تبیان، دستیار زندگی
در دومین شب از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده دیگر ایران، فولاد و استقلال به میدان رفتند که به ترتیب یک پیروزی و یک شکست سهم نمایندگان کشورمان بود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود فولاد، وداع تلخ استقلال


در دومین شب از هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا دو نماینده دیگر ایران، فولاد و استقلال به میدان رفتند که به ترتیب یک پیروزی و یک شکست سهم نمایندگان کشورمان بود.


قلعه نوعی

گروه A: تیم‌های صعود کننده در شب وداع آبی‌ها مشخص شدند

در این گروه استقلال ایران در عربستان به مصاف الشباب عربستان رفت و با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

تیم فوتبال استقلال ایران در پنجمین دیدارش از مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی را با شکست در زمین الشباب عربستان عوض کرد تا وداعی تلخ و حذفی زودهنگام با این مسابقات داشته باشد. این ناکامی در شرایطی برای شاگردان امیر قلعه‌نویی رقم خورد که آنها در لیگ داخلی فوتبال ایران هم نتوانستند سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند.

در این بازی که از گروه A و در ورزشگاه ملک فهد برگزار شد، ابتدا آرش برهانی (47) برای تیم استقلال تهران گلزنی کرد اما فرناندو مینیارو (81 - پنالتی) و سعید الدوساری (5+90) گل‌های تیم الشباب عریستان را به ثمر رساندند. البته پنالتی تیم الشباب در شرایطی مشکوک برای این تیم گرفته شد.

البته استقلالی‌ها که در ابتدای نیمه دوم شروع بسیار خوبی داشتند، می‌توانستند باز هم دروازه تیم میزبان را باز کنند اما این اتفاق رخ نداد تا شاگردان قلعه‌نویی روی دو اشتباه دروازه خود را باز شده ببینند و خیلی زود از دور مسابقات کنار بروند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان با برتری مقابل الجیش قطر در هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صدرنشین گروه B این رقابتها شد و به عنوان نخستین نماینده ایران جواز حضور در مرحله حذفی این مسابقات راه بدست آورد

الشباب با این برد 12 امتیازی شد و در صدر گروه قرار گرفت.استقلال هم که فصل گذشته در میان 4 تیم برتر آسیا قرار گرفته بود با 4 امتیاز از گردونه مسابقات کنار رفت.

در دیگر بازی امشب هم تیم الجزیره امارات موفق شد با نتیجه 3 بر 2 مقابل میهمان الریان به پیروزی دست یابد تا با توجه به تساوی الشباب و استقلال تهران، دو تیم اماراتی و عربستانی از گروه A به مرحله حذفی جام صعود کنند و استقلال و الریان از گردونه مسابقات کنار بروند.

آیگ‌بنی (پنالتی) در دقیقه 48 و موسی هارون 53 برای الریان گل زدند و گل‌های الجزیره توسط بارادا 45، مبخوت 60 و هیونگ چو (گل به خودی) در دقیقه 90 زده شد.

جدول رده‌بندی

1- الشباب عربستان، 5 بازی، 12 امتیاز

2- الجزیره امارات، 5 بازی، 10 امتیاز

3- استقلال ایران، 5 بازی، 4 امتیاز

4- الریان قطر، 5 بازی، 3 امتیاز

لیگ قهرمانان آسیا

گروه B: قدرتنمایی فولاد و صعود به عنوان صدرنشین

تیم فوتبال فولاد خوزستان با برتری مقابل الجیش قطر در هفته پنجم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صدرنشین گروه B این رقابتها شد و به عنوان نخستین نماینده ایران جواز حضور در مرحله حذفی این مسابقات راه بدست آورد.

فولاد ایران در مهمترین بازی میزبان الجیش قطر دیگر تیم مدعی این گروه بود و با اقتدار با نتیجه سه بر یک پیروز شد.

تیم فوتبال فولاد خوزستان در هفته پنجم رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز چهارشنبه در ورزشگاه غدیر اهواز و در حضور حدود 40 هزار تماشاگر، میزبان تیم الجیش قطر بود که با ارائه یک بازی برتر در هر دو نیمه این دیدار، در نهایت توانست حریف قدرتمند قطری خود را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

در این دیدار ابتدا قطری‌ها در دقیقه 9 توانستند توسط نیلمار برزیلی دروازه فولاد را باز کنند اما بازیکنان فولاد موفق شدند با گل‌های بختیار رحمانی، غلامرضا رضایی و لوسیانو پریرا که به ترتیب در دقایق 21، 45 و 92 به ثمر رسید، نتیجه بازی را به سود خود برگردانند.

فولاد با این برد 11 امتیازی شد و در صدر گروه B رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت و راهی مرحله دوم این مسابقات شد. الجیش نیز با همان 8 امتیاز در رتبه دوم جدول گروه خود باقی ماند.

تیم فوتبال استقلال ایران در پنجمین دیدارش از مرحله گروهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، پیروزی را با شکست در زمین الشباب عربستان عوض کرد تا وداعی تلخ و حذفی زودهنگام با این مسابقات داشته باشد

در دیگر بازی بنیادکار ازبکستان با نتیجه سه بر دو الفتح عربستان را مغلوب کرد.بنیاد کار با این برد و با توجه به شکست الجیش کور سوی امید برای صعود خواهد داشت.این تیم ازبکی در شرایطی که بتواند الجیش را در قطر با نتیجه‌ای بهتر از نتیجه دور رفت( بنیادکار یک - الجیش دو) شکست دهد می‌تواند به مرحله حذفی برسد.

زوتف 43، شودیف 83 و رخماتولائف 85 برای بنیادکار گلزنی کردند و فواک‌پوتو 68 و الحمدان 79 گل‌های الفتح را زدند.

جدول رده‌بندی

1- فولاد ایران، 5 بازی، 11 امتیاز

2- الجیش قطر، 5 بازی، 8 امتیاز

3- بنیادکار اربکستان، 5 بازی، 5 امتیاز

4- الفتح عربستان، 5 بازی، 2 امتیاز

گروه E: صعود پوهانگ و جدال سه تیم برای صعود

سرزو اوزاکا ژاپن که آریا هاسه‌گاوا ستاره دورگه ایران - ژاپنی را در اختیار دارد در ورزشگاه خانگی خود میزبان پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی بود و با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.

گل‌های این بازی توسط جولی در دقیقه 24 و دائه کیم 65 زده شد. ضمن اینکه مینامینو بازیکن سرزو در دقیقه 41 از بازی اخراج شد تا یاران آریا بیش از یک نیمه 10 نفره به بازی بپردازند.

در این دیدار آریا هاسه‌گاوا تا دقیقه 76 در زمین حضور داشت و پس از آن تعویض شد.دیگو فورلان مهاجم اروگوئه‌ای و توانمند سرزو هم فقط در نیمه اول بازی کرد.پوهانگ با این برد 11 امتیازی شد و صعودش به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی شد و سرزو اوزاکا هم در آستانه حذف قرار گرفت.

در دیگر بازی این گروه تیم فوتبال بوریرام تایلند موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد شاندونگ لیوننگ چین بگذرد.تک گل این بازی را کای هیرانو در دقیقه 35 به ثمر رساند.

در این گروه پوهانگ با 11 امتیاز صعود کرده است و تیم‌های سرزو اوزاکا، بوریرام و شاندونگ با 5 امتیاز شانس صعود دارند.

جدول رده‌بندی

1- پوهانگ کره‌جنوبی، 5 بازی، 11 امتیاز

2- بوریرام یونایتد، 5 بازی، 5 امتیاز

3- شاندونگ چین، 5 بازی،‌5 امتیاز

4- سرزو اوزاکا ژاپن، 5 بازی،‌5 امتیاز

سپاهان ایران مقتدرانه السد قطر را مغلوب کرد تا شانس بالایی برای صعود داشته باشد.فولاد ایران هم موفق شد الجیش قطر را شکست دهد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد

گروه F: سرنوشت صعود تیم‌ها به روز آخر کشیده شد

در این گروه تیم فوتبال بیجینگ گوان چین با نتیجه 2 بر 2 مقابل سنفرس هیروشیما ژاپن متوقف شد تا سهم دو تیم یک امتیاز باشد.

جیایی شاو در دقیقه 55 و جفری گورون در دقیقه 61 برای بیجینگ و نائوکی ایشیهارا در دقایق 67 و 70 گل‌های سنفرس هیروشیما را به ثمر رساند.

در دیگر بازی تیم فوتبال سئول کره‌جنوبی(نایب قهرمان فصل گذشته) در خانه سنترال کوئست استرالیا به میدان رفت و با یک گل پیروز شد.

تک گل سئول در دقیقه 92 بر روی اشتباه بازیکن تیم استرالیایی و روی یک گل به خودی به ثمر رسید.نماینده کره که با 5 امتیاز در قعر گروه F قرار داشت با این برد 8 امتیازی شد و به صدر جدول رسید.

سایر تیم‌ها 6 امتیازی هستند و شانس صعود دارند.

جدول رده‌بندی

1- سئول کره‌جنوبی، 5 بازی، 8 امتیاز

2- سنترال کوئست استرالیا، 5 بازی، 6 امتیاز

3-بیجینگ گوان چین، 5 بازی، 6 امتیاز

4- سنفرس هیروشیما ژاپن، 5 بازی، 6 امتیاز

در پایان هفته پنجم پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا 4 نماینده ایران به میدان رفتند که دو پیروزی و دو شکست سهم تیم‌های کشورمان بود.

سپاهان ایران مقتدرانه السد قطر را مغلوب کرد تا شانس بالایی برای صعود داشته باشد.فولاد ایران هم موفق شد الجیش قطر را شکست دهد و به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد.

تیم‌های تراکتورسازی و استقلال در دیدار با حریفان خود نتیجه را واگذار کردند و از گردونه مسابقات حذف شدند.

آخرین هفته از پیکارهای لیگ قهرمانان در مرحله گروهی سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان