تبیان، دستیار زندگی
دعوت از بازیکنانی چون محسن فروزان، رامین رضائیان، محمدرضا خانزاده، محمد نژادمهدی، ایمان مبعلی و... به تیم ملی، انتقادهایی را برانگیخت. کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی لیست را در اختیار رسانه ها قرار داد و نظرات درباره شان، متفاوت بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اما و اگر های لیست تیم ملی


دعوت از بازیکنانی چون محسن فروزان، رامین رضائیان، محمدرضا خانزاده، محمد ‌نژادمهدی، ایمان مبعلی و... به تیم ملی، انتقادهایی را برانگیخت. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی لیست را در اختیار رسانه‌ها قرار داد و نظرات درباره‌شان، متفاوت بود.
تیم ملی

فروزان بهتر از رحمتی؟!

دعوت از‌ محسن فروزان، دروازه‌بان استقلال به تیم ملی، اتفاقی عجیب برای رسانه‌ها و منتقدان بود. کسی باور نمی‌کرد که این دروازه‌بان پس از عملکرد نامطلوبش به تیم ملی دعوت شود، اما کی روش او را دعوت کرد تا نشان دهد به‌طور کامل روی نام رحمتی و دانیال داوری خط قرمز کشیده است. هفته گذشته گزارشی منتشر کردیم مبنی بر این‌که آن‌ها به طور کامل از لیست کی‌روش حذف شده‌اند و این لیست، گواه صحت آن گزارش بود.

چرا این بازیکنان؟

دعوت از رامین رضائیان ‌(‌راه‌آهن)، محمدرضا خانزاده ‌(پرسپولیس) و محمد نژادمهدی‌(پدیده) هم انتقادهایی را برانگیخت. رضائیان در راه‌آهنی حضور دارد که وضعیت جالبی در لیگ ندارد. مارکار آقاجانیان دستیار کی‌روش اما درباره این بازیکن می‌گوید: «او 2 ماه است که زیر نظر کادر فنی است و بعد از 2 ماه توانسته نظر ما را جلب کند.» اما دعوت از خانزاده عجیب‌تر بوده است. این بازیکن کیفیت بالایی در بازی‌های پرسپولیس نداشته اما می‌گویند کی‌روش به او علاقه ویژه‌ای دارد.

مبعلی از لیست رزرو آمد

ایمان مبعلی 32 ساله هم جزو دعوت‌شدگان است، بازیکنی که امسال در نفت دوباره تبدیل به بازیکنی مهم شد، اما خبری که رسیده، این است که او در لیست رزرو بود اما به خاطر آن‌که ویزای چند بازیکن آماده نشد، کی‌روش او را هم در لیست تیم ملی قرار داد. مبعلی سن و سال بالایی دارد و طبیعتا در طولانی مدت به کار تیم ملی نمی‌آید.

حیدری تمرین گروهی نمی‌کند

این بازیکن به دلیل مصدومیت بازی با استقلال خوزستان را از دست داد و به گفته پزشک استقلال احتمالا 2 هفته دور از میادین خواهد بود. خسرو حیدری در اردوی تیم ملی از تمرینات گروهی دور خواهد بود. خسرو در این باره می‌گوید: «من فعلا نمی‌توانم تمرین کنم ولی در لیست هستم. این نشان می‌دهد که وضعیت من برای کادر فنی تیم ملی مهم است.» خسرو وضعیتی مشابه وضعیت ‌هاشم بیک‌زاده در اردوی قبلی خواهد داشت و در اردوی‌10‌روزه آفریقا، قرار است فقط زیر‌نظر پزشک‌ها کار کند و برای تیم ملی به میدان نمی‌رود.

ایمان مبعلی 32 ساله هم جزو دعوت‌شدگان است، بازیکنی که امسال در نفت دوباره تبدیل به بازیکنی مهم شد، اما خبری که رسیده، این است که او در لیست رزرو بود اما به خاطر آن‌که ویزای چند بازیکن آماده نشد، کی‌روش او را هم در لیست تیم ملی قرار داد. مبعلی سن و سال بالایی دارد و طبیعتا در طولانی مدت به کار تیم ملی نمی‌آید

تکذیب یک خبر

دعوت از بیک‌زاده و صادقی، تکذیب یک خبر بود. منابع خبری اعلام کرده بودند این‌ 2 بازیکن در لیست سیاه کی‌روش قرار گرفته‌اند و بعید است دعوت شوند ولی کی‌روش علی‌رغم ناآمادگی این 2 بازیکن، آن‌ها را در لیستش قرار داد چراکه اعتقاد دارد این 2 نفر در استقلال بد بازی می‌کنند اما در تیم ملی خوب هستند.

ویزای طارمی‌ رسید اما...

عدم دعوت از مهدی طارمی ‌از سوی پرسپولیسی‌ها با واکنش‌هایی روبه‌رو شد. این بازیکن در بازی‌های اخیر تیمش خوب عمل کرده بود و مقابل فولاد به خاطر مصدومیت‌20 دقیقه به میدان رفت. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که طارمی‌ ویزای آفریقا را هم گرفت ولی کی‌روش ترجیح داد در این اردو هم به او میدان ندهد. از سویی عدم دعوت از خلعتبری که این روزها یکی از بهترین‌های لیگ است، تنها به خاطر مصاحبه‌هایی بود که این بازیکن علیه کی‌روش انجام داد.

اسامی کامل لیست تیم ملی فوتبال :

دروازه‌بانها: رحمان احمدی (سپاهان)، علیرضا بیرانوند (نفت)، محسن فروزان (استقلال)

مدافعان: وریا غفوری (سپاهان)، رامین رضاییان ( راه آهن)، مرتضی پورعلی گنجی (نفت تهران)، محمدرضا خانزاده (پرسپولیس)، امیر حسین صادقی (استقلال)، هاشم بیک زاده (استقلال)، احسان حاج صفی (سپاهان)، حبیب گردانی (تراکتورسازی)، محمد نژادمهدی (پدیده)

بازیکنان میانی: امید ابراهیمی (استقلال)، محمد نوری (پرسپولیس)، ایمان مبعلی (نفت تهران)،خسرو حیدری (استقلال)، آندرانیک تیموریان(استقلال)، وحید امیری (نفت تهران)، سروش رفیعی (فولاد)

مهاجمان: سجاد شهباززاده (استقلال)، سردار آزمون (روبین کازان روسیه)، مهدی شریفی (سپاهان)، مسعود حسن زاده (ذوب آهن)

بخش ورزشی تبیان