تبیان، دستیار زندگی
د 2 شوك هلندى به آبى ها جمعه 27/11/1385 ساعت : 16 ورزشگاه: آزادى تهران استقلال : 3 گل ها: فرزاد مجیدی (27) ؛  سیاوش اكبرپور (56) ؛  میثم بائو (66) فولاد: 2 گل ها: عبدالهادى خنیفر (47) ؛  امیر خلیفه اصل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شوك هلندى به آبى ها

استقلال 3 – فولاد 2

جمعه 27/11/1385

ساعت : 16

ورزشگاه: آزادى تهران

استقلال : 3

گل ها: فرزاد مجیدی (27) ؛  سیاوش اكبرپور (56) ؛  میثم بائو (66)

فولاد: 2

گل ها: عبدالهادى خنیفر (47) ؛  امیر خلیفه اصل (86)

داور: یدالله جهانبازى

كمك ها: اسماعیل صفیرى و حسین خانبان

اخطار: عدنان عچرش زاده و محسن چمن آرا (فولاد)، حسین كاظمى (استقلال)

اخراج: -

تماشاگر: 25 هزار نفر

استقلال: سیدمهدى رحمتى، محمود فكرى، على انصاریان، امیرحسین صادقى، حسین كاظمى، محمد نوازى، فرزاد مجیدى، میثم بائو، اصغر طالب نسب (علیرضا منصوریان 70 ) ؛  على علیزاده (محسن یوسفی 74 ) ؛  و سیاوش اكبرپور (مرتضى ابراهیمی 91 )

سرمربى: صمد مرفاوى

فولاد: حسن هورى، پژمان منتظرى، محسن چمن آرا، فرهاد آل خمیس، حامد سرلك (پیتر خاویرورا 62 ) ؛ عادل كلاه كج، عدنان عچرش زاده (محسن حمیدی 20 ) ؛  عبدالهادى خنیفر، فابیو همپل، على غبیداوى و سیدمحمد علوى (امیر خلیفه اصل 76 )

سرمربى: آگوستو ایناسیو

استقلال در روزى كه اولین حضور تئودور یونگ مربى هلندى خود را روى نیمكت خود تجربه مى كرد پس از ۳ بازى ناكامى و مساوى هاى پى در پى بالاخره طعم موفقیت را چشید و در این راه فولاد قعرنشین را یك گام به سقوط نزدیكتر كرد.

گل دقیقه ۲۷ مجیدى هواداران استقلال را به این باور رساند كه تیم محبوبشان در این بازى كار راحتى دارند اما در وقت هاى تلف شده نیمه نخست خلاف این تصور ثابت شد و خنیفر كار را به تساوى كشاند.

در نیمه دوم استقلالی ها دوست نداشتند بهترین فرصت را برای رسیدن به سایپا از دست بدهند و همین عامل باعث شد تا استقلالی ها نیمه دوم را طوفانی تر آغاز كند و تا دقیقه 66 خیال طرفداران خود را از بابت این 3 امتیاز راحت كرد .

در سمت دیگر میدان فولاد كه با تغییر مربى هم تیم متحول شده ای  نشان نمى داد تنها به بازیگردانى كلاه كج و ضربات نهایى همپل چشم دوخته بود كه البته این دومى اصلاً موفق نبود.

در واقع هر ۲ خرید جدید فولادى ها در این بازى چیزى نشان ندادند و در عوض امیر خلیفه اصل كه هر گاه به زمین آمده مؤثر بوده با گل خود ثابت كرد یك سر و گردن از حریفان خارجى خود بالاتر است و بى جهت روى نیمكت نشسته است.

براى استقلال این بازى یك شروع دوباره بود و پیروزى هرچند با حداقل اختلاف مى توانست روحیه اى مضاعف به آبى پوشان بدهد. آبى ها با وجود آنكه خبر حذف احتمالى از لیگ قهرمانان را شنیده بودند اما با این برد اندكى جان گرفتند و حالا منتظرند كه با رفع مشكل پیش آمده با اتكا به داشته هاى مربى هلندى خود گام هاى بعدى را محكم تر بردارند.

اما در نقطه مقابل استقلال، تیم فولاد نیز جا براى بحث زیاد داشت. شاگردان ایناسیو نشان دادند در ادامه راه كار بسیار مشكلى پیش رودارند و بعید است كه با این وضعیت بتوانند در لیگ برتر ماندنى شوند. قرمزپوشان خوزستانى حتى در دقایقى كه حریف پا پس كشیده بود آنقدر فشار نیاوردند تا به حداقل امتیاز برسند و وقتى هم به خود آمدند كار از كار گذشته بود. استقلال با این برد به فاصله ۶ امتیازى سایپا رسید و اگر پرسپولیس امروز مقابل حریفش ناكام باشد هفته بیستم به كام آبى هاى تهرانى خواهد بود.


ایناسو : برای  نجات فولاد تلاش می‌كنیم !

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از شكست مقابل استقلال تهران گفت: سه گل استقلال روی اشتباهات بازیكنان خودمان وارد دروازه شد.

