تبیان، دستیار زندگی
معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت جوانان با انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال و تیم ملی در بازی های آسیایی گفت: مدیریت این رشته ضعیف است و با نتایجی که به دست آمده است زنگ خطر برای فوتبال به صدا در آمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سجادی: مدیریت فوتبال ضعیف است


معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت جوانان با انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال و تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: مدیریت این رشته ضعیف است و با نتایجی که به دست آمده است زنگ خطر برای فوتبال به صدا در آمده است.

نصر‌الله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش جوانان در نشستی خبری به تشریح عملکرد کاروان ورزش ایران در بازی‌های آسیایی پرداخت و پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه بود.

سجادی

وی با انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال در این رقابت‌ها گفت: فوتبال در این مسابقات بسیار ضعیف ظاهر شد و بر اساس ارزیابی‌هایی که خود این فدراسیون داشت نتیجه خوبی به دست نیامد. فوتبال آنچه را که توقع جامعه بود و آنچه را که استعدادش را داشت با توجه به تخصیص منابع و امکانات برآورده نکرد و خروجی رضایت‌بخشی ندارد.

سجادی تصریح کرد: وقتی تیم‌های امید و جوانان ما مقابل تیم‌های درجه دو و سه اسیا شکست می‌خورند زنگ خطر برای فوتبال ما است باید به این موضوع جدی‌تر نگاه شود و اعضای مجمع حتما از مدیریت فدراسیون سوال خواهند کرد. نباید در یک گروه سه تیمی سوم شویم. این موضوع برای فوتبال خوب نیست و نشان دهنده ضعف مدیریت فوتبال است.

مدال آوران از 24 استان بودند

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان عملکرد ورزشکاران ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون را در حد پیش بینی ها توصیف کرد و گفت: مدال آوران بازی های اینچئون از 24 استان کشور بودند.

نصراله سجادی گفت: تیم های اعزامی به هفدهمین دوره بازی های آسیایی از سراسر کشور بودند و ورزشکاران 24 استان در این رقابت ها موفق به کسب مدال برای ایران شدند.

وی با بیان اینکه از یک سال قبل نظارت و کنترل در برنامه های فدراسیون اعزامی به بازی های آسیای داشتیم، گفت: تلاش کردیم تا با ایجاد هماهنگی از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم.

سجادی تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع که در یک سال اخیر با آن درگیر بودیم، تلاش شد منابع به صورت نظام مند هزینه شود و تخصیص منابع در یک سال اخیر نیز کاملا متناسب با اجرای برنامه های فدرسیون ها بود.

وی با یادآوری اینکه در مدت یک سال گذشته نشست های فنی با فدراسیون ها به صورت مستمر برگزار شد، گفت: این نشست ها به منظور اعزام تیم های با آمادگی کامل به بازی های آسیایی بود.

وی همچینن از رسانه ها برای پوشش خبری اردوها، رقابت های تدارکاتی و دیدارهای دوستانه و بازی ها آسیایی و همچنین همکاری و مشارکت با وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی قدردانی کرد و گفت: تلاش ورزشکاران ایران در اینچئون بدون حمایت رسانه ها میسر نبود.

وی در پاسخ به سئوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا می توانیم روزی شاهد کسب عناوین اول تا سوم برای ایران در بازیهای آسیایی باشیم، بیان داشت: جایگاه اول تا سوم زمانی برای ما به دست می آید که کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی حضور نداشته باشند

سجادی در این نشست در ارزیابی خود از عملکرد ورزشکاران در بازی های آسیایی 2014 گفت: در مجموع نسبت به دوره گذشته نتیجه خوبی گرفتیم و قرار است طی ماه آینده ارزیابی خود را اعلام کنیم.

وی افزود: از دو روز آینده با تک تک فدراسیون ها جلسه برگزار می کنیم و ارزیابی خود را طی یک ماه آینده اعلام می کنیم که کدام فدراسیون در این بازی ها خوب یا بد عمل کرد.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی در عین حال گفت: رشته های مانند جودو، دوومیدانی و فوتبال از نظر ما ضعیف بودند به ویژه فوتبال که بسیار ضعیف ظاهر شد ولی ارزیابی دقیق تر را در آینده اعلام می شود.

سجادی همچنین خاطر نشان کرد: اوایل هفته آینده جوایز مدال آوران در بازیهای آسیایی اینچئون طی مراسمی توزیع خواهد شد و طبق آیین نامه تصویب شده، ورزشکاران مطابق با مدالهای طلا، نقره و برنز جوایز خود را دریافت می کنند.

وی گفت: قبل از بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کمیته ای تشکیل شد تا از رشته های پایه و پر مدال برای حضور در بازیهای آسیایی 2018 و 2022 حمایت های ویژه صورت گیرد.

معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: این کمیته تلاش دارد تا از ورزشکارانی که می توانند در کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل موثر باشند، حمایت بیشتری داشته باشد.

سجادی گفت: اگر در رشته هایی که شانس کسب سهمیه و مدال داریم، هزینه کنیم هم از نظر اقتصادی مقرون به صرف است و هم نتایج بهتری را در عرصه های مختلف ورزشی شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در صورتی که برنامه ریزی ما به همین صورت ادامه یابد، نمی توانیم از حریفان خود پیشی بگیریم مگر آنکه تغییری در نگرش کلان ورزش کشور ایجاد شود و برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات براساس این نگرش جدید صورت گیرد.

قبل از بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کمیته ای تشکیل شد تا از رشته های پایه و پر مدال برای حضور در بازیهای آسیایی 2018 و 2022 حمایت های ویژه صورت گیرد

سجادی در پاسخ به این سووال که مسوولان قبلی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک اعلام کرده بودند که در بازیهای آسیایی اینچئون عنوان سوم را کسب خواهیم کرد، اما نشد، گفت: پاسخ مطالبی که در گذشته اعلام شده را باید از آنان بگیرید، اما برای کسب عنوان سوم و چهارم آسیا کار سختی را پیش رو داریم زیرا کشورهای بعد از ما در جدول، برنامه ریزی خوبی را دارند، ما هم فرصت آن را داریم تا با برنامه ریزی جایگاه خود را حفظ و حتی بالاتر رویم.

وی در پاسخ به سئوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا می توانیم روزی شاهد کسب عناوین اول تا سوم برای ایران در بازیهای آسیایی باشیم، بیان داشت: جایگاه اول تا سوم زمانی برای ما به دست می آید که کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی حضور نداشته باشند.

سجادی گفت: کشور هند در بازیهای آسیایی 2014 اینچئون 29 برنز گرفت و برنامه ریزی کرده در رشته هایی که برای ما هم مدال آور است، در دوره های آینده بازیهای آسیایی مدال طلا بگیرد که این امر می تواند برای ما یک تهدید جدی باشد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: سایت المپیک