تبیان، دستیار زندگی
ی شک خیلی عجیب نیست وقتی متوجه شویم دلالان بازیگردانان اصلی هجوم تیم های لیگ برتری به کشور ترکیه برای آماده سازی پیش فصل خود هستند. به گزارش جام جم ورزشی، این روزها تیم های حاضر در دوره چهاردهم لیگ برتر دوران آماده سازی خودشان را پشت سر می گذارند و در این
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باز هم پای دلالان در میان است؟


بی‌شک خیلی عجیب نیست وقتی متوجه شویم دلالان بازیگردانان اصلی هجوم تیم‌های لیگ برتری به کشور ترکیه برای آماده‌سازی پیش فصل خود هستند.


دلالان فوتبال

این روزها تیم‌های حاضر در دوره چهاردهم لیگ برتر دوران آماده‌سازی خودشان را پشت سر می‌گذارند و در این بین برگزاری اردوهای خارجی تبدیل به یک اپیدمی فراگیر شده است. اردوهایی که معمولا با صرف هزینه‌هایی سنگین برگزار می‌شود و حداقل خرج 200 میلیونی را به باشگاه‌ها تحمیل می‌کند. هزینه‌ای که البته جدا از پول پرداختی برای اجاره کمپ و زمین تمرینی و برگزاری بازی‌های تدارکاتی است. باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، راه‌آهن، سایپا، استقلال خوزستان، سپاهان و چندین و چند تیم لیگ برتری دیگر که اکثر آن‌ها با بدهی‌های سنگین مالی مواجه هستند در حالی راهی چنین مسافرت‌های پرهزینه‌ای می‌شوند که معمولا در بیشتر اوقات کاسه چه کنم چه کنم مالی در دست دارند تا بلکه به صورت قطره چکانی پولی در حساب‌های به ظاهر خشکیده‌شان تزریق شود.

نکته جالب توجه و البته تامل‌برانگیز این‌که، برخلاف سال‌های گذشته که اکثر تیم‌های ایرانی امارات را به پاتوقی برای برگزاری اردوهای خارجی تبدیل کرده بودند، این‌بار کشور همسایه غربی ایران را برای برپایی اردوهای تدارکاتی انتخاب کرده‌اند. کشور ترکیه که مورد هجوم تیم‌های ایرانی قرار گرفته و درآمدی چند میلیون دلاری را از طریق پول‌های بی‌حساب و کتابی که همچنان در فوتبال ایران هزینه می‌شود، به جیب زده است. نکته مهم‌تر قضیه تلاش و رقابت جریان مافیایی بود که بین برخی آژانس‌های مسافرتی شکل گرفت تا سفر تیم‌های لیگ برتری به ترکیه را مدیریت و این کار از طریق آن‌ها انجام شود و خبرها حکایت از این دارد که اکثر سفرها نیز به صورت مافیایی و از طریق یکی از دلال‌های تورهای مسافرتی در اختیار یک آژانس خاص قرار گرفته است! مسئله حضور تیم‌های لیگ برتری ایران وقتی نگران‌کننده‌تر می‌شود که بدانیم باوجود صرف این هزینه‌های سنگین تصاویر منتشر شده حکایت از تمرین برخی از این تیم‌ها در کمپ‌های نه‌چندان مجهز و زمین‌های معمولی و حتی گاهی بی‌کیفیت دارد.

نکته جالب توجه و البته تامل‌برانگیز این‌که، برخلاف سال‌های گذشته که اکثر تیم‌های ایرانی امارات را به پاتوقی برای برگزاری اردوهای خارجی تبدیل کرده بودند، این‌بار کشور همسایه غربی ایران را برای برپایی اردوهای تدارکاتی انتخاب کرده‌اند

در حالی که برخی شهرهای شمال و شمال غربی ایران از جمله رامسر، تنکابن، سرعین و اردبیل با شرایط آب و هوایی تقریبا مشابه و داشتن زمین‌های تمرین با کیفیت می‌توانند امکانات قابل قبول و خوبی را در اختیار تیم‌های لیگ برتری بگذارند، آن هم با صرف هزینه‌هایی که به ریال حساب می‌شود و نه ارز 3 هزار تومانی! با این همه به نظر می‌رسد که برپایی اردوهای تدارکاتی قبل از شروع لیگ و نیم فصل در کشورهای خارجی از جمله ترکیه و امارات نیز به مانند بسیاری از اتفاقات فوتبال ایران، پشت پرده‌های تاریک و سیاهی دارد که با کمی کنجکاوی و جست‌وجو می‌توان رد پای دلال‌ها را در آن دید! این‌که باشگاه‌ها با چه نیت و هدفی در این وضع دلاری راهی کشورهای همسایه می‌شوند شاید در نگاه اول پروسه آماده‌سازی پیش فصل آن‌ها را در ذهن متبادر سازد اما شاید تلخ است وقتی بفهمیم همین ریخت و پاش‌های این‌چنینی هم در نهایت جز این‌که سودی را نثار جیب برخی افراد خاص می‌کند، سودی نخواهد داشت.
بخش ورزشی تبیان

منبع: خراسان نیوز