تبیان، دستیار زندگی
- سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: شبکه تلویزیونی دبی اسپورت حاضر است 250 میلیارد تومان برای حق پخش تلویزیونی لیگ برتر ایران پرداخت کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبی اسپورت 250 میلیارد برای لیگ برتر می‌دهد


سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: شبکه تلویزیونی دبی اسپورت حاضر است 250 میلیارد تومان برای حق پخش تلویزیونی لیگ برتر ایران پرداخت کند.

مجید جلالی در مورد دیدار با تراکتورسازی در جام حذفی در روز یکشنبه گفت: در جام حذفی از تیم خودمان انتظار داریم و تا همین حد که هم در این مسابقات پیشرفت کرده‌ایم شایسته بودیم.انتظارمان هم همین است که این شایستگی ادامه پیدا کند و کار بزرگی در جام حذفی انجام بدهیم.

جلالی

وی در مورد شکست مقابل تراکتورسازی در لیگ در چند روز گذشته گفت: بازی‌های لیگ با جام حذفی تفاوت دارد. آن مسابقه لیگ بود و تمام شد. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. ما روی این مسابقه در جام حذفی با تراکتورسازی متمرکز شده‌ایم.

سرمربی سایپا در مورد اینکه اگر چه در این بازی میزبان هستند اما تماشاگرشان کمتر از تراکتورسازی است و چه انتظاری از فوتبال دوستان کرجی دارد، گفت:‌ ما به همان 150 تماشاگری هم که کنار ما هستند افتخار می‌کنیم و از حضور آنها در ورزشگاه به خودمان می‌بالیم.

جلالی در مورد اینکه حمید درخشان بعد از باخت به سایپا از سرمربی سایپا خواسته بود منصفانه صحبت کند، گفت: صحبت‌های درخشان درست بود اما من هیچ کجا نگفتم که پرسپولیس بد بازی کرد. در کل بازی با کیفیتی بود و هر دو تیم موقعیت‌های گلزنی داشتند اما مالکیت توپ ما بیشتر از پرسپولیس بود.

سرمربی سایپا در مورد پخش نشدن فوتبال از تلویزیون گفت: این مسئله نمی‌تواند یک اتفاق بلندمدت باشد. شاید این اتفاق هر چقدر طولانی‌تر شود به ضرر تلویزیون تمام خواهد شد. ممکن است در کوتاه مدت فوتبال با چالش‌هایی مواجه شود اما در درازمدت این مسئله بیشتر به ضرر تلویزیون خواهد بود. بهتر است صدا و سیما در این زمینه پیشقدم شود. در گوشه و کنار این کشور از کردستان و ایلام گرفته تا سیستان و بلوچستان عاشقان فوتبال زیاد هستند و تنها راه ارتباطی آنها با فوتبال هم همین تلویزیون است. بنابراین نباید آنها را محروم کنیم. نباید لجبازی کنیم. البته فوتبال هم حقش را می‌خواهد. من شنیدم که شبکه دبی اسپورت حاضر است 250 میلیارد تومان برای حق پخش تلویزیونی لیگ برتر ایران بدهد. در گذشته حاضر بود 190 میلیارد تومان این شبکه به لیگ برتر ایران برای حق پخش تلویزیونی پول بدهد.

وی ادامه داد: من دیروز شنیدم که قبل از اینکه مسئولان فدراسیون حضور دوربین‌ها را در ورزشگاه منع کند از صدا و سیما درخواست جلسه کردند اما هیچ پاسخی دریافت نکردند. درست است که ما شبکه‌های خصوصی نداریم و فوتبال باید با صدا و سیما تعامل کند اما صدا و سیما هم نباید از این مسئله سوء استفاده کند و باید شرایط فوتبال را درک کند و بداند که فوتبال اثرگذار است. به عقیده من با وساطت و پادرمیانی می‌توان این مسئله را به نحوی حل کرد. به عقیده من برنامه 90 می‌تواند بهترین محل برای حل این مشکل باشد. زیرا 90 این جایگاه اجتماعی را دارد که وساطت کند و البته حضور یکی دو بزرگتر مثل حاج‌رضایی و نوآموز از فوتبال و یکی دو بزرگتر هم از صدا و سیما باید در برنامه حاضر شوند.

مجید جلالی در مورد اینکه کانون مربیان می‌تواند آینده شغلی مربیان را در باشگاه‌ها تضمین کند، گفت:کانون در این زمینه نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده باشد اما می‌تواند به عنوان تخصصی‌ترین بخش فوتبال طرف مشورت قرار بگیرد و همچنین در زمان‌های چالش ایده و طرح بدهد. شاید زمانی یک فدراسیون هم بگوید ما فردی را معرفی می‌کنیم و از کانون بخواهد که تصمیم‌گیرنده بشود.ما می‌توانیم طرف مشورت قرار بگیریم

جلالی در مورد برگزاری انتخابات کانون مربیان تهران گفت: طبق اساسنامه کانون مربیان ایران هر استان باید انتخابات خود را برگزار کند و در بیش از 20 استان تاکنون این انتخابات را برگزار کرده‌ایم. در برخی استان‌ها مثل فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و تهران که در فوتبال قطب تأثیرگذاری هستند باید انتخابات برگزار می‌شد. در تهران هم این اتفاق افتاد و جلسه سنگین و وزینی برگزار شد و چند مربی قدیمی و مربیان جوان و آینده‌دار در هیأت رئیسه حضور پیدا کردند و همه متقاعد شدند که این تشکل صنفی لازم است.

مجید جلالی در مورد اینکه کانون مربیان می‌تواند آینده شغلی مربیان را در باشگاه‌ها تضمین کند، گفت: کانون در این زمینه نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده باشد اما می‌تواند به عنوان تخصصی‌ترین بخش فوتبال طرف مشورت قرار بگیرد و همچنین در زمان‌های چالش ایده و طرح بدهد. شاید زمانی یک فدراسیون هم بگوید ما فردی را معرفی می‌کنیم و از کانون بخواهد که تصمیم‌گیرنده بشود. ما می‌توانیم طرف مشورت قرار بگیریم.

وی در مورد اینکه در حال حاضر سه هدف را در کانون مربیان پیگیری می‌کند، گفت: اولین هدف ما این است که بتوانیم یک مکانی را برای کانون مربیان تهیه کنیم و از دکتر قالیباف شهردار محترم تهران هم این درخواست را کرده‌ایم و امیدواریم که با همکاری شهرداری این اتفاق رخ بدهد. دومین هدف ما این است که عضویت کانون مربیان در مجمع فدراسیون فوتبال طبق قانون تأیید شود که شش سال است هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده‌‌ایم. سومین هدف ما مالیات مربیان است که اشکالات زیادی دارد. بنابراین ما در این سه موضوع در تلاش هستیم و می‌خواهیم کانون مربیان را ساماندهی کنیم.

وی در مورد برکناری احتمالی نلو وینگادا از سرمربیگری تیم امید، گفت: من در حال حاضر نمی‌خواهم در مورد فوتبال ملی اظهار نظر کنم.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فارس