تبیان، دستیار زندگی
- سرمربی پرسپولیس در یک موضع گیری غافلگیر کننده صبحت از جدایی از پرسپولیس به زبان آورد و تهدید به قطع همکاری با این باشگاه کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشان: با این وضعیت می روم


سرمربی پرسپولیس در یک موضع گیری غافلگیر کننده صبحت از جدایی از پرسپولیس به زبان آورد و تهدید به قطع همکاری با این باشگاه کرد.

درخشان

حمید درخشان حرف های جالبی مطرح کرد که اوج این حرف ها، بحث جدایی از پرسپولیس بود.

*در اواسط فصل بود که با من تماس گرفتند تا به پرسپولیس بیایم چون تیم احتیاج به کمک داشت واز این رو من هم قبول کردم مذاکرات را شروع کنم. بعد از شروع مذاکرات بود که به توافقات خوبی رسیدیم و قرار شد سرمربی گری تیم را قبول کنم.

*هیچ کس در داخل باشگاه در خصوص ابهام حضور من حرفی به زبان نمی آورد و هر چه هست از بیرون باشگاه شنیده می شود.

*هیئت مدیره در باشگاه پرسپولیس تصمیم‌گیرنده و همه کاره باشگاه است که آنها تاکنون هیچ حرف و حدیثی درباره آینده کاری‌ام به زبان نیاورده اند.

*از نظر من تمامی کسانی که به عنوان مربی در باشگاه های ایران کار می کنند موقت هستند. هیچ کس برای 10، 15 سال مربی باشگاهی نمی ماند. نهایتا یک سال یا دوسال مربی است و بعد از آن هم باید برود. فوتبال فراز و نشیب زیادی دارد اما تاکنون کسی به من اولتیماتوم نداده و با اقتدار به کارم ادامه می‌دهم.

*مسئولان باشگاه پرسپولیس هرگز در مورد بودن یا نبودن من مطرح نکرده اند و بیشتر صحبت‌ها، تحلیل دوستان در رسانه‌هاست در حالی که سیاسی همیشه با اقتدار از من حمایت می‌کرد. البته این را می دانم که اگر نتیجه نگیری باید از تیم بروی چراکه فوتبال حرفه‌ای با کسی شوخی ندارد اما برای ارزیابی کار من باید دید آیا ابزار کامل در اختیار من بود؟ امکانات لازم را در اختیار داشتم؟ بازیکنانی که می‌خواستم جذب شدند؟ اگر این شرایط بود و من نتیجه نگرفتم می‌توانند کنارم بگذارند.

*الان گرفتار معضلی به نام بازداشت مدیرعامل شده‌ایم. ما حتی برای جابه‌جایی یک کاغذ ساده برای جذب بازیکن دچار مشکل هستیم و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. دست مان بسته است.

*من درباره حضور محسن مسلمان در پرسپولیس حرف‌هایی زدم و حتی به توافقاتی هم رسیدیم اما این مسئله شخصی نیست که خودم بروم و دست بازیکن را بگیریم و با خودم بیاورم بلکه این یک سلسله مراتب است که باید راه قانونی آن طی شود. ما الان 10 روز است که مکاتباتی با سایپا برای جذب بابک حاتمی انجام داده‌ایم اما مدیرعامل نداریم که چکی به این باشگاه بدهیم و حاتمی را در اختیار بگیریم. در این شرایط من ضرر می کنم چرا که زمان طلایی برای جذب بازیکن از دست می‌دهیم.

*بازی‌های سختی در پیش داریم و می‌دانیم که باید تیم ترمیم شود چون حریفان ما در آسیا قدرتمند هستند. آنها بازیکن 6 میلیون دلاری دارند و تدارک خوبی برای بازی‌ها می‌بینند اما ما اگر اینگونه غفلت کنیم، له می‌شویم. باید مجهز به مسابقات برویم.

*حقیقتش را بخواهید در حال حاضر به جذب یک دروازه‌بان دیگر فکر می‌کنیم اما اگر نتوانیم دروازه‌بانی جذب کنیم باید با همین دروازه‌بانان کارمان را ادامه دهیم. پست دروازه‌بانی، نقطه قوت تیم است اما اگر فقط یک گلر داشته باشیم، ما می‌شویم بنده دروازه‌بان و هرچه او می‌گوید باید گوش دهیم

*سازمان لیگ مجوز جذب 6 بازیکن را برای ما صادر کرد اما هنوز هم این مسئله تایید نشده است. منتظریم آخرین اخبار هستیم تا ان شالله پرسپولیس را مجهز کنیم.

*به عقیده من بازداشت سیاسی اصلا کار خوبی نیست. این گونه مسائل در هیچ جای دنیا اتفاق نمی‌افتد اما در کشور ما پیش می‌آید. شرایط ما مثل خانواده‌ای شده که بزرگتر ندارد.

*از زمانی که سیاسی بازداشت شده، می‌شد برای پرسپولیس سرپرست موقت در نظر بگیرند که حق امضا داشته باشد اما هنوز این مسئله انجام نشده و هنوز بلاتکلیف هستیم.

*هر دروازه‌بانی که کمترین اشتباه را داشته باشد در تیم ما بازی می‌کند اما شما به عملکرد دروازه‌بانان ما نگاه کنید که دروازه‌بانی مثل نیلسون با 38 سال سن و تجربه چه اشتباهاتی عجیبی انجام داد؟ او در سه بازی مقابل نفت مسجد سلیمان، سایپا و نفت تهران اشتباهاتی کرد که 9 امتیاز را از ما گرفت. سوشا مکانی هم در سه بازی عملکرد خوبی نداشت و این می‌شود 18 امتیاز. دروازه‌بان نقطه آخر تیم است. اشتباهاتش برای مربی غیر قابل قبول است و مربی نمی‌تواند قبول کند که دروازه‌بان این‌طور اشتباه کند.

*حقیقتش را بخواهید در حال حاضر به جذب یک دروازه‌بان دیگر فکر می‌کنیم اما اگر نتوانیم دروازه‌بانی جذب کنیم باید با همین دروازه‌بانان کارمان را ادامه دهیم. پست دروازه‌بانی، نقطه قوت تیم است اما اگر فقط یک گلر داشته باشیم، ما می‌شویم بنده دروازه‌بان و هرچه او می‌گوید باید گوش دهیم.

*وقتی پرسپولیس را تحویل گرفتم این تیم 7 مصدوم داشت که از 18 بازیکن فقط 11 بازیکن باقی می‌ماند و اگر از این 11 بازیکن دو گلر را از تیم کنار بگذاریم و سه بازیکن را هم اخراج کنم جمعا 6 بازیکن برای من می‌ماند. با این شرایط نمی‌توان وارد مسابقات شد اما بعد از اینکه ما با یکسری از بازیکنان برخورد کردیم، دیگر کسی موردی از آنها ندید.

*مجبور بودیم گاهی مماشات کنیم چون دست‌مان خالی بود. دست به عصا حرکت کردیم ولی اگر بازیکن بگیریم دیگر کسی نمی‌تواند برای ما ناز کند. با هرکس که شرایط خوبی نداشته باشد برخورد می‌کنیم.

*در حال حاضر برای من واقعا شرایط سخت است. رک و روراست به شما می گویم اگر وضع به همین منوال بماند نمی‌توانم کار را ادامه دهم چرا که من اعتبار و آبرویم را وسط گذاشتم و به پرسپولیس آمدم اما آبرویم را بیشتر دوست دارم.

*من به پرسپولیس آمدم تا به این تیم کمک کنم نه اینکه فنا شوم. هواداران پرسپولیس از من انتظارات زیادی دارند. آستانه تحمل من تا همین‌جا است که بازیکن جذب کنیم اما بعد از آن دیگر آستانه تحملی وجود ندارد که بخواهیم به خاطر آن فرصت را از دست بدهیم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: رادیو ورزش