تبیان، دستیار زندگی
گزارش فدراسیون جهانی ازمسیربسکتبال ایران تاریو
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش‌فدراسیون‌جهانی‌ازمسیربسکتبال‌ایران‌تاریو

بسکتبال


به گزارش  تبیان به نقل از"ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به مسیر پیش‌روی ایران تا المپیک ریو پرداخته و از رقابتها در ایتالیا نوشته‌است؛ جایی که آسمان‌خراش‌های ایرانی باید برای المپیکی شدن به میدان بروند و کار بسیار دشواری هم خواهند داشت.

در این گزارش آمده است: تیم ملی بسکتبال ایران در نظر دارد بدون هیچ اتلاف وقتی خودش را برای رقابت‌های انتخابی المپیک آماده کند. غول بسکتبال آسیا هفته گذشته گروهش در انتخابی المپیک را شناخت و باید در تورین ایتالیا با مکزیک و یونان پیکار کند. ایتالیا، کرواسی و تونس هم در گروه دیگر این منطقه حضور دارند. این شش تیم در رقابت انتخابی المپیک به مصاف هم خواهند رفت و تنها تیم اول راهی ریو می‌شود.

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال ایران درباره برنامه‌های تیم ملی در مسیر سهمیه المپیک اعلام کرده که اکنون در حال تصمیم گیری با دیرک باوئرمان برای رقابت‌های پیش‌رو است. این مربی آلمانی به تازگی قرارداد چهارساله‌اش با بسکتبال ایران را امضا کرده و برنامه‌های پیش‌رو را بررسی می‌کند. توفیق گفته‌ است: تیم ملی ایران دعوتنامه‌ای از چین دارد تا در یک تورنمنت دوستانه شرکت کند. همچنین در حال رایزنی با کشورهای اروپایی برای برگزاری اردوهای تدارکاتی هستیم. ما مذاکراتمان با کشورهای صربستان،‌ لتونی و ترکیه را آغاز کرده‌ایم. ما مذاکراتمان را ادامه می‌دهیم و دعوتنامه‌هایمان را نیز بررسی می‌کنیم.

ایران راه بسیار دشواری دارد تا بتواند دومین المپیکش را تجربه کند؛ راهی که با رقابت برابر یونان آغاز می شود و در دومین گام مکزیک برابرش به میدان می‌آید.

تیم ملی بسکتبال برای اینکه به مرحله دوم مسابقات برسد باید بین دو تیم گروهش باشد و سپس به مصاف یکی از دو تیم اول گروه دیگر برود؛ جایی که کرواسی، ایتالیا و تونس پیکار می‌کنند. توفیق درباره رقابت ایران گفته‌است: صادقانه باید بگویم که همه این تیم ها بسیار قدرتمند هستند و جزو چهار تیم اول قاره‌هایشان محسوب می‌شوند. با این حال ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و می‌خواهیم بهترین عملکردمان را در انتخابی داشته باشیم.

تیم ملی بسکتبال ایران با هدایت دیرک باوئرمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی مستقیم المپیک شرکت کرد و با پیروزی برابر کره جنوبی به جمع چهار تیم برتر قاره رسید. این مربی که آلمان را در رقابت‌های انتخابی آتن به المپیک پکن رساند در مرحله نیمه‌نهایی نتوانست برابر چین نتیجه لازم را بگیرد و با تیم ملی ایران مغلوب میزبان مسابقات آسیایی شد. با این حال پیروزی برابر ژاپن در دیدار رده‌بندی مدال برنز را برای ایران به همراه داشت و شانس المپیکی شدن را زنده نگه داشت.

او اکنون یک قراداد چهارساله با فدراسیون ایران امضا کرده‌است. توفیق درباره این قرارداد گفت: باوئرمان طی یک قرارداد بلند مدت و با هدف توسعه‌ای کارش را آغاز کرده و در این مدت لیگ جوانان و لیگ برتر را زیر نظر گرفته‌است و کلینیک‌های مربی‌گری برگزار کرده‌است.

ایران در المپیک پکن حضور داشت و هنوز در ترکیبش بازیکنانی دارد که تجربه آن المپیک را دارند؛ بازیکنانی که در سال 2011 از حضور به جمع چهار تیم آسیا بازماندند و شانس حضور در مسابقات بین‌قاره‌ای کسب سهمیه المپیک لندن را از دست دادند.
منبع:
Varzesh3.com | ورزش 3
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .