اردوهای قبل از جام‌جهانی حرف می‌زنند اما خودش کم بازی کردن در پرسپولیس را عامل خیلی مهمی می‌داند و البته روابطش هم با دایی سرد است. شاید خلعتبری به این مسئله فکر می‌کرد که اگر در پرسپولیس بماند امسال هم با وجود مهاجمان جدیدی که دایی جذب کرده نیمکت نشین می‌شود. البته رحیمی صحبت‌هایی با او انجام داد که نرود- یا حداقل به سپاهان نرود- اما در نهایت همه مشکلات دست به دست هم داد تا خلعتبری از پرسپولیس جدا شود: «من می‌خواستم بمانم اما نشد. الان یک مسئله مهم طلب عجمان است که حتما باید پرداخت شود اما پرسپولیس پول نداشت! قرارداد من حدود 1.750 میلیارد تومان بود که به هر حال منتفی می‌شود. امیدوارم پرسپولیس بدون من هم موفق باشد و در آسیا به خوبی از اعتبار فوتبال ایران دفاع نماید.»

البته رحیمی صحبت‌هایی با او انجام داد که نرود- یا حداقل به سپاهان نرود- اما در نهایت همه مشکلات دست به دست هم داد تا خلعتبری از پرسپولیس جدا شود: «من می‌خواستم بمانم اما نشد. الان یک مسئله مهم طلب عجمان است که حتما باید پرداخت شود اما پرسپولیس پول نداشت! قرارداد من حدود 1.750 میلیارد تومان بود که به هر حال منتفی می‌شود. امیدوارم پرسپولیس بدون من هم موفق باشد و در آسیا به خوبی از اعتبار فوتبال ایران دفاع نماید.»

طبق شنیده‌های موثق خلعتبری در تفکرات جدید دایی نقش پررنگی نداشت و اگر می‌ماند هم احتمالا دایی از دقیقه 60 به بعد از او استفاده می‌کرد. مهاجم اول او رضا نوروزی است و امثال هادی نوروزی و محمد عباس‌زاده شانس بازی دارند. در واقع می‌توان گفت دایی خیلی از جدایی خلعتبری ناراحت نیست و می‌تواند جای او را پر کند. از طرفی ماندن خلعتبری حداقل 3 میلیارد تومان دیگر برای پرسپویس آب می‌خورد چون آن‌ها باید یک میلیارد و خرده‌ای هم به عجمان می‌دادند. الان هم خطر جریمه 400 هزار دلاری به شدت پرسپولیس را تهدید می‌کند اما آن‌ها امید دارند تیم جدید خلعتبری پول عجمان را بدهد و غائله را بخواباند.

بخش ورزشی تبیان

منبع: خراسان نیوز