تبیان، دستیار زندگی
شاهرخی دومین نوجوان برتر دنیا پس از عملكرد خوب و كسب ركوردهای مطلوب از سوی دوومیدانی‌كاران كشورمان در مسابقات بین‌المللی و داخلی در رده‌های بزرگسالان و نوجوانان، پنج دوومیدانی‌كار كشورمان دربین بهترین ورزشكاران این رشته در س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 ایرانی در جمع برترین دوندگان جهان

شاهرخی دومین نوجوان برتر دنیا


پس از عملكرد خوب و كسب ركوردهای مطلوب از سوی دوومیدانی‌كاران كشورمان در مسابقات بین‌المللی و داخلی در رده‌های بزرگسالان و نوجوانان، پنج دوومیدانی‌كار كشورمان دربین بهترین ورزشكاران این رشته در سطح جهان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، دو ورزشكار دوومیدانی كشورمان پس از كسب ركوردهای بی‌نظیر در مسابقات قهرمانی نوجوانان ایران، برای نخستین بار به جمع بهترین ورزشكاران دوومیدانی جهان پیوستند.

سید علی شاهرخی، با كسب ركورد ‌90/59 متر در رشته‌ی پرتاب دیسك، دومین پرتابگر نوجوانان جهان است. در این رشته «ژیاجین» از كشور چین با ركورد ‌97/61 متر درصد جدول بهترین پرتابگران ماه‌های اخیر جهان قرار دارد. وی از شانس‌های كسب مدال طلا در مسابقات نوجوانان جهان در سال جاری است كه طی ماه آتی برگزار می‌شود.

رضا مقدم، قهرمان پرتاب چكش نوجوانان نیز با ركورد ‌80/66 متر در مكان چهاردهم بهترین پرتابگران نوجوان جهان در سال ‌2005 قرار دارد. در این رده‌بندی پرتابگری از كشور مجارستان با ركورد ‌76/79 متر در صدر قرار دارد.

در جدول بزرگسالان نیز عباس صمیمی نایب قهرمان پرتاب دیسك آسیا كه با ركورد ‌11/63 متر در مسابقات جایزه بزرگ روسیه در مكان دوم قرار گرفت، مكان سی‌ویكمین پرتابگر دیسك جهان در سال ‌2005 را در اختیار دارد. در این رده‌بندی «كانتر جراد» با ركورد ‌10/70 متر در صدر جدول قرار دارد.

در جدول بهترین ركوردهای سال ‌2005 دوومیدانی جهان برای نخستین بار دو دونده ایرانی (به غیر از پرتابگران) نیز جای گرفتند.

سجاد مرادی پس از عملكرد بسیار خوب در مسابقات جایزه بزرگ آسیا، با ركورد ‌07/47/1 دقیقه در مكان هفتاد و هشتم جهان قرار گرفت. در این رده‌بندی «امبولینی مولادزی» از آفریقای جنوبی با ركورد ‌12/44/1 دقیقه در مكان نخست قرار دارد.

همچنین روح ا... عسگری در دوی ‌110 متر با مانع نیز در مكان ‌134 جدول بهترین دوندگان سرعت قرار دارد. ركورد وی كه در مسابقات جایزه بزرگ آسیا كسب كرد، ‌89/13 ثانیه بود كه «آلن جانسون» با ركورد ‌03/13 در صدر این رده‌بندی قرار دارد.

 اخباری از درخشش دوندگان ایرانی