تبیان، دستیار زندگی
کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران دیروز پس از اتمام تمرین تیم ملی فوتبال ایران که در کمپ تیم های ملی برگزار شد، پاسخ گوی سوالات خبرنگاران بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی‌روش: بازی با کره دوستانه نیست!


کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران‌ دیروز پس از اتمام تمرین تیم ملی فوتبال ایران که در کمپ تیم‌های ملی برگزار شد، پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران بود.
کی روش

کی‌روش ابتدا درباره شرایط اردوی دوم تیم‌ملی گفت:‌ «خوش‌بختانه همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود و ما هم با تمرکز کامل و به سختی مشغول تمرین کردن هستیم. بازی دشواری را در مقابل کره پیش‌رو داریم و با تمام توان به مصاف این تیم می‌رویم.» او اضافه کرد: «در حال‌حاضر در تیم ملی کره‌جنوبی‌ 4 بازیکن در بوندس‌لیگا و 3 بازیکن در لیگ انگلیس بازی می”‹کنند. آن‌ها شرایط تمرینی مناسبی دارند و بازی‌های خوبی را برگزار کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به دیدار مقابل کاستاریکا و پاراگوئه اشاره کرد و با تمام توان مقابل ایران صف‌آرایی می‌کنند.» سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران با بیان این‌که شرایط خوبی در حال‌حاضر داریم، گفت:‌ «هاشم بیک‌زاده به صورت انفرادی به ریکاوری پرداخت تا شرایط مناسبش را به دست آورد اما در این‌میان به حضور مهرداد پولادی نیاز داریم تا ترکیب تیم ملی کامل شود. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات مربوط به سربازی این بازیکن حل شود تا ما تمامی ‌بازیکنان را برای تیم ملی در اختیار داشته باشیم.» کی‌روش با بیان این‌که دیدار مقابل کره یک دیدار دشوار است، اظهار کرد: «در دیدارهای تیم‌های ملی هیچ دیداری دوستانه نیست و تمام بازی‌ها به نوعی رسمی‌ محسوب می‌شود. تلاش می‌کنیم تا با بهترین عملکرد مقابل کره بازی کنیم و به پیروزی دست یابیم. در دیدارهای ملی هم بازی‌های رسمی ‌و هم بازی‌های غیر‌رسمی ‌برای ما دارای اهمیت است.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به عملکرد تیم‌های کره و ژاپن در آسیا اشاره کرد و گفت: «در حال‌حاضر ژاپن و کره از نظر شرایط بهترین تیم‌های آسیا به حساب می‌آیند و با قوت کار خود را در فوتبال ادامه می‌دهند. آن‌ها با بهترین امکانات به تمرین می‌پردازند و شرایط خیلی خوبی دارند.» کی‌روش در‌مورد دیدارهای جام خلیج‌فارس نیز اظهار کرد: «اگر منابع کافی را در‌اختیار داشته باشیم، روز 19 نوامبر یک مربی را برای دیدن بازی‌ها اعزام خواهیم کرد. در حال حاضر تمام تمرکز ما بر روی دیدار با کره‌جنوبی قرار دارد و بعد از این اردو عملکرد‌ حریفان از جمله امارات را به صورت ویدیویی آنالیز خواهیم کرد.» او درباره لیست تیم ملی ایران نیز اضافه کرد: «درهای تیم ملی فوتبال ایران به روی همه باز است. در گذشته نیز گفته بودم‌ هر بازیکنی را که به او اطمینان و ایمان داشته باشم در تیم ملی حضور پیدا خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: «حتی اگر بازیکنانی چون علی کریمی، فرهاد مجیدی و علی دایی را به تیم ملی دعوت کنم، باز هم کسانی می‌گویند این بازیکنان کافی نیستند. در حال‌حاضر من‌10‌بازیکن جوان را از جمله جهانبخش و پورعلی‌گنجی به تیم ملی دعوت کردم اما باز هم شاهد بیان مطالب دیگری هستیم.»

در حال‌حاضر بهترین بازیکنان در اردو حضور دارند و من به آن‌ها نیاز دارم.» کی‌روش خاطرنشان کرد:‌ «اگر کسی نظر متفاوتی نسبت به این قضیه دارد، من به آن احترام می‌گذارم اما مهم است که در حال‌حاضر به بازیکنانی که در تیم حضور دارند، احترام بگذاریم. این مانند همان داستان قدیمی ‌پسری است که با خرش از یک روستا عبور می‌کرد.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران افزود: «حتی اگر بازیکنانی چون علی کریمی، فرهاد مجیدی و علی دایی را به تیم ملی دعوت کنم، باز هم کسانی می‌گویند این بازیکنان کافی نیستند. در حال‌حاضر من‌10‌بازیکن جوان را از جمله جهانبخش و پورعلی‌گنجی به تیم ملی دعوت کردم اما باز هم شاهد بیان مطالب دیگری هستیم.» او با بیان این‌که من کاری که به آن ایمان دارم را انجام می‌دهم، گفت: «من نمی‌گویم در این میان حق با من است اما به کاری که به آن ایمان دارم تاکید می‌کنم. من در تصمیم‌گیری‌ها مستقل هستم و در این میان هیچ دوستی یا جبهه‌گیری منفی نسبت به کسی ندارم. خیلی خوشحالم که درحال‌حاضر بازیکنانی چون وریا غفوری، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در تیم ملی حضور دارند اما باز‌هم اگر من بازیکنی را به تیم ملی دعوت کنم، عده‌ای می‌گویند چرا بازیکن دیگری را دعوت نکردی.» کی‌روش با تاکید بر این‌که مهم ارائه یک بازی خوب و قابل قبول مقابل کره‌جنوبی است، گفت: «من بارها گفته‌ام که یک پیراهن خاص با شماره‌ 12 برای هواداران دارم. ما در این برهه از زمان به حضور همه هواداران نیازمندیم و امیدوارم تمامی‌ سکوهای ورزشگاه برای دیدار با کره پر و تیم ملی در این میان از حمایت خوبی برخوردار شود.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: «در حال‌حاضر هیچ لزومی ‌ندارد که همه بر روی یک مطلب توافق کنیم. حمایت از تیم ملی دارای لزوم است و همه باید بر روی آن تاکید کنیم. به باور من بازیکنان و هواداران بعد از جام‌جهانی استحقاق حمایت را دارند.» کی‌روش در پایان خاطرنشان کرد: «یک‌سری افراد تلاش می‌کنند تا به تیم ملی صدمه بزنند و جایگاهش را پایین بیاورند. من به همراه سایر بازیکنان و کادر فنی تلاش می‌کنیم تا سبب غرور ملی شویم.»
بخش ورزشی تبیان

منبع: خراسن نیوز