"ایناسیو" در جمع خبرنگاران گفت: بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم. استقلال تهران هافبك‌های خوبی دارد كه به خوبی می‌جنگند، توپ می‌گیرند و پاس می‌دهند. همین مساله باعث شد تا برای بازیكنان ما در میانه‌ی میدان مشكلات زیادی ایجاد شود كه وسط میدان را از دست بدهند.

وی ادامه داد: چندین بار در میانه‌ی زمین توپ‌ها را از دست دادیم كه در بازگشت برای دفاع میانی ما مشكل‌ساز شدند و شاید بتوانیم بگوییم كه عملا دو گل اولی كه دریافت كردیم روی همین اشتباهات بود. گل سوم حاصل كندی بازیكنان ما بود. در این گل سرعت بازیكن استقلال بسیار بیشتر از بازیكنان ما بود و در نتیجه ما این گل را دریافت كردیم. در ادامه، بازیكنان ما واكنش خوبی از خود نشان دادند و توانستیم بازی را به 3 بر 2 برسانیم ولی زمان كافی برای مساوی كردن نداشتیم.

ایناسیو در مورد این‌كه حركت فولاد پس از پذیرش گل اول كمی كند شد، گفت: با این سوال موافق نیستم. بازیكنان ما توپ را در میانه‌ی میدان از دست می‌دادند و طبیعتا با آن دو دفاع میانی كه داشتیم بهتر از این نمی‌شد كار كرد. باز هم می‌گویم گل‌های ما روی اشتباهات خودمان بود.

وی در مورد سه شكست اخیر این تیم و علت این شكست‌ها گفت: هر بازی حكایت خاص خودش را دارد. باید برگردیم به عقب و ببینیم كه چه‌كار كرده‌ایم. ما در گذشته اشتباه كردیم و آمده‌ایم كه آن را درست كنیم.

ایناسیو كه پس از پاسخ به این سوال بسیار عصبانی شده بود، با اشاره به زدن 6 گل در هفته‌های گذشته توسط تیم فولاد گفت: باید این را در نظر داشت كه ما در سه بازی خود 5 گل زده‌ایم و از سه دیدار خود 2 امتیاز گرفته‌ایم. این شاید آماری برای مقایسه باشد. نمی‌شود انتظار داشت كه فولاد با این شرایط در همه‌ی دیدارها پیروز باشد. باید قبول كرد كه فولاد بهتر شده و ما تلاش می‌كنیم تا تیم را نجات دهیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با ابراز رضایت از عملكرد تیمش گفت: شخص خاصی را نام نمی‌برم؛ چرا كه اصلا خوشم نمی‌آید. به مجموعه و تیم نگاه می‌كنم كه تیم ما تلاش كرد.

وی در مورد ماندن در لیگ برتر و كار سخت پیش روی این تیم گفت: كار سختی پیش رو داریم ولی مطمئنم این تیم در لیگ برتر می‌ماند.


صمد مرفاوی : حذف استقلال از لیگ‌قهرمانان آسیا را شما جدی گرفته‌اید!

وضعیت استقلال خوب است، مشكلی وجود ندارد

از بچه‌ها راضی هستم

مرفاوی نیز پس از این بازی گفت: هر دو تیم بازی سرعتی را ارایه كردند و شاهد بازی خوبی از آنها بودیم. با توجه به شرایط تیم استقلال در سه هفته‌ی گذشته كه سه تساوی حاصل كار آنها بود، به دنبال گرفتن امتیاز بودیم. خوشبختانه از فرصت‌ها خوب استفاده كرده و نتیجه گرفتیم. گرچه فرصت‌هایی را نیز از دست دادیم. از بچه‌ها راضی هستم. امیدواریم این روند برای رقابت‌های آینده نیز ادامه پیدا كند.

وی در مورد تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: تیم آنها بسیار جوان و دونده بود. درست است كه آنها در قعر جدول قرار دارند، ولی در این چند هفته رشد خوبی داشتند و در دیدارهای اخیر شاهد این رشد بودیم.

مرفاوی در مورد حضور «یونگ» در كادر مربیان تیم استقلال نیز گفت: همه‌ی ما عضو یك كادر هستیم و نمی‌شود تاثیر هیچ‌كدام از اعضا را منكر شد. برای ما برد مهم است.

سرمربی تیم استقلال تهران در مورد قهر «پیروز قربانی» از این تیم یادآور شد: در این رابطه چیز ندیدم. درست است كه قربانی در لیست 18 نفره حضور نداشت كه این صلاحدید كادر فنی است و اگر در لیست 18 نفره نیست، پس در منزلش است.

وی ادامه داد: وضعیت استقلال تهران خوب است و همه كارهای خودشان را انجام می‌دهند. خوشبختانه مشكلی وجود ندارد و پس از سر و سامان گرفتن بحث‌های مدیریتی این تیم، به آینده و رشد در آن می‌اندیشیم.

مرفاوی هم‌چنین در مورد ضعیف بودن دفاع استقلال در دیدار با فولاد خوزستان و بالاخص صادقی و فكری و مشاجره‌های آنها گفت: آنها مشكلی با هم نداشتند. ما اشتباه كردیم و گل خوردیم. گل‌های ما روی تعلل بازیكنان ما و كار تاكتیكی و خوب بازیكنان فولاد بود.

دانلود گلهای بازی استقلال و فولاد

لینكها :

این استقلال قهرمانی نمی خواهد!