تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی ووشو گفت: رقابتهای قهرمانی آسیا به دلیل حضور کشورهای قدرتمند و صاحب نام از مسابقات قهرمانی جهان دشوار تر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقات آسیایی ووشو دشوارتر از جهانی است

سرمربی تیم ملی ووشو گفت: رقابتهای قهرمانی آسیا به دلیل حضور کشورهای قدرتمند و صاحب نام از مسابقات قهرمانی جهان دشوار تر است.

بخش ورزشی تبیان
title

حسین اوجاقی  گفت: تیم ملی ووشو برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا تمرینات خوبی را پشت سرگذاشت و با وجود آنکه برخی نفرات این تیم کم تجربه هستند ولی با انگیزه بالا و آمادگی بدنی مناسبی که اعضای تیم دارند به کسب نتیجه درخور توجه امیدوارم.

وی افزود: در ترکیب تیم اعزامی نفراتی داریم که از رده سنی جوانان و نوجوانان وارد تیم ملی بزرگسالان شدند، با وجود تجربه حضور در رقابتهای جهانی این رده سنی، اولین حضور در رقابتهای قهرمانی بزرگسالان آسیا را تجربه می کنند.

سرمربی تیم ملی ووشو ادامه داد: اعضای باتجربه تیم ملی به دلایل مختلف درخواست داشتند در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشتند و فدراسیون تحت شرایطی خاص با این درخواست موافقت کرد. همین موضوع توفیق اجباری ایجاد کرد که ما برای این رقابتها به جوانان با آتیه که پشتوانه های تیم ملی هستندتوجه کنیم.

اوجاقی در توضیح بیشتر این موضوع افزود: نفرات جوانی که در دو سه سال آینده باید در ترکیب تیم ملی جای ملی پوشان با سابقه را پر کنند ، نیاز به تجربه  بیشتر دارند و میدان قهرمانی آسیا بهترین فرصت برای تحقق این هدف است که امیدوارم از فرصتی که در اختیار آنها قرار گرفته به بهترین شکل استفاده کنند.

وی که از آغاز رقابتهای قهرمانی آسیا در این مسابقات به عنوان ورزشکار، مربی و مدیر فنی حضور داشته در مورد رقبای ملی پوشان ووشو در آسیا گفت: واقعیت این است که در مسابقاتی از این دست ما قرعه آسان یا حریف تمرینی نداریم. رقابتهای جهانی به دلیل حضور کشورهایی از آمریکا ، آفریقا یا اروپا شاید بتوان از قرعه مناسب صحبت کرد ولی در آسیا چنین چیزی نیست.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در آسیا کشورهای چین ، میانمار ، کره جنوبی ، اندونزی ، فیلپین ، مالزی و ... همگی در ووشو جهان صاحب نام هستند و جزو قدرتهای آسیا محسوب می شوند. به همین دلیل نمی توان از کشوری خاص به عنوان رقیب اصلی نام برد.

اوجاقی در پایان گفت: همانطور که گفتم تیمی جوان اما با انگیزه در اختیار داریم که برای اولین باراست میدان قهرمانی آسیا را تجربه می کنند و به امید خدا و با تلاش تک تک نفرات تیم نتیجه لازم را کسب خواهیم کرد.

رقابت های ووشوی قهرمانی آسیا طی روزهای ۱۰ الی ۱۵ شهریورماه به میزبانی تایوان برگزار خواهد شد و تیم ملی ووشو ایران هم با ترکیبی کامل در هر دو بخش بانوان و آقایان با تیم های تالو و ساندا در این رقابتها حضور پیدا می کند.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .