تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون فوتبال ایران بااشاره به اختلاف این فدراسیون باصداوسیمادرباره حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ گفت:رییس فدراسیون فوتبال ایتالیاگفته است که یک مشتری جدید برای خرید حق پخش لیگ ایران منتظر جواب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهدید ایتالیایی صدا وسیما از سوی کفاشیان


رییس فدراسیون فوتبال ایران بااشاره به اختلاف این فدراسیون باصداوسیمادرباره حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ گفت:رییس فدراسیون فوتبال ایتالیاگفته است که یک مشتری جدید برای خرید حق پخش لیگ ایران منتظر جواب است.

ضرغامی و کفاشیان

علی کفاشیان در حاشیه نشست کمیته فنی فدراسیون فوتبال با حضور کی روش درباره سرمربی تیم امیدو نشست خود با اعضای این کمیته فنی گفت: با توجه به اینکه یکی از بند های قرارداد سرمربی تیم ملی ایران نظارت بر تیم های پایه است، کی روش در این نشست حضور داشت و اعلام کرد که هر فردی به عنوان سرمربی تیم امید فعالیت می کند باید با برنامه ریزی دقیق پیش برود تا موفق باشد.

وی افزود:باید به کادری که انتخاب می کنیم اعتماد کرده و فرصت دهیم. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کادر فنی امید برنامه های خود را اجرا کند و نباید خللی در روند تمرینات و برنامه های تدارکاتی این تیم ایجاد شود.

رئیس فدراسیون درادامه گفت: نظرات کی روش را شنیده ایم ومنتظریم تا وینگادا به ایران بیاید و نظرات خود را اعلام کند تا در نهایت پس از تصمیم گیری کمیته فنی و توسعه، هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی را بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره حضور رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در تهران گفت:نشست بسیار خوبی را روز گذشته با آنها برگزار کردیم و البته رئیس فدراسیون ایتالیا علاقه زیادی به اجرایی شدن این تفاهم نامه از خود نشان داد. ازدیگر نکات مهم وقابل توجه نشست روزگذشته، اطلاع آنهااز وضعیت حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ ایران بود.

وی در ادامه افزود: زمانی که مسئولین فدراسیون ایتالیا متوجه شدند مبلغ حق پخش صدا و سیما ایران 7 میلیون دلار است تعجب کردند. تاوچیو اعلام کرد که حق پخش تلویزیونی برای لیگ ایتالیا (سری A) یک میلیارد دلار است. البته وی تاکید کرد فدراسیون فوتبال ایتالیا درآمدی حدود 160 میلیون دلار در یک سال دارد که 50 میلیون دلار آن از دولت و حدود 60 میلیون دلار آن از پخش مسابقات تیم های ملی است و مابقی نیز از طریق اسپانسر ها تامین می شود.

رئیس فدراسیون در ادامه افزود: تاوچیو در نشستی که شب گذشته داشتیم به این موضوع اشاره کرد که اسپانسری وجود دارد تا حق پخش بازیهای لیگ ایران را خریداری کند و اکنون منتظر ارسال ایمیل از سوی اسپانسر ایتالیایی هستیم.

رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا روز شنبه هفته جاری برای امضای تفاهم نامه همکاری با همتای ایرانی خود وارد تهران شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره حضور رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در تهران گفت:نشست بسیار خوبی را روز گذشته با آنها برگزار کردیم و البته رئیس فدراسیون ایتالیا علاقه زیادی به اجرایی شدن این تفاهم نامه از خود نشان داد. ازدیگر نکات مهم وقابل توجه نشست روزگذشته، اطلاع آنهااز وضعیت حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ ایران بود

رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران به دلیل اختلاف بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در باره مبلغ حق پخش هفته گذشته پخش نشد.

طبق برخی خبرها فدراسیون فوتبال خواستار حداقل 80 میلیارد تومان است ، در حالیکه صداوسیما تنها به 20میلیارد تومان راضی شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درادامه گفت:مسئولین فدراسیون فوتبال ایتالیا معتقدند با این مبلغ کم نمی توان به سوی حرفه ای شدن پیش رفت و باید شرایط برای ایجاد رقابتهای لیگ درسطح حرفه ای فراهم شود. اگر حق پخش داده نشود برگزاری لیگ هیچ معنایی ندارد و جای تعجب است که در ایران چطور تیم ها تا این حد پیش رفته و مسابقات خود را برگزار کرده اند.

کفاشیان گفت:رئیس فدراسیون ایتالیا به همراه هیات خود با سازمان لیگ نیز جلساتی را برگزار می کند و در نشست امروز قرار است تا زمینه حضور مربیان ایرانی در این کشور برای دوره های آموزشی فراهم شود و به عنوان کارآموز در کنار مربیان با تجربه و زبده ایتالیایی دوره ببینند.

فدراسیون

وی ادامه داد: قرار شد تا با کارخانه ای که آخرین تکنولوژی چمن مصنوعی را در اختیار دارد واردمذاکره شده و برای ایران رایزنی کنند تا بتوانیم بادراختیار داشتن این تکنولوژی زیر ساختهای فوتبال ایران را تا حدودی مهیا کنیم. ضمن اینکه قرار شد در بخش آکادمی و مربیان پایه، استعداد یابهای خود را به ایران اعزام کنند تا مربیان مادرکنارآنها تجربه کسب کرده ودرفوتبال پایه بتوانیم موفق تر از گذشته باشیم.

وی در پایان افزود: همانطور که روز گذشته در نشست با رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا عنوان شد،گروهی ازاستعدایاب های زبده به سرپرستی یکی از پیشکسوتان مطرح ایتالیا در حال فعالیت در این کشور هستند که قرار است در آینده ای نزدیک برای آموزش به ایران بیاید. ضمن اینکه این کشور از مربیان خوب دربخش بانوان بهره می برد که قرار است با حضور در ایران د رکنار مربیان ایرانی قرار گرفته تا فوتبال بانوان نیز از مربیانی برجسته این کشور بهره لازم را ببرد.

ضرغامی دست به کار شد

دعوت ضرغامی از کفاشیان برای حل شدن حق پخش تلویزیونی/ گره با دستان دو رئیس باز می‌شود؟!

رئیس فدراسیون فوتبال به دفتر رئیس سازمان صدا و سیما دعوت شد تا مشکلات حق پخش حل و فصل شود. پس از به وجود آمدن مشکلات حق پخش رقابت‌های لیگ برتر بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال و پخش نشدن یک هفته از رقابت‌های لیگ برتر و یک هفته از رقابت‌های جام حذفی سرانجام امروز عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما  علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال را به دفتر خود دعوت کرده است تا در این مورد طرفین به نقاط مشترکی برسند و در خصوص پخش شدن رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی توافقات لازم انجام شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت فوتبال