تبیان، دستیار زندگی
مهدی رحمتی همراه تیم ملی به پرتغال سفر نکرد. این بازیکن در لیست 40 نفره کارلوس کی روش جای داشت اما در بین مسافران پرتغال نبود. کی روش ترجیح داد دروازه بان های دیگر را به لیسبون ببرد. البته از همان ابتدا مشخص بود رحمتی جزو مسافرهای پرتغال نخواهد بود چراکه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رحمتی همچنان خارج از تیم ملی


مهدی رحمتی همراه تیم ملی به پرتغال سفر نکرد. این بازیکن در لیست 40 نفره کارلوس کی‌روش جای داشت اما در بین مسافران پرتغال نبود. کی‌روش ترجیح داد دروازه‌بان‌های دیگر را به لیسبون ببرد. البته از همان ابتدا مشخص بود رحمتی جزو مسافرهای پرتغال نخواهد بود چراکه اصلا به سفارت این کشور در تهران نرفته بود تا مراحل دریافت گذرنامه را سپری کند.


رحمتی پس از دعوت به تیم ملی قصد داشت حرف‌هایی را به زبان بیاورد. او بسیار ناراحت بود و احساس می‌کرد شاید این نوع دعوت کردن، برای خراب کردنش باشد؛ حتی بعضی از دوستان نزدیکش هم او را ترغیب کردند تا حرف‌هایی را علیه کی‌روش به زبان بیاورد.

رحمتی

حتی نقل قول‌هایی از او منتشر شد که «هنوز نیامده خط خوردم.» رحمتی هر چند خیلی از نقل‌قول‌ها را تکذیب کرد ولی در محفلی دوستانه گفت که هرگز این جمله را تکذیب نکرده است. او می‌خواهد نشان دهد از وضعیت موجود ناراحت نیست ولی نمی‌تواند چنین موضوعی را کتمان کند. رحمتی در حالی به تیم ملی بازمی‌گردد که قافیه را به علیرضا حقیقی باخته است. گلر تیم پنافیل که در جام‌جهانی در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گرفت داعیه پوشیدن پیراهن شماره یک ایران را دارد. علیرضا حقیقی 26 ساله است و نسبت به رحمتی دروازه‌بان جوانی به حساب می‌آید. از آنجا که کی‌روش باید از همین حالا استارت تغییر نسل را بزند، علیرضا حقیقی می‌تواند گزینه بهتری نسبت به رحمتی باشد چراکه او تا سال 2018 و جام‌جهانی روسیه، 35 ساله خواهد بود و دیگر تحرک جوانی را نخواهد داشت. در حال حاضر حقیقی گلر اول کارلوس کی‌روش است. سرمربی تیم ملی با انتخاب او در جام‌جهانی نشان داد که به این دروازه‌بان بدون تجربه امید زیادی دارد. حقیقی از همین حالا گزینه شماره یک تیم ملی برای جام ملت‌ها به حساب می‌آید و بعید به نظر می‌رسد در صورت دعوت رحمتی به تیم ملی، روی نیمکت بنشیند. کی‌روش قصد دارد با بازگرداندن رحمتی، در حقیقت دوباره رقابت را در اردوی تیم ملی بالا ببرد. رحمتی پس از اطلاع از این مسائل قصد داشت در ابتدا مصاحبه کند و از تیم ملی کنار بکشد اما سرانجام تصمیم گرفت سکوت اختیار کند.

«عده‌ای دوست ندارند من به تیم ملی برسم. این را می‌توانید به راحتی بفهمید، از یک‌سری حرف‌ها و نوشته‌ها. این عده از خدایشان است که من مصاحبه کنم و تیم ملی را از دست بدهم ولی هیچ وقت چنین کاری نمی‌کنم. دوست دارم در تیم ملی باشم و ان‌شاا... در اردوهای بعدی کادر فنی به من اعتماد می‌کند.»

او در این‌باره گفته است: «عده‌ای دوست ندارند من به تیم ملی برسم. این را می‌توانید به راحتی بفهمید، از یک‌سری حرف‌ها و نوشته‌ها. این عده از خدایشان است که من مصاحبه کنم و تیم ملی را از دست بدهم ولی هیچ وقت چنین کاری نمی‌کنم. دوست دارم در تیم ملی باشم و ان‌شاا... در اردوهای بعدی کادر فنی به من اعتماد می‌کند.» رحمتی به طور دقیق توضیح نمی‌دهد چه کسانی دوست ندارند او در تیم ملی باشد ولی به خوبی منظورش پیداست. اختلاف‌های اخیر او با بعضی از اهالی فوتبال که نزدیک به باشگاه استقلال هستند باعث شده تا شایعاتی درباره فعالیت‌های دوطرف علیه یکدیگر شنیده شود. رحمتی معتقد است این عده می‌خواهند مانع از آن شوند که او دوباره به تیم ملی بازگردد. در هر صورت کارلوس کی‌روش هم با دعوت دوباره از این بازیکن نشان داد که او را برای جام ملت‌ها زیر نظر دارد. سرمربی تیم ملی در اردو گفته است در صورتی که از نظر فنی خواسته‌های کادر فنی را برآورده کند، در اردوی آبان ماه در تمرینات شرکت می‌کند. این بازیکن برای جام ملت‌ها امید زیادی دارد و گفته است حتی فیکس بازی کردن حقیقی در جام‌جهانی باعث نمی‌شود او برای جام ملت‌ها انگیزه نداشته باشد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خراسان نیوز