تبیان، دستیار زندگی
سرپرست فدراسیون ورزش های کارگری از راه اندازی یک رشته جدید ورزشی به نام پتانگدر زیر مجموعه این فدراسیون خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امیر حسینی: راه‌اندازی رشته جدید در فدراسیون ورزش‌های کارگری

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری از راه‌اندازی یک رشته جدید ورزشی به نام "پتانگ"در زیر مجموعه این فدراسیون خبر داد.

بخش ورزشی تبیان
title

سیدامیر حسینی  اظهار کرد:رشته "پتانگ" یک ورزش باستانی ایرانی است که به آن گوی و گردو بازی می‌گفتند، اما فرانسوی‌ها حدود 105 سال قبل توانستند این رشته را به نام خود ثبت کرده و آن را با نام "پتانگ" به جهانیان معرفی کنند و هم اکنون هم همه ساماندهی ها در سطح بین المللی توسط آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: هیئت رییسه فدراسیون ورزش‌های کارگری اضافه شدن این رشته را تصویب کرده و این رشته که برای همه گروه‌های سنی مفید است، بزودی کارش را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری در توضیح نحوه انجام بازی "پتانگ" گفت: در این رشته ورزشی 3 توپ با وزن 614 گرم در اختیار هر فرد قرار می‌گیرد و افراد شرکت‌کننده این توپ‌ها را به حفره یا دایره‌ای که در فاصله چند متری آنها قرار دارد باید پرتاب کنند و توپ هر کسی که به وسط این دایره نزدیکتر باشد برنده است. این رشته در ایران باستان به نام گردو بازی معروف بوده است.

وی ادامه داد: توجه ما به این رشته برای این است که این رشته سال آینده در المپیاد جهانی ورزش‌های کارگری که در لتونی برگزار می‌شود حاضر است و اگر بتوانیم خوب روی آن سرمایه گذاری کنیم شرایط خوبی برای مدال آوری ایران خواهد داشت.

امیرحسینی در مورد این که این رشته هم اکنون در فدراسیون ورزش‌های کارگی به چه شکل فعالیت می‌کند؟  خاطر نشان کرد: در حال حاضر این رشته توسط منوچهری که عضو فدراسیون جهانی این رشته است کارش را شروع کرده و به صورت انجمن فعال است تا ببینیم که در آینده چه تصمیمات ویژه‌ای برای این بخش و توسعه بهتر آن می‌توان گرفت.

وی به حضور افراد شاخص در مسابقات رشته‌های مختلف ورزش های کارگی اشاره کرد و یادآور شد: در مراسم افتتاحیه و اختتامیه رشته‌های مختلف ما نفرات شاخصی از بخش های مختلف حضور دارند که این نشان دهنده اهمیت موضوع ورزش کارگری برای مسئولان است. به طور مثال در مسابقات جودوی قهرمانی کارگران در زنجان حجت الاسلام میرافضلی مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و آرش میراسماعیلی چهره شناخته شده جودوی ایران و جهان حضور داشتند.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های کارگری با اشاره به برنامه‌های این فدراسیون در هفته دولت نیز در پایان اضافه کرد: ما برنامه‌های متعددی در این هفته مدنظر داریم که مسابقات آمادگی جسمانی در کرمان، جودو در زنجان و والیبال ساحلی در بجنورد بخشی از این مسابقات است. دوی صحرانوردی در پارک پردیسان و افتتاح مرکز تندرستی کارگران در مرکز شهید معتمدی تهران از دیگر برنامه‌های ما است.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .