تبیان، دستیار زندگی
در حالی که امروز هفتم دی ماه باید پنجره زمستانی نقل وانتقالات لیگ برتر ایران بسته می شد سازمان لیگ دو روز دیگر مهلت نقل و انتقالات را تمدید کرد تا تیم ها بتوانند بازیکنان خود را جذب کنند. در حالی که در روزهای گذشته تحرک و فعالیت گسترده و داغی را شاهد نب
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقل و انتقالات نیم فصل زیر ذره بین


در حالی که امروز هفتم دی ماه باید پنجره زمستانی نقل‌وانتقالات لیگ برتر ایران بسته می شد سازمان لیگ دو روز دیگر مهلت نقل و انتقالات را تمدید کرد تا تیم ها بتوانند بازیکنان خود را جذب کنند.


فوتبال ، تیموریان، داربی

در حالی که در روزهای گذشته تحرک و فعالیت گسترده و داغی را شاهد نبودیم و به قول معروف هنوز بمبی منفجر نشده بود اما در روزهای پایانی تیم ها فعالیت خود را بیشتر کردند تا نیم فصل دوم را با نفرات مورد نظر خود آغاز کنند.

کادر فنی و مسئولان پرسپولیس به دلیل مشکلاتی که برای مدیریت باشگاه پیش آمده قادر به فعالیت نبودند و به تازگی و با دادن حق امضا به طاهری، نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه رایزنی‌شان را برای جذب بازیکن آغاز کرده‌اند. تنها خرید قطعی پرسپولیسی‌ها رضا خالقی‌فر، مهاجم فصل گذشته راه‌آهن است و تلاش سرخ‌ها برای جذب بابک حاتمی، بازیکن سایپا ادامه دارد. البته از دیروز چند بازیکن برزیلی و ژاپنی هم در تمرین پرسپولیس شرکت کرده‌اند تا کادر فنی آن‌ها را زیر نظر بگیرد.

به نظر می رسد بیشترین جابجایی در میان پرسپولیسی ها اتفاق بیفتد. سرمربی پرسپولیس لیست بازیکنان مازاد خود را به فاصله کمی تا اتمام زمان نقل و انتقال نیم فصل در اختیار باشگاه قرار داد. بر این اساس نیلسون کوریا، محمد عباس زاده ، رضا حقیقی، رضا نوروزی، میثم حسینی و علی فاطمی، 6 بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس هستند که در نیم‌فصل دوم جایی در این تیم ندارند و به دستور حمید درخشان باید تیم جدیدشان را انتخاب کنند.

اما از آن طرف به نظر می رسد بابک حاتمی ، محسن مسلمان ، کریم انصاری فرد، حسن رودباریان در لیست ورودی سرخپوشان قرار دارند.

استقلال هم مثل رقیب سنتی‌اش خروجی‌اش زیاد است و تاکنون جدایی پژمان نوری، آندرانیک تیموریان و داسیلوا قطعی شده و شاید هاشم بیک‌زاده و امیرحسین صادقی هم جدا شوند. البته آبی‌ها تاکنون میلاد نوری، سلیمان‌فلاح، میلاد کرمانی ، طالب‌لو و عنایتی را جذب کرده‌اند و در حال رایزنی و مذاکره برای جذب محسن مسلمان هستند. البته کار انتقال وحید طالب لو قطعی نیست و باید منتظر ماند و دید آیا دادستانی به این جابجایی رضایت خواهد داد یا خیر ؟

نفت تهران، صدرنشین لیگ برتر نه خریدی کرده و نه بازیکنی از لیستش خارج شده! به نظر می‌رسد منصوریان تیم کاملی در اختیار دارد و نیازی به تقویت ندارد. البته آخرین خبر در مورد نفت تهران انتقال احتمالی کاپیتان استقلال در صورت جدایی از آبی پوشان بوده است.

استقلال هم مثل رقیب سنتی‌اش خروجی‌اش زیاد است و تاکنون جدایی پژمان نوری، آندرانیک تیموریان و داسیلوا قطعی شده و شاید هاشم بیک‌زاده و امیرحسین صادقی هم جدا شوند. البته آبی‌ها تاکنون میلاد نوری، سلیمان‌فلاح، میلاد کرمانی ، طالب‌لو و عنایتی را جذب کرده‌اند و در حال رایزنی و مذاکره برای جذب محسن مسلمان هستند. البته کار انتقال وحید طالب لو قطعی نیست و باید منتظر ماند و دید آیا دادستانی به این جابجایی رضایت خواهد داد یا خیر ؟

سپاهان اصفهان با توجه به جدایی اجباری علی حمودی و شجاع خلیل‌زاده، 2 مدافع باتجربه‌اش و مصدومیت محرم نویدکیا، کاپیتانش نیاز مبرمی به مدافع و هافبک میانی دارد و قرار است نیازش را با جذب یک بازیکن خارجی و چند بازیکن داخلی برطرف کند. سپاهانی‌ها دست روی آندو، حقیقی و حدادی‌فر گذاشته بودند اما تا این لحظه فقط روزبه چشمی بازیکن سابق صبا را جذب کرده‌اند و یک بازیکن بوسنیایی هم مورد تایید حسین فرکی قرار گرفته است.

بمب نقل‌وانتقالات در تبریز منفجر شد و آندرانیک تیموریان به تراکتورسازی رفت. تراکتورسازی بیش از دیگر مدعیان فعال بوده و رسول خطیبی، سرمربی این تیم با وجود این‌که باشگاه مدیرعامل ندارد توانسته مهره‌های مورد نیازش را جذب کند. تراکتورسازی تاکنون مهرداد بایرامی، عیسی اندوی، داسیلوا و قریشی را به خدمت گرفته و فقط احمد آل‌نعمه از این تیم جدا شده و شاید حامد لک، دروازه‌بان مغضوب تراکتورسازی هم جدا شود.

فولاد خوزستان، مدافع عنوان قهرمانی با این‌که تصور می‌شد به خاطر از دست دادن بازیکنان سرباز و تقویت برای لیگ قهرمانان آسیا فعال‌تر از دیگر تیم‌ها باشد تا امروز فقط احمد آل‌نعمه را جذب کرده و در تلاش است تا رافخایی، مهاجم ملوان را هم به خدمت بگیرد.

نقل‌وانتقالات دیگر تیم‌ها هم چنگی به دل نمی‌زند و تنور پنجره زمستانی داغ نیست. ملوان فعلا پژمان نوری را برگردانده است. سایپا در حالی که سیدصالحی و میلاد کرمانی را از دست داده، کمندانی و فرشاد قاسمی بازیکنان جوان پرسپولیس را به خدمت گرفته است.

صبای قم پس از جدایی مرفاوی، سرمربی‌اش و روزبه چشمی، حیدری، مهدی‌پور ، احمد نعمت‌الهی و جواد کاظمیان را به خدمت گرفته است.

گسترش فولاد محمد ابراهیمی، پیمنتا، بیاتی‌نیا و سیدمحسن حسینی را به خدمت گرفته و بایرامی، مهدی نظری و رودریگو لوپز را از دست داده است. راه‌آهن نوید خوش‌هوا را جذب کرده و رضا خالقی‌فر، طالب‌لو، شیث رضایی، آبشک و مهدی‌پور از این تیم جدا شده‌اند.

استقلال خوزستان سیدصالحی را به خدمت گرفت (مقابل استقلال تهران بازی کرد) و صادق صادقی و اوسانی جدا شده‌اند.

پدیده خراسان رضا حقیقی، مهدی نظری و محمد غلامی را به خدمت گرفته و تاکنون جدایی وحید عسگری، عبدا... مومنی، روح‌ا... باقری و محمدرضایی از این تیم مشهدی قطعی شده است. نفت مسجدسلیمان گئورگیف را جذب کرده و سلیمان‌فلاح به استقلال تهران پیوسته است.

ذوب‌آهن با ولید اسماعیل به توافق رسیده و مصطفی شجاعی از این تیم جدا شده و شاید مسلمان هم به یکی از 2 تیم سرخابی منتقل شود. پیکان مصطفی شجاعی را جذب کرده و مجید خدابنده‌لو، جهانگیر عسگری، میلاد نوری، علیرضا محمد و میت اتروویچ از این تیم جدا شده‌اند.

حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان