تبیان، دستیار زندگی
عضو سابق تیم ملی تیروکمان جانبازان و معلولان و همسر زهرا نعمتی گفت: تنها هدف فدراسیون تیروکمان کسب سهمیه المپیک بود و دیگر بعد از آن برای حضور موفق زهرا نعمتی در المپیک برنامه ای نداشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وعده هایی که محقق نشدند

عضو سابق تیم  ملی تیروکمان جانبازان و معلولان و همسر زهرا نعمتی گفت: تنها هدف فدراسیون تیروکمان کسب سهمیه المپیک بود و دیگر بعد از آن برای حضور موفق زهرا نعمتی در المپیک برنامه ای نداشت.

بخش ورزشی تبیان
زهرا نعمتی

رهام شهابی پوربا بیان این که  هر چند زهرا نعمتی توانست سهمیه  المپیک را کسب کند، اما شرایط برای او  المپیکی نبود، اظهار کرد: با وجود این که بعد از بازی های آسیایی تایلند که زهرا نعمتی موفق به کسب سهمیه المپیک شد و قرار بر این بود که فدراسیون برنامه وسیعی را برای آماده سازی وی برای بازی های  المپیک ریو داشته باشد ، اما متاسفانه شرایط آن طوری که تصور می شد المپیکی نبود و فعالیت ها و برنامه ها  با نظم و انضباط خوبی برای آماده سازی نعمتی صورت نگرفت. این طور به نظر می رسید که هدف فدراسیون تنها کسب سهمیه المپیک بود و دیگر برای خود  المپیک برنامه خاصی نداشت.
وی در پاسخ به این پرسش که بعد از کسب سهمیه المپیک توسط زهرا نعمتی حرفهای زیادی مبنی بر این که در کسب سهمیه المپیک، فدراسیون جانبازان و معلولان به نوعی سهیم بود و این سهمیه به نوعی متعلق به فدراسیون جانبازان و معلولان بود تا فدراسیون تیروکمان، توضیح داد: زهرا نعمتی پیش از این که وارد فدراسیون تیروکمان شود افتخارات زیادی را در تیروکمان کسب کرده بود و تلاش خود وی موجب شد تا بتواند سهمیه  المپیک را کسب کند. این افتخار نه تنها برای فدراسیون خاصی نیست، ،  بلکه متعلق به ملت ایران است. البته منظور من این نیست که فدراسیون جانبازان و معلولان و فدراسیون تیروکمان در این زمینه  نقش کمی داشته اند،  بلکه حمایت همه جانبه این دو فدراسیون سبب شد تا زهرا نعمتی امروز در جایگاه خوبی قرار بگیرد، اما به  هر حال این افتخار متعلق به تمام ملت ایران است نه فدراسیون خاصی.
عضو سابق تیم  ملی تیروکمان جانبازان و معلولان با انتقاد نسبت به عدم پرداخت پاداش 100 میلیون تومانی زهرا نعمتی توسط فدراسیون تیروکمان، خاطر نشان کرد: بعد از کسب سهمیه المپیک توسط زهرا نعمتی قرار بود که فدراسیون تیروکمان مبلغ 100 میلیون تومان به او پاداش بدهد که متاسفانه تا به امروز این مبلغ پرداخت نشده است و ما همچنان منتظر پرداخت این پاداش از سوی فدراسیون تیروکمان هستیم.
( به گزارش ایسنا،  8 ماه قبل شجاعی اعلام کرده بود که در صورت کسب سهمیه المپیک توسط زهرا نعمتی 100 میلیون به او پاداش می دهد اما در فاصله حدودا دو هفته ای تا آغاز المپیک خبری از عمل کردن رئیس فدراسیون به قولش نشده است.)
وی همچنین در رابطه با حقوق دو میلیون تومانی نعمتی بعد از کسب سهمیه المپیک، افزود: تا پایان سال 94 که زهرا نعمتی موفق به کسب سهمیه المپیک شده بود این حقوق به حساب فدراسیون تیروکمان واریز شده بود که هیچ مبلغی به نعمتی پرداخت نشد و از فروردین سال 95 که این حقوق مستقیما به حساب وزارت ورزش  و جوانان واریز شد، به زهرا نعمتی اختصاص پیدا کرد ، ولی حقوق چند ماه قبل زهرا نعمتی هنوز به حساب او واریز نشده است.
شهابی پور در پایان تاکید کرد: در رقابت های سال گذشته که در شانگهای چین برگزار شد نعمتی چون موفق به رکوردشکنی در این رقابت ها شده بود و رکورد 638 پارالمپیک خود را به 657 ارتقا داد، بنا بر این بود که فدراسیون به خاطر این جابه جایی رکورد جایزه ای به مبلغ 10 میلیون تومان به او پرداخت کند که هنوز این پاداش نیز به او پرداخت نشده است. واقعا من نمی دانم برای بالا بردن انگیزه یک ورزشکار جهت حضور هر چه بهتر در بازی های  المپیک ریو مسئولان چرا باید اینقدر کوتاهی کنند تا ورزشکار انگیزه کافی برای شرکت در رویداد مهمی همچون  المپیک را نداشته باشد.


منبع : ایسنا