تبیان، دستیار زندگی
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری اختتامیه هفتمین دوره المپیاد ، پارالمپیاد و فعالیت های ورزشی از وابستگی 80 درصد از مجموعه های ورزشی تهران به شهرداری خبرداد و گفت: بیش از 31 هزار ست ورزشی در بوستان ها نصب شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش 5برابری فعالیت ورزشی شهروندان

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری اختتامیه هفتمین دوره المپیاد ، پارالمپیاد و فعالیت های ورزشی از وابستگی 80 درصد از مجموعه های ورزشی تهران به شهرداری خبرداد و گفت: بیش از 31 هزار ست ورزشی در بوستان ها نصب شده است.

بخش ورزشی تبیان

شهروندی

مجتبی عبداللهی در این نشست خبری با بیان اینکه هدف از توسعه ورزش شهروندی ارتقای سبک فعالیت های ورزشی، افزایش سلامت شهروندان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، اظهارکرد: موضوع توسعه اماکن و فضاهای ورزشی از جمله موضوعاتی است که در این دوره از مدیریت شهری به آن توجه خاصی شده است. به طوری که در سال84 مشارکت شهروندان در برنامه های ورزشی 7درصد بود که این میزان در سال 95 به 36 درصد افزایش پیدا کرد البته انتظار داریم با افتتاح اماکن جدید این میزان در سال 97 به 50درصد افزایش پیدا کند .

وی افزود: 80درصد از مجموعه ورزشی وابسته به شهرداری و 20 درصد مابقی وابسته به دولت و بخش خصوصی است . لازم به ذکراست در دوره اخیر مدیریت شهری ما شاهد احداث 83 مجموعه ورزشی آبی و 185 مجموعه ورزشی غیرآبی ، 56 مجموعه ویژه بانوان ، 18 مجموعه ورزشی با موضوع شهربانوها و شهردخت و 20 زورخانه بوده ایم .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز 530 مجموعه چمن مصنوعی در تهران وجود دارد، تصریح کرد: طی سالهای اخیر حدود 31 هزارو 327 ست بدنسازی و تجهیزات ورزشی در تهران نصب و راه اندازی شده است . به این آمار باید راه اندازی 2هزار و 170 میز تنیس ، 623 زمین و تور والیبال و بسکتبال و 230 زمین ورزشی خاکی و آسفالت اضافه کرد.

وی احداث 3 هزار و 200 متر جاده تندرستی ، 1440 مسیر پیاده روی و 5 پیست دوچرخه سواری را از دیگر اقدامات مدیریت شهری در راستای توسعه ورزش همگانی نام برد و گفت : یکی از اقدامات خوب ما ساخت مجموعه ورزشی قمربنی هاشم در منطقه 20 برای جانبازان و معلولان است، البته در نظر داریم تا سه مجموعه دیگر را احداث و در اختیار این عزیزان قرار دهیم .

به گفته عبداللهی در طول سال 10 میلیون نفر از مکان های ورزشی شهرداری تهران استفاده می کنند که این امر گام مهمی در راستای ارتقای سلامت شهروندان و توسعه فعالیت های ورزشی است .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت سازی بوستان های سطح شهر تهران برای استفاده و تردد معلولان پرداخت و عنوان کرد: در نظارت های دوره ای که در منطقه 16 انجام شد این موضوع تصویب شد که در تعدادی از بوستان ها و حتی در برخی از مراکز نگهداری معلولان تجهیزات و امکانات ورزشی برای این قشر فراهم شود . البته لازم به ذکر است کارمناسب سازی 19 بوستان به اتمام رسیده وتا پایان فروردین تعدادی دیگری از بوستان ها برای حضور معلولان مناسب سازی می شوند .

عبداللهی همچنین از نصب اتاقک در برخی ازبوستان ها برای رفع نیاز معلولان خبرداد و گفت: علاوه بر توجه به موضوع جانبازان ؛در ارتباط با ورزش بانوان نیز از حداکثر امکانات استفاده کنیم و در همین راستا 5-6 بوستان ویژه بانوان و سوله های الزهرا را راه اندازی کرده ایم. در مجموع ورزش بانوان ما کمی از ورزش آقایان ندارد و آمارها در این خصوص تقریبا یکی است .

13 دستگاه درحوزه ارتقای فعالیت های ورزشی مسوولیت دارند

به گزارش شهرنوشت در ادامه این نشست محمدرضایی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران با بیان اینکه روز چهارشنبه با حضور شهردار تهران شاهد برگزاری اختتامیه هفتمین دوره المپیاد ، پارالمپیاد و فعالیت های ورزشی خواهیم بود اظهارکرد: سازمان ورزش با تدبیر آقای قالیباف به دنبال توسعه همگانی ورزش در شهر تهران است و دراین خصوص توفیق خوبی کسب کرده است. ما در تدوین سند راهبردی سازمان تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه ورزش همگانی را سرلوحه خودمان قرارداده ایم و با چشم اندازی بلند مدت به دنبال ارتقای فعالیت های ورزشی هستیم .

وی افزود: دراین دوره از مسابقات المپیاد و پارالمپیاد تهران 50 رشته ورزشی حضور فعال خواهند داشت که بانوان امکان فعالیت در 48 رشته را دارند. این موضوع دردنیا بی نظیر است و یک رویداد ملی محسوب می شود.

رییس سازمان ورزش با تاکید بر اینکه حدود 1 میلیون و 400هزار نفر از جوانان و نوجوانان درطول سال درفعالیت های ورزشی شهرداری تهران مشارکت می کنند، عنوان کرد : این جشنواره ها کمک می کند که تمامی اقشار جامعه ازگروه های سنی مختلف درکنار خانواده فعالیت های ورزشی کنند . مفتخریم که بگوییم خانواده ها 5-6 ساعت در مراکز ورزشی شهرداری تهران فعالیت دارند.

رضایی ارایه خدمات ارزان از سوی 400 مجموعه ورزشی شهرداری تهران را اتفاق مبارکی دانست و عنوان کرد : ما طرح آمایش ورزشی در شهرتهران را تعریف کرده ایم که تا سال 97 موضوع نوع رشته ها و تعداد سالن ها را تکمیل و در اختیار مسوولان قرار می دهیم .

وی گفت : واقعیت این است که 13 دستگاه درحوزه ارتقای فعالیت های ورزشی مسوولیت دارند که در این خصوص نیازمند تعامل باسایر دستگاه های مسوول هستیم .

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران درادامه درپاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص حضور مربیان مجرب درایستگاه های تندرستی و مراکز ورزشی شهرداری تهران بیان کرد: درحال حاضر بیش از 100 رشته ورزشی در مجموعه های ما تدریس می شوند و هزار نفر مربی دراین حوزه به طور مستمر فعالیت دارند.ضمن اینکه بیش از 200مدرسه فوتبال امروز درتهران داریم که به این مورد باید زمین هایی که به باشگاه های استقلال وپرسپولیس واگذار کرده ایم را هم اضافه کنیم .

وی درپایان به اقدام شهرداری تهران در راستای توسعه فعالیت ورزشی افرادمسن پرداخت و گفت: در حال حاضر 350 هزار نفر از کارت منزلت شهرداری تهران برای حضور در مجموعه های ورزشی استفاده می کنند .


منبع :شهرنوشت