تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی تصمیم گرفته است در دیدار دوستانه مقابل تیم ملی ایران، به نوار ناکامی های این تیم در تهران پایان دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشتلیکه: کره جنوبی دنبال تلافی است


سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی تصمیم گرفته است در دیدار دوستانه مقابل تیم ملی ایران، به نوار ناکامی های این تیم در تهران پایان دهد.

اشتلیکه

اولی اشتلیکه اواخر تابستان به جای هونگ میونگ بو هدایت تیم ملی کره جنوبی را بر عهده گرفت و در اکتبر با این تیم به یک پیروزی مقابل پاراگوئه و یک شکست برابر کاستاریکا دست یافت.

کره جنوبی که در جام ملت های آسیا با تیم های استرالیا، عمان و کویت همگروه شده است، روز جمعه به مصاف اردن می رود و سه شنبه هفته آینده در تهران با ایران دیدار خواهد کرد.

اشتلیکه ضمن ابراز امیدواری برای اینکه دیدارهای دوستانه این تیم مقابل ایران و همچنین اردن به تقویت تیمش برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا کمک کند، پیش از عزیمت به اردن در این باره به خبرگزاری یونهاپ گفت: بدون توجه به اینکه کجا بازی می کنیم، از جمع شدن بازیکنان در کنار هم بعد از پنج هفته خوشحالم.

وی افزود: این دو دیدار پایانی ما قبل از آغاز مسابقات جام ملت های آسیا است و پیروزی در آنها اعتماد به نفس بازیکنان را افزایش خواهد داد.

به نوشته رویترز، گرچه هنوز برای قضاوت در مورد عملکرد اشتلیکه زود است اما کره ای ها قصد دارند با مربیگری او به رکورد ناکامی های خود در دیدارهای خارج از خانه مقابل ایران پایان دهند.

کره جنوبی تا کنون موفق به شکست ایران در تهران نشده است و روابط دو تیم پس از دیدار مقدماتی جام جهانی 2014 به دلیل شکایت تیم کره از امکانات تمرینی تهران، تیره شده است.

اشتلیکه در این خصوص نیز اظهار داشت: من تاریخچه دیدارهای کره جنوبی مقابل ایران را می دانم و فکر می کنم این بار فرصت خوبی برای جبران گذشته است.

اشتلیکه ضمن ابراز امیدواری برای اینکه دیدارهای دوستانه این تیم مقابل ایران و همچنین اردن به تقویت تیمش برای حضور در مسابقات جام ملت های آسیا کمک کند، پیش از عزیمت به اردن در این باره به خبرگزاری یونهاپ گفت: بدون توجه به اینکه کجا بازی می کنیم، از جمع شدن بازیکنان در کنار هم بعد از پنج هفته خوشحالم

این مربی 59 ساله از زمان ورود به تیم ملی کره جنوبی سعی کرده است اعتماد به نفس بازیکنان این تیم را بالا ببرد و علاوه بر این تعدادی از بازیکنان جوان را دعوت کرده است اما به دلیل فرا خواندن دو بازیکنی که عملکرد خوبی نداشته اند یعنی پارک چو یونگ مهاجم و جونگ سونگ ریونگ دروازه بان موجب تعجب بسیاری از کارشناسان شده است.

پارک و جونگ در جام جهانی برزیل که کره بدون کسب پیروزی، در مرحله گروهی حذف شد، عملکرد قابل قبولی نداشتند.

جونگ که در دو بازی کره جنوبی مقابل تیم های روسیه و الجزایر پنج گل دریافت کرد و در بازی آخر برابر بلژیک روی نیمکت نشست، در این باره گفت: دوران سختی را سپری کردم اما سعی می کنم روحیه خود را حفظ کنم. به عنوان یک دروازه بان فکر می کنم داشتن یک ارتباط خوب با مدافعان خیلی مهم است و تلاش می کنم بهترین عملکرد خود را داشته باشم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: رویترز