تبیان، دستیار زندگی
رقابت های پارالمپیک ریو درحالی از اواسط شهریور برگزار خواهد شد که محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در بازدید دیروز خود از اردوی تیم ملی والیبال نشسته، از محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و رئیس فدراسیون جانبازان تشکر کرد و گفت: «جا دارد از محمود خ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گودرزی: نتایج قانع کننده نیست

رقابت های پارالمپیک ریو درحالی از اواسط شهریور برگزار خواهد شد که محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در بازدید دیروز خود از اردوی تیم ملی والیبال نشسته، از محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و رئیس فدراسیون جانبازان تشکر  کرد و گفت: «جا دارد از محمود خسروی وفا رئیس فدراسیون تشکر کنم چون کمیته ملی المپیک مقداری از بودجه پارالمپیک  را لحاظ نکرده و این فدراسیون با مشکل ریالی مواجه است که امیدوارم از کانال های دیگر بتوانیم به آن ها کمک کنیم.»

بخش ورزشی تبیان
گودرزی

گودرزی درباره پاداش پارالمپیکی ها هم گفت: «مشابه آنچه برای المپیک در نظر گرفته ایم، برای پارالمپیک لحاظ می شود.»
وزیر ورزش و جوانان در ادامه در پاسخ به این که عملکرد المپیکی ها را چطور می بینید، خاطرنشان کرد: «قرار است در نشستی مفصل در این باره صحبت کنم اما در مجموع خوب بودیم. بعد از 15 دوره ای که در المپیک شرکت کرده ایم، ریو دومین دوره نتایج قابل توجه ما بوده، اما قانع کننده نیست.» وی درباره برگزاری انتخابات جودو یادآور شد: «برگزاری انتخابات فدراسیون ها را به بعد از المپیک یا شاید پارالمپیک موکول کرده ایم تا فضا آرام شود.»
 وزیر ورزش در پاسخ به این که آیا فدراسیون تکواندو با توجه به نتایج ضعیف این رشته در المپیک تغییرات خواهد داشت یا خیر، گفت: «این مسئله دست ما نیست. اتفاقا خانم علیزاده کار بزرگی در ریو انجام دادند ولی در مورد آقایان باید آسیب شناسی شود. ممکن است در کادر فنی آقایان  تغییرات به وجود بیاید که آن را هم من نمی دانم. تغییرات در تکواندو  و همه چیز بسته به اساس نامه است و وزارت دخالتی ندارد.» 
مهدوی، رئیس فدراسیون هندبال استعفای خود را تقدیم وزارت ورزش کرده و گودرزی در خصوص این که چرا در این باره تصمیم گیری نشده ، گفت: «ابتدا باید دلایل استعفا را بررسی کنیم. البته مسئله بازنشستگی یک مسئله جدی از سوی دولت است و طبق قانون در این مورد اقدام خواهد شد. همان طور که می دانید به  کارگیری بازنشسته ها ممنوع است ولی آقای مهدوی در نامه ای که به من ارائه کردند، مدعی هستند که بیمار شده اند و به این دلیل استعفا داده اند. حالا یا ایشان می روند یا می مانند که ما در این مورد تصمیم گیری کرده و اگر رفتنی باشند، به فکر جایگزین خواهیم بود.»
وی در خصوص این که گفته می شود قرار است به مجتبی عابدینی در حد مدال آوران المپیک پاداش داده شود، گفت: «از ایشان قدردانی خواهد شد اما اگر قرار است حد آن را شما تشخیص دهید که لطفا آن را اعمال کنید!
این مسئله شورایی تصمیم گیری می شود.»  وزیر ورزش و جوانان در خصوص این که ظاهرا مدت زمان ریاست فدراسیون دوچرخه سواری به پایان رسیده  هم گفت: «هر کدام از فدراسیون ها که زمان ریاست شان به پایان رسیده باشد، برای آن ها مجمع تشکیل می شود. اما اگر به تاخیر افتاده، مطمئن باشید به خاطر برنامه ریزی برای المپیک بوده است.»


منبع : کمیته المپیک