تبیان، دستیار زندگی
هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان : مقابل بحرین با تمام توان به میدان می رویم بازی با کره شمالی تمام شده و ازحالا تمام تلاش خود را بکارمی گیریم تا بتوانیم با شکست بحرین در تهران جشن صعود به جام جهانی را برگزارکنیم. جوادنکونام هاف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیکنان از بازی با بحرین می گویند


هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان :

مقابل بحرین با تمام توان به میدان می رویم

بازی با کره شمالی تمام شده و ازحالا تمام تلاش خود را بکارمی گیریم تا بتوانیم با شکست بحرین در تهران جشن صعود به جام جهانی را برگزارکنیم.

جوادنکونام هافبک جوان تیم ملی فوتبال کشورمان پس ازبازی مقابل کره شمالی با بیان مطلب فوق گفت: کره شمالی با بازی تدافعی خود موجب شد تا نتوانیم آنگونه که باید وشاید توانایی خود رابه نمایش بگذاریم، با این حال برای ما کسب سه امتیاز این مسابقه مهم بود که به آن دست پیدا کردیم.

نکونام خاطرنشان کرد: ‌این تیم تنها برای مساوی به زمین آمده بود، با این حال موقعیتهای خوبی برای من وسایرین بوجود آمد، اما متاسفانه بخاطرتعدد مردان دفاعی این تیم نتوانستیم تعداد گلهای خود را افزایش دهیم.

هافبک ملی پوش پاس تهران درخصوص بازی روزچهارشنبه مقابل بحرین یادآورشد:‌ بحرین تیمی است که همواره برای ما مشکل سازبوده، اما اینبارتمام توان وتلاش ما برای شکست این حریف تدارک دیده شده وامیدوارم بتوانیم با ارایه فوتبالی برتر این تیم را شکست داده وبه آرزوی تمام ملت ایران جامعه عمل بپوشانیم.

علی کریمی:

ازهیچ کاندیدایی حمایت نکرده ام

صعود تیم ملی به جام جهانی چهارشنبه قطعی می شود

بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه بایرن مونیخ آلمان هرگونه حمایت ازکاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

علی کریمی با ابراز خرسندی از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره شمالی گفت : ما بازی سختی را پشت سر گذاشتبم. کره ایها برای گرفتن امتیاز به تهران آمده بودند و 90 دقیقه کامل دفاع کردند اما خوشبختانه ما توانستیم با یک گل سه امتیاز این دیداررا از ان خود کنیم.

هافبک تیم ملی و عضو باشگاه بایرن مونیخ آلمان در پایان تصریح کرد: هنوز صعود ما به جام جهانی قطعی نشده و ان شالله به یاری خداو حمایت تماشاگران و همت بازیکنان روز چهارشنبه با شکست بحرین این صعود قطعی خواهد شد تا در ورزشگاه آزادی جشن صعود بگیریم.

كعبی:

دو اخطاره نیستم

حتی فكر تساوی برابر بحرین خطرناك است

مدافع جوان و كارآمد تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: دو اخطاره نیستم و در بازی حساس برابر بحرین بازی می‌كنم.

حسین كعبی اظهار كرد: بر خلاف آنچه كه برخی رسانه‌ها اعلام كرده‌اند در تیم ملی ایران، تنها رحمان رضایی دو اخطاره است، اما من یك اخطاره هستم و می‌توانم در دیدار برابر بحرین بازی كنم.

كعبی در مورد دیدار برابر كره‌ی شمالی نیز تصریح كرد: دیدار بسیار دشواری بود و بازیكنان ایران در این بازی نفس‌گیر زحمت زیادی كشیدند.

كعبی كه پیش از دیدار برابر كره‌ی شمالی این دیدار را مهم‌ترین بازی تیم ملی كشورمان عنوان كرده بود با اشاره به این پیش بینی خود خاطر نشان كرد: ما دو سال پیش نیز برابر این تیم در تهران مشكلات بسیاری داشتیم چرا كه آنها بسیار كثیف و دفاعی بازی می‌كنند و در بازی روز جمعه نیز با زحمت توانستیم در طول نود دقیقه یك بار دروازه‌ی این حریف را باز كنیم و پیروز شویم.

كعبی در مورد دیدار برابر بحرین نیز تاكید كرد: باید هر آنچه كه درتوان داریم در مقابل بحرین ارایه دهیم و تنها برای پیروزی به میدان برویم چرا كه حتی فكر تساوی برابر بحرین نیز می‌تواند برای ما دردسرآفرین شود.

وی تصریح كرد: نباید اجازه دهیم كه كارمان به روز پایانی و دیدار برابر ژاپن كشیده شود و صعود خود را در تهران قطعی می‌كنیم.

فریدون زندی :

شانس صعودمان به جام جهانی زیاد شد

با کسب پیروزی مقابل کره شمالی شانس صعود تیم ملی به جام جهانی افزایش یافت.

فریدون زندی هافبک ملی پوش فوتبال کشورمان ضمن بیان مطلب فوق افزود: کره شمالی خیلی بسته بازی می کرد وبا یارگیری فشرده وحضورپرتعداد درداخل محوطه شش قدم اجازه نفوذ را ازبازیکنان ما گرفته بود. با اینحال بازیکنان ما تلاش فراوانی به خرج دادند تابتوانند از این سد دفاعی عبورکنند.

وی ادامه داد: دربازیهایی که من برای تیم ملی به میدان رفته ام، این مسابقه یکی ازسخت ترین آنها بود که خوشبختانه با کسب پیروزی برای ما همراه شد.

زندی درخصوص تعویض خود نیزگفت: ‌این نظرمربی است که ازبازیکنان درشرایط مختلف استفاده نماید ومن دراین زمینه یاد گرفته ام که تابع نظرمربیان باشم.

هافبک ملی پوش کشورمان درخصوص بازی روزچهارشنبه مقابل بحرین نیزاظهارداشت: بحرین حریف سختی برای ماست و نباید این تیم را دست کم گرفت. دوست دارم با پیروزی مقابل این تیم بتوانیم جشن صعود را درکنار مردم درورزشگاه آزادی برپا کنیم.

وحید هاشمیان مهاجم ملی پوش فوتبال:

بازی سختی را پشت سرگذاشتیم

با سیستمی که کره ای ها مقال ما تدارک دیده بودند به سختی می شد از دیوار دفاعی آنها نفوذ کرد، اما خوشبختانه موفق شدیم با برتری مقابل این تیم راه خودرا به جام جهانی هموارتر سازیم.

وحیدهاشمیان مهاجم کارساز فوتبال کشورمان پس ازدیداربا کره شمالی ضمن بیان مطلب فوق افزود: کره ای ها با دفاعی فشرده وروی آوردن به روشهای منسوخ دفاعی به دنبال حفظ نتیجه و کسب یک امتیاز این بازی بودند. آنها بازی بسته ودفاعی را دردستورکارخود داشتند که این مساله مانع از به ثمررسیدن گلهای بیشتر برای ما شد.

وی ادامه داد: تیم ما بختهای زیادی برای گلزنی داشت، اما دفاع فشرده حریف مانع از به ثمررسیدن این گلها شد. با این حال این مسابقه تجربه خوبی بود تا بازی مقابل تیمهایی که با تدابیرکاملا دفاعی به مصاف ما می آیند را نیزآزمایش کنیم.

هاشمیان درخصوص شانس تیم ملی کشورمان برای صعود ازاین گروه را خوب توصیف کرد وافزود: حالا تنها به بازی با بحرین فکرمی کنیم. این تیم شاید بتوان گفت سخت ترین حریف ما در این گروه است ودرروزچهارشنبه باید با برنامه وحساب شده مقابل این تیم قرارگیریم. آنها ازهرراهی برای رسیدن به نتیجه استفاده می کنند که این مساله هوشیاری ما را می طلبد. با این حال تمام توان ما برای غلبه براین تیم بسیج شده وبا تدابیرمربیان وتلاش بازیکنان به امید خدا جشن صعود را روزچهارشنبه در ورزشگاه آزادی برپا خواهیم کرد.

نیکبخت: کره‌شمالى‌ 11نفره‌ دفاع‌ کرد

چهارشنبه‌ از بحرین‌ انتقام‌ مى‌گیریم‌

تیم‌ملى‌ ایران‌ در بازى‌ مقابل‌ کره‌شمالى‌ یک‌ بر صفر به‌ پیروزى‌ دست‌ یافت‌ و علیرضا نیکبخت‌ واحدى‌ در اواخر این‌ دیدار براى‌ دقایقى‌ فرصت‌ حضور در ترکیب‌ کشورمان‌ را پیدا کرد.

با او تماس‌ گرفتیم، پرسش‌ و پاسخى‌ کوتاه‌ شکل‌ گرفت‌ که‌ گزیده‌هایى‌ از آن‌ در زیر از حضورتان‌ خواهد گذشت!

* مهم‌ سه‌ امتیاز کامل‌ این‌ دیدار بود که‌ خوشبختانه‌ با تلاش‌ بازیکنان، تدابیر مربیان‌ و حمایت‌ تماشاگران‌ به‌ آن‌ دست‌ یافتیم. حالا تیم‌ملى‌ در یک‌قدمى‌ صعود به‌ بزرگترین‌ رویداد ورزشى‌ جهان‌ قرار دارد و اگر اتفاق‌ خاصى‌ رخ‌ ندهد، چهارشنبه‌ ایران‌ مسافر جام‌جهانى‌ خواهد شد.

* کره‌شمالى‌ در این‌ مصاف‌ به‌ یک‌ بازى‌ بسته‌ و کاملاً‌ تدافعى‌ روى‌ آورده‌ بود و مى‌توانم‌ بگویم‌ آنها یازده‌ نفره‌ در مقابل‌ ایران‌ فقط‌ دفاع‌ کردند. همین‌ امر موجب‌ شد تا بازى‌ زیبایى‌ را شاهد نباشیم‌ و برخلاف‌ انتظار با یک‌ گل‌ بتوانیم‌ این‌ تیم‌ را شکست‌ بدهیم.

* چهارشنبه‌ روز بزرگى‌ براى‌ ایران‌ خواهد بود. پیروزى‌ در مقابل‌ بحرین‌ آرزوهاى‌ هفتاد میلیون‌ ایرانى‌ را برآورده‌ مى‌سازد و ما مى‌توانیم‌ انتقام‌ تلخ‌ چهار سال‌ پیش‌ را از این‌ تیم‌ بگیریم. اگرچه‌ یک‌ تساوى‌ نیز براى‌ ما کافى‌ خواهد بود اما ملى‌پوشان‌ ایرانى‌ فقط‌ و فقط‌ براى‌ برد پا به‌ میدان‌ خواهند گذاشت.

* در مقابل‌ کره‌شمالى‌ ده‌ دقیقه‌ در زمین‌ حضور داشتم‌ و اگرچه‌ این‌ فرصت‌ کمى‌ براى‌ نشان‌ دادن‌ توانایى‌هایم‌ بود اما از عملکردم‌ رضایت‌ دارم‌ و فکر مى‌کنم‌ آن‌ چیزى‌ که‌ برانکو از من‌ خواسته‌ بود را در زمین‌ پیاده‌ کردم. البته‌ این‌ نکته‌ مهم‌ را براى‌ چندمین‌ بار باید بگویم‌ که‌ به‌ نیمکت‌نشینى‌ام‌ اعتراض‌ ندارم‌ و به‌ نظر برانکو ایوانکوویچ‌ احترام‌ مى‌گذارم. او یک‌ مربى‌ بزرگ‌ و واقع‌بین‌ است‌ که‌ آماده‌ترین‌ نفرات‌ را به‌ میدان‌ مى‌فرستد. من‌ هم‌ باید در تمرینات‌ تلاش‌ خودم‌ را دوچندان‌ کنم‌ تا براى‌ قرار گرفتن‌ در ترکیب‌ ثابت‌ تیم‌ملى‌ نظر ایشان‌ را جلب‌ نمایم.

* بعد از بازى‌ مقابل‌ بحرین‌ براى‌ همراهى‌ تیم‌ الوصل‌ در مرحله‌ نیمه‌نهایى‌ جام‌حذفى‌ امارات‌ به‌ دبى‌ خواهم‌ رفت‌ و باید پنجشنبه‌ به‌ مصاف‌ تیم‌ العین‌ برویم. اگر موفق‌ به‌ شکست‌ دادن‌ این‌ تیم‌ بشویم، به‌ فینال‌ مسابقات‌ صعود خواهیم‌ کرد وگرنه‌ پس‌ از انجام‌ دادن‌ کارهایم‌ به‌ ایران‌ خواهم‌ آمد تا استقلال‌ را در دو بازى‌ باقیمانده‌ لیگ‌ برتر همراهى‌ نمایم.

گل‌محمدی: کار ما هنوز تمام‌ نشده‌ است‌

مدافع‌ کهنه‌کار و باتجربه‌ تیم‌ملى‌ گفت: هنوز صعودمان‌ به‌ جام‌جهانى‌ قطعى‌ نشده‌ و باید بحرین‌ را نیز شکست‌ دهیم.

یحیى‌ گل‌محمدى‌ پس‌ از پیروزى‌ تیم‌ملى‌ برابر کره‌شمالى‌ اظهار کرد: دیدار دشوار و نفس‌گیرى‌ را برابر کره‌شمالى‌ برگزار کردیم‌ چراکه‌ آنها از ابتدا در دفاع‌ فرورفتند و کار بازیکنان‌ تیم‌ ایران‌ براى‌ رسیدن‌ به‌ دروازه‌ آنها بسیار سخت‌ شده‌ بود. خوشبختانه‌ زحمات‌ بازیکنان‌ ایران‌ در این‌ دیدار نتیجه‌ داد و توانستیم‌ با یک‌ گل‌ حریف‌ را شکست‌ دهیم.

گل‌محمدى‌ خاطرنشان‌ کرد: پیش‌ از بازى‌ مى‌دانستیم‌ که‌ نباید کره‌شمالى‌ را دستکم‌ بگیریم‌ و کره‌شمالى‌ نیز نشان‌ داد که‌ حریف‌ دست‌وپابسته‌اى‌ نیست‌ و با بازى‌ دفاعى‌ و بسته‌ سبب‌ شد تا نتوانیم‌ بیش‌ از یک‌ گل‌ وارد دروازه‌ این‌ تیم‌ کنیم.

وى‌ تصریح‌ کرد: با وجود این‌ پیروزى‌ هنوز حضورمان‌ را در جام‌جهانى‌ قطعى‌ نکرده‌ایم‌ و باید در دیدار برابر بحرین‌ نیز نتیجه‌ لازم‌ را کسب‌ کنیم. با آنکه‌ تیم‌ملى‌ با یک‌ امتیاز نیز به‌ جام‌جهانى‌ راه‌ پیدا مى‌کند اما در بازى‌ برابر بحرین‌ نباید براى‌ تساوى‌ بازى‌ کنیم‌ چراکه‌ این‌ موضوع‌ مى‌تواند مشکلاتى‌ را ایجاد کند. با پیروزى‌ برابر بحرین‌ ضمن‌ جبران‌ شکست‌ چهار سال‌ پیش‌ برابر این‌ تیم، جشن‌ صعود به‌ جام‌جهانى‌ را در تهران‌ کامل‌ مى‌کنیم.

منبع:ایسنا و مهر

 گل سه امتیازی رضایی و رویای جام جهانی 

 حاشیه‌هاى‌ دیدار ایران و کره‌شمالى‌