تبیان، دستیار زندگی
معلوم نبود چه بر سر استقلالى ها آمده بود. انگار هیچ كس ناى راه رفتن نداشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال جام را پس زد!

جدال بازیکنان برای تصاحب توپ

پیكان 2 ـ استقلال یك

پنجشنبه 3 خرداد 86

ورزشگاه: آزادى تهران

پیكان ۲

محمدرضا طهماسبى 20 و 79

استقلال یك

سیاوش اكبرپور 23

داور: رحیم رحیمى مقدم

كمك ها: رسول فروغى و حسن نوشه ور

اخطار: وحید طالب لو، بهشاد یاورزاده (استقلال) على باقرى (پیكان)

تماشاگر: 30  هزار نفر

ستاره میدان: محمدرضا طهماسبى (پیكان)

پیكان: محمد محمدى، مهدى تاجیك، محمدحسین معمار، میثم خسروى، على باقرى، محمدرضا طهماسبى، میثم رضاپور، مهدى نورى، میلاد نورى (فرهاد خانگلى 81) محمد غلامین (مهرداد پولادى 55) و ایمان حیدرى

سرمربى: ساموئل دارابینیان

استقلال: وحید طالب لو، امیرحسین صادقى، على انصاریان، پیروز قربانى (على علیزاده 80) ،  حسین كاظمى، مهدى امیرآبادى (محمد نوازى 70) ،  میثم بائو، بهشاد یاورزاده  (علیرضا منصوریان 62) ،  لئونارد كوئیكه، محسن یوسفى و سیاوش اكبرپور

سرمربى: صمد مرفاوى

ایران ورزشى ـ معلوم نبود چه بر سر استقلالى ها آمده بود. انگار هیچ كس ناى راه رفتن نداشت چه برسد به اینكه بخواهد با جنگندگى خود جام را از دست حریفان پس بگیرد. در واقع استقلالى كه مقابل سایپا روز خوبى را پشت سر گذاشته و تنها نتیجه را واگذار كرده بود مقابل پیكان یك تیم دست و پا بسته و از هم پاشیده بود و گویى كه قرار نبود بازیكنان این تیم براى قهرمان شدن تلاش دوباره اى به خرج دهند.

استقلالى ها در مقابل پیكان از همان ابتدا با چشمان بسته به دنبال هدفى مى گشتند كه به نظر مى رسید هیچ برنامه اى براى آن نداشتند. محمود فكرى از خط دفاع كنار گذاشته شده بود اما مدافعان باز هم اشتباه مى كردند، علیزاده هم جایى در تركیب نداشت اما كوئیكه و اكبرپور سردرگم بودند و راهى به دروازه پیدا نمى كردند. خط میانى آبى هاى سفیدپوش شده هم كه تعطیل تعطیل بود. حسین كاظمى، محسن یوسفى و بقیه نمى توانستند رابط خوبى بین خط دفاع و حمله باشند و این تیم كمتر از همیشه خلق موقعیت مى كرد.

استقلال كه با یك پنالتى مشكوك از حریف عقب افتاد خیلى زود كار را جبران كرد اما خواسته هواداران كه همانا پیروزى مقابل حریف بود هرگز جامه عمل نپوشید و طرح هاى تهاجمى مرفاوى و شاگردانش عقیم ماند. در بیشتر دقایق بازى بعد از ثبت نتیجه یك ـ یك حملات استقلال كوركورانه و بى هدف بود و بازیكنان این تیم هرگز در اندازه هاى خود نبوده و حتى 4 پاس سالم بین آنها رد و بدل نمى شد. استقلال حمله مى كرد اما هیچ كدام از آنها بوى گل نمى داد تا در فاصله 11 دقیقه مانده به پایان كار طهماسبى كار را تمام كند و آب سردى بریزد بر پیكر 30 هزار هوادار استقلالى كه آمده بودند جان گرفتن دوباره تیمشان را ببینند.

با شکست استقلال شانس این تیم برای قهرمانی به حداقل رسید

استقلال باخت و در پایان بازیكنان و مربیان این تیم مثل لشگرى شكست خورده مانده بودند چه كنند و در جواب هوادارانشان چه بگویند. با این باخت امیدهاى آبى ها براى قهرمانى تا حدود زیادى كمرنگ شد و آنها به دنبال كور سوى امید در روز پایانى رقابت ها مى گردند تا شاید شانس دوباره به اردوى این تیم باز گردد و جام قهرمانى نصیب آبى ها شود.

دقایق كلیدى:

دقیقه 28 :  بائو در محوطه جریمه اكبرپور را صاحب توپ كرد كه شوت وى با فاصله كمى از بالاى دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 35 :  كوئیكه توپ ارسالى از كرنر را با سر به انصاریان پاس داد كه او اقدام به یك حركت آكروباتیك بى مورد كرد و توپ روانه اوت شد.

دقیقه 38 : شوت سركش بهشاد یاورزاده با فاصله كمى از كنار دروازه پیكان به بیرون رفت.

دقیقه 51 : ایمان حیدرى در موقعیت تك به تك با طالب لو قرار گرفت كه ستاره استقلال با كف دست توپ او را راهى كرنر كرد.

دقیقه 53: كوئیكه با سر، توپ ارسالى یاورزاده را به سمت دروازه پیكان زد كه محمدى آن را مهار كرد.

دقیقه 69: اكبرپور چند بازیكن پیكان را پشت سر گذاشت و سپس توپ را به بالاى دروازه زد.

دقیقه 78: پشت محوطه جریمه استقلال خطایى روى پولادى صورت گرفت كه باعث شد محمدرضا طهماسبى گل برترى تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه 83 : سانتر نوازى براى علیزاده با ضربه سر این بازیكن به بیرون رفت. مشابه این حركت 2 دقیقه بعد تكرار شد.

دقیقه 90: شوت محمدنوازى به تیر افقى دروازه پیكان خورد.

دقیقه 96 : كوئیكه با توپى كه در موقعیت تك به تك به او رسید به جاى دروازه ، آسمان و دل هواداران استقلال را پاره كرد.

در حاشیه بازی استقلال – پیکان

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران پس ازباخت به پیكان حاضربه مصاحبه با خبرنگاران نشد.

صمدمرفاوی كه حاضربه مصاحبه با خبرنگاران نشده بود ، پس از اصرار خبرنگاران صداوسیما كه درتونل ورزشگاه به سراغ وی رفته  بودند ، با دست دوربین ها را پس زد و بدون انكه سخنی بگوید با سرعت سوار اتوبوس بازیكنان استقلال شد .

علی علیزاده مهاجم تیم استقلال نیزكه در كنارمرفاوی قصد ترك ورزشگاه راداشت با چند تن ازهواداران این تیم درگیری لفظی پیداكرد كه با میانجی گری برخی بازیكنان استقلال ختم به خیرشد .

پس از شكست استقلال در مقابل تیم فوتبال پیكان هواداران این تیم  نسبت به عدم نتیجه گیری مطلوب اعتراض كردند. هواداران و تماشاگران حاضر در ورزشگاه در  حالیكه  قصد ترك ورزشگاه را نداشتند با شعارهای اعتراض خود را  به مسئولان و بازیكنان تیم محبوب خود نشان دادند. مرفاوی استقلال را رها كن ،بازیكن بی غیرت نمیخواهیم و حجازی به  استقلال بیا از جمله شعارهایی بود كه تماشاگران در ورزشگاه آزادی  سر میدادند.

فكری بازیكن تیم فوتبال استقلال در پاسخ به اعتراض تماشاگران  تصریح كرد،بازیكنان و مربیان تیم ما بی غیرت نیستند. فكری اظهار داشت :هرچند كه به همه هواداران و تماشاگران حق میدهم  كه نسبت به عدم نتیجه گیری تیم محبوب خود ناراضی باشند اما  باید بگویم كه بازیكنان  تیم استقلال بی تعصب نیستند چراكه در غیر  اینصورت باید در انتهای جدول باشیم . وی در ادامه گفت :متاسفانه بدشانسی عاملی است كه تا بحال  باعث شده است استقلال با این مشكلات روبرو شود هر چند كه  هنوز هیچ چیز مشخص نیست .

جدول رده بندی لیگ تا پایان هفته 29

مطالب مرتبط :

حرکت دیزلی به سوی قهرمانی!