تبیان، دستیار زندگی
با انجام اولین بازی از مرحله نیمه نهایی یک پای فینال مشخص شد. فردا(شنبه) پدیده و نفت دومین فینالیست را معرفی می کنند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک پای فینال جام حذفی مشخص شد

فوتبال


با انجام اولین بازی از مرحله نیمه نهایی یک پای فینال مشخص شد. فردا(شنبه) پدیده و نفت دومین فینالیست را معرفی می کنند.

ذوب آهن تهران را فتح کرد

پرسپولیس تهران(0)1- ذوب آهن اصفهان(0)2

گل: محمد نوری(61) برای پرسپولیس و مرتضی تبریزی(70) و کارلوس سانتوز(90)برای ذوب آهن

پاس گل: مهدی طارمی(61) و مهدی رجب زاده(70و 90)

داور: سید حسین زرگر با کمک محمدرضا منصوری و علی میرزابیگی

اخطار: قاسم دهنوی(31) از ذوب آهن

اخراج: مایکل اومانیا(73) از پرسپولیس

تماشاگر: حدود بیست هزار نفر

ورزشگاه آزادی تهران- جمعه چهاردهم آذر93- ساعت 15/15

*پرسپولیس: سوشا مکانی(3)، رضا نورمحمدی(3)، مایکل اومانیا(3)، محمدرضا خانزاده(3)، حمیدرضا علی عسگری(3)، محمد نوری(3) کاپیتان، احمد نورالهی،(3) رضا خالقی فر(3)، هادی نوروزی(3)(77- مهدی جعفرپور)(1)، مهرداد کفشگری (3)و مهدی طارمی (3)(88- مهدی دغاغله)(1)

سرمربی: حمیددرخشان

*ذوب آهن: رشید مظاهری(3)، هادی محمدی(3)، کارلوس سانتوز(4)، علی همام(3)، مهرداد قنبری(3)، قاسم دهنوی(3)، قاسم حدادی‌فر(4) ، اکبر ایمانی (2) (63- احسان پهلوان)(2)، مهدی رجب‌زاده(4) کاپیتان ، مرتضی تبریزی(3) و اسماعیل فرهادی (3)

سرمربی: یحیی گل محمدی

نگاه کلی: پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی در حالی برابر ذوب آهن قرار گرفت که خیلی ها منتظر بودن در این دیدار رودر روی استقلال قرار بگیرد. ذوب آهن بعد از پیروزی بر استقلال آمد تا با غلبه بر دومین تیم بزرگ تهرانی راهی فینال شود. اینان اگرچه در تهران کار سختی داشتند اما خیل مصدومان و محرومان قرمز شرایط خوبی برای اصفهانی ها رقم زده بود.

بازی با احتیاط کامل از سوی دو تیم آغاز شد. درخشان و گل محمدی در صدد بودند تا با حفظ دروازه نیم نگاهی به دروازه حریف داشته باشند. پرسپولیس این بار با حضور خالقی فر خط حمله ای زهردارتر داشت و مهمان هم چشم به تجربه رجب زاده داشت. اما جدال اصلی در مرکز زمین بود. مصاف حدادی فر و دهنوی و ایمانی با کفشگری ، نوری و نورالهی از سوی دیگر می توانست نتیجه بازی را مشخص کند. نیمه اول با وجود تلاش نصف و نیمه یاران دو تیم چندان جذاب نبود تا گلی ثبت نشود. نیمه دوم را پرسپولیس بهتر آغاز کرد اما ذوب آهن هم پا پس نکشید تا توپ باز هم به مرکز زمین برود. بازی خوب قرمز ها اینان را در عین سزاواری به گل برتری رساند. خیلی زود تکاپوی مهمان برای تلافی جواب داد و بازی مساوی شد. با اخراج اومانیا با دریافت کارت زرد دوم اوضاع پرسپولیس بدتر هم شد. با مصدومیت شدید طارمی دست قرمزها بسته تر هم شد تا ذوب آهن کار را در وقت معمول با گل دقیقه 90 به پایان ببرد.

گل: شروع عالی مکانی با کارهای تکنیکی طارمی توپ را در دقیقه 61 به نوری رساند تا کاپیتان آماده این روزهای با ضربه ای قاطع تیمش را پیش بیندازد. در دقیقه 70 پاس عالی رجب زاده با دخالت نوراللهی و ضربه تبریزی بازی را برابر کرد. در دقیقه 90 ارسال عالی رجب زاده و ضربه سر دیدنی سانتوز تیر خلاص را زد تا دومین بزرگ تهرانی مغلوب ذوب آهن شود.

لحظات حساس: در دقیقه 3 اولین شوت را رضا خالقی‌فر مهاجم پرسپولیس از پشت محوطه جریمه ذوب آهن زد که با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 10 شوت احمد نورالهی هافبک پرسپولیس با اختلاف کمی از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون آمد.در دقیقه 16 خالقی‌فر مهاجم پرسپولیس از داخل محوطه جریمه شوت زد که مظاهری دروازه‌بان ذوب آهن آن را مهار کرد. در دقیقه 34 شوت اکبر ایمانی بازیکن ذوب آهن از راه دور با اختلاف کمی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.در دقیقه 40 طارمی در موقعیتی خوب توپ را آرام به مظاهری تقدیم کرد تا بهترین بخت بازی هدر رود. در دقیقه 55 شلیک نواللهی روی پاس خالقی فر بوی گل می داد اما توپ به تور کنار دروازه خورد. در دقیقه 83 ضربه سر تبریزی خطرناک از کنار تیر عمودی گذشت.

حادثه ویژه: پرسپولیس که در دقایق خوبی پیش افتاده بود با ضعف مدافع پوششی خود و اخراج او بازی را کاملا از دست داد.

بهترین بازیکن میدان: مهدی رجب زاده با استفاده از تجربه گرانبهایش پایه گذار هر دو گل ذوب آهن بود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان