در روزی که ورزشگاه آزادی حدود 80 هزار هوادار استقلال را با وجود بارش شدید باران در خود جای داده بود استقلال تهران برابر همنام اهوازی خود تن به تساوی 1 – 1 داد تا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

80 هزار تماشاگر برای تساوی بارانی 

جدال نزدیک دو تیم همنام لیگ برای رسیدن به صدر جدول دیدنی بود

 

جمعه 6 اردییهشت 86

ورزشگاه: آزادى تهران

هوا : بارانی

استقلال تهران: یك

گل: حسین كاظمى 78  

استقلال اهواز: یك    

گل: حجت زادمحمود 53

داور: مسعود مرادى

كمك ها: حسین نجاتى، داود رفعتى

اخطار: امیرحسین صادقى (استقلال تهران)، فریدون فضلى و رضا طاهرى (استقلال اهواز)

اخراج: امیرحسین صادقى (استقلال تهران)

تماشاگر: 80 هزار نفر

ستاره میدان: نداشت

استقلال تهران: وحید طالب لو، محمود فكرى، على انصاریان، امیرحسین صادقى، پیروز قربانى (میثم بائو 70) ، على علیزاده (بهشاد یاورزاده 73) ، لئوناردو كوئیكه (مرتضى هاشمى زاده 89)  و سیاوش اكبرپور

سرمربى: صمد مرفاوى

استقلال اهواز: حمیدرضا بابایى، مجتبى شیرى، احمد آل نعمه، جلال كاملى مفرد، على حمودى (رضا جلالى ثابت 78) مصطفى حقى پور، سعید رمضانى، حجت زادمحمود، مهرزاد رضایى (علیرضا رضایى 70) ،  میلاد میداودى (رضا طاهرى 71)  و فریدون فضلى

سرمربى: فیروز كریمى

کوئیکه ی کامرونی در اولین 90 دقیقه ی خود برای استقلال تهران

در روزی که ورزشگاه آزادی تهران حدود  80 هزار هوادار استقلال را با وجود بارش شدید باران در خود جای داده بود ، تیم فوتبال استقلال تهران برابر همنام اهوازی خود تن به تساوی 1 – 1 داد تا پیش بینی قهرمان این فصل همچنان غیر ممکن باشد.

به گزارش تبیان در این بازی که روز جمعه برگزار شد  ، هر دو تیم استقلال از بخت های پر امید کسب عنوان قهرمانی امسال هستند دیروز برای شکست یکدیگر به میدان آمده بودند.

اگر چه آبی ها خیلی تلاش می کنند این بازی را یک رقابت سالم میان دو برادر بخوانند ، اما در حقیقت  از 2 سال پیش که استقلال اهواز با پیروزی مقابل استقلال تهران در اهواز مانع قهرمانی این تیم شد ، روابط دو باشگاه و بخصوص بازیکنان دو تیم تیره شد.

هر چند بازی دیروز با توجه به شرایط مشابه هر دو استقلال برای تصاحب جام قهرمانی ، از حساسیت های خاص دیگری هم برخوردار بود .

استقلال در این بازی بار دیگر محمود فکری را در قلب دفاع خود می دید ، خط دفاعی آبی ها در چند بازی گذشته عملکرد خوبی نداشت و از در مدتی که فکری نیمکت نشین شده بود به گواه آمار مهاجمان حریفان استقلال بیش از 14 بار با طالب لو تک به تک شدند.

 

دلایل نیمکت نشینی فکری هم چنان که هفته ی پیش نوشتیم دو دستگی ها و اختلافاتی بود که در استقلال پیش آمده و عنقریب است که این تیم را دچار دردسر کند کما اینکه بازی ضعیف امیرحسین صادقی در این بازی هم به نظر مشکوک می رسید. (در باره بازی ضعیف صادقی در مطلبی جداگانه بیشتر خواهیم نوشت!)

با همه ی این مسایل استقلال در این بازی با فکری و 3 مدافع جلوزن به میدان رفت!

روش استقلال در این مسابقه  4 - 3 - 3 و حریف اهوازی نیز با چینش 3 – 5 – 2 برابر تیم تهرانی ایستاد.

به واسطه ی همین مهره چینی ها بود که در نخستین نگاه برتری نفری بازیکنان استقلال اهواز در میانه ی میدان کاملا به چشم آمد؛ ضمن آنکه استقلال تهران همچنان که در تمام فصل از فقدان یک مغز متفکر در رنج بود ، در این بازی هم این مشکل را داشت.

به عبارتی استقلال طراحی حملاتش را به حسین کاظمی سپرده بود در حالی که کاظمی فاقد خصوصیات یک بازیساز است.

در مقابل استقلال اهواز کاپیتان با تجربه ای به نام سعید رمضانی را در مرکز زمین داشت که در طراحی و اجرای تاکتیک های فیروز کریمی نقش کلیدی داشت.

نیمه ی نخست بازی به رغم برتری نسبی استقلال اهواز موقعیت چندانی نداشت . به ویژه که اهوازی ها در این نیمه حتی یک اوت کنار زمین هم به آبی های تهران ندادند تا تاکتیک همیشگی علی علیزاده به اجرا در آید. همین نکته نشان از تمرکز شاگردان فیروز کریمی در برابر حریف پرطرفدار تهرانی بود.

در نیمه دوم بازى با وجود بارش شدید تر باران ضرباهنگ سریع ترى پیدا كرد . در این نیمه هم  استقلال اهواز همچنان ابتکار عمل را به دست داشت هر چند استقلال تهران هم قدری بهتر از نیمه ی نخست بود.

صحنه ی گل استقلال اهواز

استقلال اهواز در دقیقه 53 بازی به گل رسید ، فرار از جناح راست بازیکن این تیم با بازی انفعالی صادقی به زاد محمود اجازه داد که دروازه استقلال تهران را بگشاید و 80 هزار تماشاگر آزادی را میخکوب کند!

پس از این گل تلاش تیم تهرانی برای جبران گل خورده بیشتر شد.

البته استقلال تهران علاوه بر مشکلات خط میانی در خط حمله هم دچار مشکل بود ، حضور کوئیکه ی کامرونی در ترکیب ابتدایی استقلال هم دوای درد آبی های تهرانی نشد چون کوئیکه با وجود قدرت بدنی بالا دقیقا همچون خط هافبک استقلال از فاکتور ضریب هوشی کم بهره نشان داد!

در همین دقایق بود که امیرحسین صادقی بازی ضعیفش را با دریافت کارت زرد دوم تکمیل کرد ، با اخراج او استقلال از دقیقه 63  ده نفره شد .

البته پس از این اخراج هم استقلال تهران عقب ننشست ، بیرون کشیدن پیروز قربانى ، على علیزاده و به میدان رفتن میثم بائو و بهشاد یاورزاده نشان از تمایل عبدالصمد مرفاوی برای فشار بیشتر روی دروازه ی استقلال اهواز داشت .

اما پس از اینکه خط هافبک تیم تهرانی متوجه شد توپ سازی های متعدد برای مهاجمان بدون زهر این تیم فایده ای ندارد ، بالاخره خودش وارد عمل شد و ضربه از راه دور كاظمى در فاصله 12 دقیقه تا پایان بازى به گل نشست و بازی به تساوى كشیده شد.

جلال کاملی مفرد در حال عبور از سد کاظمی

تساوی 1 – 1 استقلال تهران و اهواز درروزی که سایپا در اصفهان ذوب آهن را با دو گل شکست داده بود، معمای قهرمانی را پیچیده تر کرد.

البته روی کاغذ  آبى هاى خوزستان با در نظر گرفتن یك بازى عقب افتاده همچنان بیشترین بخت را برای قهرمانی دارند اما وقتی بدانیم حریف آنها تیم سپاهان است ، نمی توان خیلی به هر 3 امتیاز آن بازی هم امیدوار شد.

به این ترتیب باید همچنان در انتظار روزهای پیش رو بود تا ششمین قهرمان لیگ برتر باشگاههای ایران مشخص شود.

جدول رده بندی لیگ

 

آنالیز بازی

برای دیدن آنالیز عملکرد تیم استقلال اهواز  کلیک کنید              برای دیدن آنالیز عملکرد تیم استقلال تهران کلیک کنید

از مهدی ارژنگی نیا

317 پاس صحیح استقلال تهران در مقابل 246 پاس صحیح استقلال اهواز

هر 17 ثانیه یک پاس صحیح برای استقلال تهران در مقابل هر 21 ثانیه یک پاس صحیح برای استقلال اهواز

27 سانتر استقلال تهران (متوسط هر 3 دقیقه یک سانتر) در مقابل 14 سانتر استقلال اهواز هر 6 دقیقه یک سانتر

هر دو تیم 53 بار توپ را لو دادند که متوسط هر 6/1 دقیقه یک اشتباه که نشان از کم دقت بودن بازیکنان هر دو تیم می دهد.

4 موقعیت خطرناک استقلال تهران در مقابل 3 موقعیت خطرناک استقلال اهواز

12 شوت بطرف چارچوب استقلال تهران در مقابل 9 شوت استقلال اهواز

آمار اوتهای علیزاده دقایق 47 و 49 و 69 تنها 3 اوت که در نهایت منجر به تعویض این بازیکن شد.

 

مطالب مرتبط :

حمله به بازرس