تبیان، دستیار زندگی
محمود گودرزی که به عنوان یک چهره ورزشی تر از وزیر قبلی و برخی روسای پیشین سازمان تربیت بدنی سکان ورزش کشور را در اختیار گرفته بود، به خط پایان دوره چهار ساله نرسید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزینه های احتمالی سرپرستی وزارت ورزش

محمود گودرزی که به عنوان یک چهره ورزشی تر از وزیر قبلی و برخی روسای پیشین سازمان تربیت بدنی سکان ورزش کشور را در اختیار گرفته بود، به خط پایان دوره چهار ساله نخواهد رسید!

بخش ورزشی تبیان

گودرزی

وزیر ورزش و جوانان دولت یازدهم در شرایطی روزهای پرالتهابی را در مدت حضورش در راس یکی از پرخبرترین وزارتخانه ها سپری کرد که به نظر می رسد به پایان خط رسیده و بزودی صندلی وزارت را به یک سرپرست تحویل خواهد داد.

پس از آن که مجلس شورای اسلامی به مسعود سلطانی فر، رضا صالحی امیری و نصرالله سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان رأی اعتماد نداد، حسن روحانی روز 19 آبان 1392 محمود گودرزی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

درحالی که برخی منتقدان با مطرح کردن اتهامات سیاسی به محمود گودرزی عنوان می کردند که وی شانس پایینی برای کسب رای اعتماد از مجلس خواهد داشت اما روز 26 آبان 1392 صلاحیت گودرزی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت و وی با کسب 199 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 24 رأی ممتنع توانست به عنوان وزیر ورزش و جوانان از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

محمود گودرزی که به عنوان یک چهره ورزشی و دانشگاهی گام در وزارتخانه ورزش و جوانان گذاشت، هیچگاه نتوانست اعتماد جامعه ورزشی را به طور کامل به خود جلب کند و وزارتخانه تحت مدیریت او بارها دچار تنش شد و کار را تا جایی پیش برد که هر ماه خبر جدیدی در مورد برکناری وی منتشر می شد و این تهدید در طول این سه سال و چند ماه از او جدا نشده بود.

از برخی افراد چون رضا صالحی امیری، مونسان و نصرالله سجادی به عنوان گزینه های سرپرستی وزارت ورزش نام برده می شود.

هر چند خیلی از اهالی ورزش اعتقاد داشتند وزیر ورزش توانست هزینه های زیادی که در ورزش به خصوص فوتبال صورت می گرفت را کاهش دهد . به هر حال  درحالی که چند ماه آخر دولت یازدهم سپری می شود طبق اطلاعات کسب شده استعفای وزیر ورزش و جوانان بزودی به طور رسمی اعلام خواهد شد و این احتمال وجود دارد که گودرزی 28 مهرماه آخرین چهارشنبه پاییزی خود را در وزارت ورزش سپری کند.

با این حال یک مقام آگاه در دولت تاکید کرد که استعفا صورت خواهد گرفت و روز چهارشنبه این تغییر در کابینه دولت یازدهم رخ خواهد داد.

این در حالی است که از برخی افراد چون رضا صالحی امیری، مونسان و نصرالله سجادی به عنوان گزینه های سرپرستی وزارت ورزش نام برده می شود.


منبع : اسپرت