تبیان، دستیار زندگی
سومین برد پرسپولیس در لیگ هفتم با سه ضربه با پای چپ وارد دروازه ابومسلم شد تا آنها همچنان روی نوار خوشبختی گام بردارند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس روی نوار خوشبختی

پرسپولیس گربه سیاهش را روسیاه کرد

چهارشنبه ۷/۶/۸۶

ورزشگاه: ثامن الائمه (ع) مشهد

تماشاگر: ۳۵۰۰۰ نفر

ابومسلم: صفر

پرسپولیس: ۳

گل ها: واحدى نیكبخت (۳ - پنالتى)، محسن خلیلى (۵۳ و ۲+۹۰)

داور: مسعود مرادى

كمك ها: حیدر شكور و حسین خانبان

اخطار: شیث رضایى، محمدرضا مامانى، علیرضا واحدى نیكبخت (پرسپولیس)

اخراج: احمد مقدسى پور (ابومسلم ۹۲)

ابومسلم: شهاب گردان، سیدمحمد حسینى، مهدى هاشمى نسب، جواد رزاقى، رضا ناصحى، سعید چاه جویى، مرتضى برگى زر، ایوان پتروویچ (علیرضا رضایى ۶۵)، محمد منصورى (سعید خانى ۷۵)، عرفان اولروم (مصطفى شهركى ۴۶) و احمد مقدسى پور

سرمربى: خداداد عزیزى

پرسپولیس: مهدى واعظى، پژمان نورى، شیث رضایى، محمد نصرتى، سپهر حیدرى، كریم باقرى (محمدرضا مامانى ۶۷)، عباس آقایى، فرزاد آشوبى، حسین بادامكى (بهادر عبدى ۸۵)، محسن خلیلى، علیرضا واحدى نیكبخت

(احسان خرسندى ۷۵)

سرمربى: افشین قطبى

هنوز خداداد عزیزى به طور كامل روى نیمكت مستقر نشده بود كه سوت مسعود مرادى در حالى كه داشت نقطه پنالتى را نشان مى داد تمام معادلاتش را به هم ریخت. شیث رضایى توپ را به محوطه جریمه پرتاب كرد و علیرضا واحدى نیكبخت در حالى كه همراه با توپ وارد محوطه جریمه شده بود با تكل سیدمحمد حسینى به روى زمین افتاد. ساعت ورزشگاه دقیقه ۳ بازى را نشان مى داد كه ضربه پنالتى نیكبخت وارد دروازه ابومسلم شد و هواداران سرخپوش ورزشگاه ثامن الائمه (ع) را به شادمانى وصف ناپذیرى واداشت.

پرسپولیس همچنان صدر نشین

پس از گل زودهنگام پرسپولیس بازیكنان ابومسلم خیلى زود رو به بازى احساسى آوردند و سعى كردند تا بلافاصله به گل تساوى دست یابند اما براى این كار هیچ برنامه اى در دستور كار خود نداشتند. این مسأله را به آسانى از حركات شتاب زده ابومسلمى ها مى شد فهمید. آنها توپ ها را پس از چند بار تقدیم كردن به بازیكنان پرسپولیس و بازستاندن به پشت محوطه جریمه سرخ هاى پایتخت مى رساندند اما به دلیل عدم توانایى حمل توپ به داخل محوطه جریمه از راه دور اقدام به شوتزنى مى كردند. هرچند از توپ هاى فراوانى كه به سمت دروازه پرسپولیس شلیك شد تنها یك شوت مهدى واعظى را به واكنش واداشت.

ابومسلم براى رسیدن به گل در نیمه اول پس از آنكه دید توان ورود به محوطه جریمه پرسپولیس را ندارد دل به ضربات ایستگاهى بست كه هر دو ضربه ایستگاهى ابومسلم كه در دقایق ۲۲ و ۴۴ به دست آمد از بالاى دروازه پرسپولیس به خارج از زمین رفت.

تنها بازیكن دونده و زهردار ابومسلم عرفان اولروم بود كه با تصمیم عجیب خداداد از آغاز نیمه دوم به روى نیمكت نشست تا كار خط دفاعى پرسپولیس به مراتب آسان تر شود. از آغاز نیمه دوم ابومسلم هماهنگ تر از نیمه نخست به زمین آمد و با كارهاى تركیبى تیمى چند بار موجب زحمت خط دفاعى پرسپولیس شد.

پرسپولیس می کوبد و می تازد

پرسپولیس در این بازى نیز مانند بازیهاى گذشته با همان سیستم ۲-۴-۴ به زمین آمده بود كه البته هماهنگى در بین خطوط بیش از پیش مشهود بود و با همكارى بازیكنان تیم، ابومسلم را در بیشتر دقایق در میانه میدان و زمین خودش متوقف كرده بود.

ابومسلم در حال پى ریزى حملات از كناره ها بود كه اشتباه خط دفاعى ابومسلم توپ را از آن پرسپولیس كرد. بازیكنان پرسپولیس هم با پاس هاى تكضرب توپ را به محسن خلیلى رساندند كه شوت خلیلى در دقیقه ۵۳ وارد دروازه گردان شد تا مهاجم چپ پاى سرخ ها براى دومین بار شادى را به اردوى پرسپولیس بیاورد.

در دقایق باقیمانده دستور كار پرسپولیس براى رسیدن به دروازه ابومسلم نفوذ از كناره ها و ارسال توپ به محوطه جریمه به سمت بیرون و استفاده مهاجمان از این توپ ها بود كه این كار بارها و بارها خط دفاع متزلزل ابومسلم را آزار داد.

در حالى كه تصور مى شد افشین قطبى در نیمه دوم تیم اش را به لاك دفاعى بكشاند، اما این كار را نكرد و بهترین دفاع را حمله دید. دقیقه ۸۹ در حالى كه بازى متوقف شده، افشین قطبى به محمد نصرتى مى گوید كه خط دفاعى را به سمت جلو هدایت كند و این كار میل و عطش براى رسیدن به گل را در سرمربى پرسپولیس نشان مى دهد. چند دقیقه بیشتر از این تصمیم قطبى نمى گذرد كه در میانه میدان مامانى صاحب توپ مى شود و توپ را به احسان خرسندى پاس مى دهد. خرسندى نیز با یك بغل پاى دقیق توپ را به محسن خلیلى مى رساند تا خلیلى گل دوم خودش و گل سوم پرسپولیس را از میان دست هاى گردان به ثمر برساند.

پرسپولیس گربه سیاهش را روسیاه کرد

حالا دیگر مسعود مرادى سوت پایان بازى را مى زند و خوشحال ترین مرد میدان بدون شك افشین قطبى است كه تیم اش سومین برد پیاپى را به دست آورده. در نیمكت مقابل او خداداد عزیزى كه با بى مهرى هواداران ابومسلم مواجه شده به سمت رختكن مى رود و دل اش به حرف هاى شفق خوش است كه گفته اگر ابومسلم ۱۰ باخت پشت سر هم نیز بدهد خداداد سرمربى این تیم است.

قطبی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

افشین قطبی: گل دوم ما به ابومسلم محشر بود

افشین قطبی گفت: بازیکنان ما در بازی با ابومسلم مشهد فوتبالی بین المللی را به نمایش گذاشتند. در بازی های بعدی نیز همین روند را ادامه می دهیم و بهتر از این نیز خواهیم شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پیروزی سه بر صفر این تیم در برابر تیم فوتبال ابومسلم مشهد گفت: ما سعی کردیم تیمی را درست کنیم که گل نخورد و بازی ها را ببرد. بازیکنان ما دارند برای هوادارهای پرسپولیس می جنگند و می‌خواهیم تیمی درست کنیم که در سطح بین المللی بازی کند. این هدف من و مدیریت تیم است.

قطبی با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش افزود: وقتی به این تیم آمدم سعی کردم سازماندهی تیم را بهتر کنم و در حال حاضر فضایی در تیم حاکم است که بازیکنان و مربیان به خوبی در کنار هم هستند.

سرمربی تیم فوتبال پیروزی با تاکید بر لزوم ارائه بازی زیبا در کنار کسب نتیجه خاطر نشان کرد: قبلاً هم گفته ام که می خواهیم بازی زیبا را در کنار کسب نتیجه داشته باشیم. در حالی که از قول من نوشتند فقط به کسب نتیجه فکر می کنم. باید توجه داشت کسب نتیجه برای پرسپولیس و هواداران این تیم خیلی مهم است و کسب نتیجه خوب در طول یک فصل جز با ارائه بازی خوب به دست نمی آید.

افشین قطبی تصریح کرد: فوتبال مثل زندگی است. گاهی همراه با بازی خوب است گاهی همراه با بازی بد. هیچ تیمی را در دنیا پیدا نمی کنید که 90 دقیقه زیبا بازی کند. ما هم احتمال دارد بعضی وقت ها خوب باشیم و بعضی وقت ها نه. اما هدف من این است که بازیکنانم به کسب نتیجه خوب عادت کنند.

وی گفت: امروز تاکتیک ما خیلی خوب بود، چون توانستیم موقعیت های گل زیادی را درست کنیم و تمرکز خود را بر روی بازی از دست ندهیم. ما ابتدا و انتهای بازی گل زدیم و این نشان دهنده در دست داشتن تمرکز بازی است.

قطبی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس

قطبی با دفاع از عملکرد بازیکنان تیم پیروزی در خط حمله و دفاع گفت: بازی مهمی بود و ما می توانستسم بیشتر از این هم گل بزنیم. گل زود هنگام ما باعث شد تیم ابومسلم فشار زیادی وارد کند. بازیکنان ما نیز پس از گل اول عقب کشیدند و فضاهای وسط زمین برای بازیکنان ابومسلم باز شد و آنها اجازه نفوذ پیدا کردند.

سرمربی این تیم در خصوص گل های به ثمر رسیده توسط مهاجمان این تیم تصریح کرد: گل دوم به معنای واقعی محشر بود و در سطح بالایی قرار داشت. گل سوم هم گلی تاکتیکی بود. از اینکه سه بازی را همراه با برد و دو بازی گذشته را نیز بدون گل خورده پشت سر گذاشتیم خیلی خوشحالم.

افشین قطبی در کنفرانس خبری پس از بازی در جمع خبرنگاران گفت: وقتی دیدم نصف استادیوم مشهد قرمز است قلبم بیشتر گرم شد. امروز بهترین بازی را در طول 3 بازی گذشته داشتیم و بازیکنان ما بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: من قول دادم که این تیم قهرمان می شود و خیلی ها به این حرف من ایراد گرفتند. اما هر هفته این گفته من بیشتر ثابت می شود.

سرمربی تیم فوتبال پیروزی در خصوص عملکرد خط دفاعی این تیم گفت: دفاع ما در دو بازی گلی را دریافت نکرده و این عملکرد خوبی است. دفاع ما فقط چهار بازیکن خط دفاعی ما نیستند و 6 نفر نیز جلوی آنها هستند که باید خوب بازی کنند.

خداداد عزیزی : استعفا نمی دهم

خداداد عزیزی: زورمان به پرسپولیس نمی‌رسید

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم گفت: زورمان به پرسپولیس نمی‌رسید.

خداداد عزیزی پس از شكست سه بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: اگر تا صبح هم بازی می‌كردیم، باز نمی‌توانستیم كاری انجام دهیم. هر چه بازی بیشتر ادامه پیدا می‌كرد، بیشتر گل می‌خوردیم.

وی افزود: من از بازیكنانم راضی هستم، آن‌ها در حد توانشان بازی كردند و كم‌كاری نكردند اما، ما توان مقابله با پرسپولیس را نداشتیم.

سرمربی تیم فوتبال ابومسلم با اشاره به شكست‌های تیمش در 3 هفته ابتدایی لیگ گفت: در بازی با صباباتری و سپاهان خوب بودیم، ولی در این بازی زورمان به پرسپولیس نمی‌رسید.

عزیزی در خصوص داوری این دیدار گفت: در بازی قبلی در خصوص داوری صحبت کردم و نتیجه‌اش امروز این شد که داور بازی در دقیقه 2 بازی با اعلام پنالتی سر تیم ما را برید و با این حساب من چه توقعی می‌توانم از بازیکنان جوانم داشته باشم؟

وی افزود: بر فرض من هم بگویم كه یك پنالتی به نفع ما گرفته نشده است، چه فایده‌ای دارد؟ چرا كه آقایان بعد می‌آیند در یك برنامه تلویزیونی، یك كارشناس داوری دعوت می‌كنند و با او هماهنگ می‌كنند كه بگوید پنالتی نبوده است.

خداداد تاکید کرد: با این حال شکست امروز تیم ابومسلم را بر گردن داور نمی‌اندازم و مسوولیت باخت امروز ابومسلم بر عهده خود من است.

خداداد عزیزی سرمربی تیم فوتبال ابومسلم

وی در خصوص انتقادات مطرح شده نسبت به یارگیری تیم ابومسلم در فصل نقل و انتقالات خاطرنشان ساخت: ایرادی به عملکرد مدیرعامل تیم وارد نیست، زیرا که من قبول کردم که با این بازیکنان کار کنم و تمام مسوولیت شکست با این بازیکنان بر عهده من است.

وی به خبرنگاری كه این سوال را پرسیده بود، گفت: شما می‌خواهید با اینگونه سوالات، شكست‌های ابومسلم را به گردن مدیرعامل بیندازید اما من زرنگ‌تر از شما هستم و نمی‌توانید من را دور بزنید.

عزیزی در مورد شعارهای هواداران تیم ابومسلم در اواخر بازی علیه خودش گفت: زمانی كه پای قرارداد مربیگری نشستم، به فكر چنین روزهایی هم بودم، هیچ وقت قرار نیست كه مانند فصل قبل همیشه موفق باشیم، این مسائل جزئی از فوتبال است.

وی ادامه داد: آن‌هایی كه علیه من شعار می‌دهند، بدانند كه خداداد عزیزی آنقدر رو دارد كه در این سمت باقی بماند.

خداداد افزود: اگر پنجاه هزار نفر هم در ورزشگاه به من فحش بدهند از ابومسلم نمی‌روم و اگر ابومسلم به لیگ دسته 3 هم سقوط كند و یا حتی در لیگ دسته 5 بازی كند، من سرمربی ابومسلم خواهم ماند، مگر اینكه ناصر شفق من را اخراج كند.

عزیزی در حالی كه بغض كرده بود با بیان این مطلب كه در استادیوم‌ها فحش زیاد شنیده‌ام، گفت: آن‌هایی كه امروز به مادرم فحش دادند، بدانند كه امروز سالگرد فوت مادرم بود، فوتبال همین است و من هیچ توقعی از آن‌ها ندارم.

وی ادامه داد: آن‌هایی كه امروز علیه من شعار می‌دادند همان‌هایی هستند كه 2 سال پیش به میثاقیان فحش می‌دادند.

سرمربی تیم ابومسلم در خصوص تعویض عرفان اولرم در نیمه دوم بازی گفت: اولروم در این 3 بازی عملکرد خوبی نداشت و به همین خاطر هم تعویض شد اما، من معتقدم وی تمام تلاش خود را انجام داده و کوتاهی از وی سر نزده است.

دیدار تیم فوتبال ابومسلم و پرسپولیس

وی در پاسخ به این سوال كه فكر نمی‌كنید كه این بی‌انگیزگی به دلیل این باشد كه وی می‌خواست از ابومسلم برود ولی به وی اجازه داده نشده است، گفت: قرار نیست به بازیكنان ما تهمت بزنید، اینگونه سوالات تحریك ‌كننده است.

عزیزی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید، بعد از این سه باخت، برای بهبود وضعیت تیم خود چه می‌كنید، گفت: ما كار خودمان را می‌كنیم و آن هم فقط تمرین است، شاید می‌خواهید كه از فردا به این بازیكنان آمپول تزریق كنم یا این كه معجزه كنم.

وی به این خبرنگار گفت: اگر شما كاری بلد هستید بیایید جای من!