تبیان، دستیار زندگی
در روزهای گرم تابستان بازار نقل وانتقالات با بازگشت ملی پوشان از برزیل داغ تر و جذاب تر از همیشه شده و باشگاه های لیگ برتری در حال مذاکره با بازیکنان تیم ملی یا مدیربرنامه های شان هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرگیجه های خبری در نقل و انتقالات


در روزهای گرم تابستان بازار نقل‌وانتقالات با بازگشت ملی‌پوشان از برزیل داغ‌تر و جذاب‌تر از همیشه شده و باشگاه‌های لیگ برتری در حال مذاکره با بازیکنان تیم ملی یا مدیربرنامه‌های‌شان هستند.

سید جلال حسینی

در بین ملی‌پوشان چند چهره بیش از دیگران در بورس و کانون خبرها هستند و بازار شایعه درباره مقصد آینده آن‌ها حسابی داغ است. جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مهرداد پولادی، علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی و کریم انصاری‌فرد با توجه به سابقه و درخشش‌شان در دیدارهای تیم ملی در جام‌جهانی برزیل مشتریان بیشتری نسبت به دیگر ملی‌پوشان شاغل در ایران دارند و در چند روز اخیر اخبار زیادی راجع به پیشنهادهای وسوسه‌انگیز داخلی و خارجی آن‌ها گفته و نوشته شده است. در راستای همین اخبار و شایعات روز گذشته یکی از روزنامه‌های پرتیراژ ورزشی از حضور آندرانیک تیموریان در پرسپولیس و کریم انصاری‌فرد در استقلال خبر داده بود. به نوشته این روزنامه علی دایی برای محکم کردن کمربند میانی تیمش خواهان جذب تیموریان شده و مسئولان باشگاه هم مذاکرات مقدماتی را با این بازیکن ملی‌پوش آغاز کرده‌اند. خبر مذاکره تیموریان با پرسپولیس در حالی منتشر شده که این بازیکن و سرژیک تیموریان برادر و مدیربرنامه‌های آندو بارها درباره بازی در ایران با پیراهن استقلال و ابراز تمایل برای لژیونر شدن صحبت کرده‌اند. آندرانیک که فصل‌های گذشته و نیم فصل لیگ سیزدهم از تیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس پیشنهاد‌های خوبی داشت، مثل پژمان منتظری و جواد نکونام نیمه راه استقلال را رها نکرد و برای همین نزد هواداران آبی محبوبیت ویژه‌ای دارد با این حال او با توجه به درخشش در جام‌جهانی و داشتن پیشنهادهای وسوسه‌انگیز عربی بعید است در استقلال بماند. به نظر می‌رسد استقلالی‌ها هم از نماندن آندو اطمینان دارند و برای جایگزینی او امید ابراهیمی ‌هافبک سپاهان را به خدمت گرفته‌اند. شاید به خاطر همین اطمینان آبی‌ها از نماندن تیموریان باشد که شایعات درباره این بازیکن ملی‌پوش زیاد است و علاوه بر پرسپولیس، سپاهان هم مشتری آندوست و می‌خواهد با جذب این‌ هافبک ملی‌پوش جای خالی امید ابراهیمی را پر کند. شاید پیشنهاد مالی سپاهانی‌ها مثل همیشه چشمگیر و قابل توجه‌تر از دیگر باشگاه‌ها باشد اما وقتی اسم پرسپولیس و استقلال به میان می‌آید معادلات کمی به هم می‌ریزد. به گفته برخی منابع غیر رسمی خبری، علی دایی با آندو و برادرش صحبت کرده و به او گفته هر مبلغی که مدنظرش باشد می‌پردازند تا او سرخ‌پوش شود اما روز گذشته یکی از افراد نزدیک به سرمربی پرسپولیس حضور تیموریان در این تیم را شایعه بی‌اساس دانست و آن را تکذیب کرد.

علی دایی با داشتن هافبک‌های میانی چون رضا حقیقی، مهرداد کفشگری و رضا نوراللهی که به تازگی از تیم فولاد یزد جذب شده نیازی به تیموریان ندارد و حتی اگر برای بردن بازی روانی از حریف آبی‌پوش هم بخواهد آندو را به اردوی سرخ بیاورد محدودیت لیست بزرگسال چنین اجازه‌ای به دایی و پرسپولیس نمی‌دهد

به گفته این منبع آگاه علی دایی با داشتن هافبک‌های میانی چون رضا حقیقی، مهرداد کفشگری و رضا نوراللهی که به تازگی از تیم فولاد یزد جذب شده نیازی به تیموریان ندارد و حتی اگر برای بردن بازی روانی از حریف آبی‌پوش هم بخواهد آندو را به اردوی سرخ بیاورد محدودیت لیست بزرگسال چنین اجازه‌ای به دایی و پرسپولیس نمی‌دهد. در لیست پرسپولیس نام 17 بازیکن بزرگسال دیده می‌شود و طبق قانون این تیم فقط یک جای خالی برای اضافه کردن نام بازیکن بزرگسال دارد که سرخ‌ها آن را برای سیدجلال حسینی یا جانشین او خالی گذاشته‌اند. در پی اظهارات این منبع آگاه سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس هم به تکذیب حضور تیموریان در تیمش پرداخت. محمد پنجعلی درباره احتمال جذب آندرانیک تیموریان گفت:‌ «من هنوز چیزی در این‌باره نشنیده‌ام و در برنامه‌های کاری این موضوع مطرح نبود.»

البته دیروز از تبریز هم خبر رسید آندرانیک تیموریان با پیشنهاد چشمگیر باشگاه تراکتورسازی تبریز روبه‌رو شده است. گویا تراکتوری‌ها برای جذب تیموریان مبلغی نزدیک به 2 میلیارد تومان کنار گذاشته‌اند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا از این بازیکن نهایت استفاده را ببرند. آندو که سابقه بازی در تراکتورسازی را دارد به مسئولان این باشگاه قول داده برای مذاکره به تبریز برود. این در حالی است که منابع نزدیک به این هافبک ارمنی از احتمال بالای حضور او در لیگ قطر خبر می‌دهند و او را یکی از لژیونرهای جدید ایران می‌دانند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان نیوز