تبیان، دستیار زندگی
کارلوس کروش از اینکه در فاصله دو روز تا آغاز اردوی تیم ملی ، هنوز تکلیف 11 بازیکنش برای شرکت در این اردو مشخص نیست ، حسابی دلخور شده اما وزارت ورزش این بار برای کمک به تیم ملی وارد عمل می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلخوری کی روش از غیبت ملی پوشان


کارلوس کروش از اینکه در فاصله دو روز تا آغاز اردوی تیم ملی ، هنوز تکلیف 11 بازیکنش برای شرکت در این اردو مشخص نیست ، حسابی دلخور شده اما وزارت ورزش این بار برای کمک به تیم ملی وارد عمل می شود.

تیم ملی درحالی باید آماده سفر به آفریقای جنوبی و اولین اردوی آماده سازی اش برای جام جهانی شود که هنوز از 28 بازیکن دعوت شده توسط کارلوس کروش مشخص نیست که چند نفر به اردو می آیند. سپاهان و استقلال رسما تهدید کردند به تیم ملی بازیکن نمی زنند. دو تیمی که وضعیت چندان مشخصی برای صعود از گروه های شان در لیگ قهرمانان ندارند ، این پیام را دادند که بازیکنان شان را به تیم ملی نمی دهند. دو تیم تقریبا تمام دولتی و البته پر نفوذ کشور که امسال موفقیت سال های قبل شان را نداشته اند.

تیم ملی

تا صبح دیروز ، علی امیری و میرشاد ماجدی از عزم باشگاه برای بردن بازیکنان ملی پوش شان به عربستان سخن می گفتند اما حالا شرایط شاید کمی تغییر کرده باشد. روز گذشته نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش بنا به توافقی که میان تیم ملی و وزارت ورزش شده بود در تماسی با مدیران این دو باشگاه رسما از انها خواست بازیکنان را جهت اهدافی مهمتر از رقابت های باشگاهی ، در اختیار تیم ملی قرار دهند. این تماس و اثراتش را می شد در حرف های علی فتح الله زاده هم دید . جایی که او از نقش ملی پوشان استقلال در موفقیت ملی و همکاری همیشه خوب این باشگاه با کادرفنی ملی سخن گفته بود. قلعه نویی دیروز را به ملی پوشانش استراحت داد و احتمالا بدون این 4 بازیکن به عربستان می رود. البته برای او که کلا 2 دفاع در تیمش دارد ، فرستادن امیر حسین صادقی به تیم ملی یعنی ماندن بدون دفاع وسط! با این وجود به احتمال فراوان استقلالی ها که شانس صعود بالایی ندارند ، این ریسک را برای کمک به تیم ملی می پذیرند و در این شرایط روحی بحرانی بازیکنان شان ، قلعه نویی دیگر لیگ قهرمانان را جدی نمی گیرد و دست از رقابت بر می دارد.

سپاهانی ها هم که کمتر شانس صعود دارند باید از امید ابراهیمی ، مهدی شریفی و احسان حاج صفی بگذرند تا  آنها راهی ژوهانسبورگ شوند. حسین فرکی و فولادی ها هم که از پیشتر وعده داده بودند مشکلی برای فرستادن ملی پوشان به تیم ملی ندارند. تراکتورسازی هم دو ملی پوش دارد . آنها هم این شرایط حساس را درک می کنند که نبودن این دو در اردو یعنی محروم شدن بازیکنان از جام جهانی چیزی که بازیکنی مثل کریم انصاری فرد یا همه دیگر بازیکنان از هاشم بیک زاده تا بختیار رحمانی ، دوست ندارند خیلی ساده از دستش بدهند.

کروش چند روزی هست که دوباره با دلخوری کارهایش را انجام می دهد اما سکوت کرده و منتظر است با تیمش به اردویی طولانی مدت برود. اردویی که دور از چشم همه رسانه ها برگزار می شود و او آنجا آرامشی کامل برای اداره تیمش دارد

به عکس این بازیکنان داخلی ، کار پیوستن دولژیونر تیم ملی به اردو کمی سخت شده است. باشگاه الکویت برای آمدن نکونام به تیم ملی خسارت تعیین کرده است. خسارتی که البته باید از طلب 750 میلیونی این بازیکن از استقلال تامین شود. مبلغی که استقلالی ها هم می گویند ندارند و اگر قرار به پرداختش باشد ، مهدی تاج رئیس سازمان لیگ باید آن را از بودجه سال آینده استقلال پرداخت کند. در سوی مقابل باشگاه ام صلال قطر هم به رغم وعده هایی که به مسئولان فدراسیون داده بود حتی در ازای دریافت خسارت هم پژمان را آزاد نمی کند. اردوی 3 هفته ای ژوهانسبورگ ، اردوی بدنسازی کروش است و او اصلا دوست ندارد شالوده اصلی لیگی اش بدون این بدنسازی به سائوپائولو بروند. برای همین حضور نکونام و منتظری را هم نیاز دارد. با این وجود بحران پیش آمده به برنامه های او ضربه می زند و این دلیل اصلی گلایه های سرمربی ازکفاشیان و نبی است. اگرچه فدراسیونی ها هم می گویند تمام تلاششان را کردند ولی این قولی بوده که از قبل به کروش داده شده و حالا او می خواهد همه سر قول های شان باشند.

کروش چند روزی هست که دوباره با دلخوری کارهایش را انجام می دهد اما سکوت کرده و منتظر است با تیمش به اردویی طولانی مدت برود. اردویی که دور از چشم همه رسانه ها برگزار می شود و او آنجا آرامشی کامل برای اداره تیمش دارد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خبرآنلاین