تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری فدراسیون دوومیدانی با حضور سرپرست، دبیری و مدیر تیم های ملی درحالی برگزار شد که طباطبایی پیش بینی کرد تیم ملی دوومیدانی ایران در مسابقات آسیایی یک تا مدال کسب کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی سه مدال آسیایی


نشست خبری فدراسیون دوومیدانی با حضور سرپرست، دبیر و مدیر تیم‌های ملی درحالی برگزار شد که طباطبایی پیش بینی کرد تیم ملی دوومیدانی ایران در مسابقات آسیایی یک تا مدال کسب کند.


دو و میدانی

نشست خبری فدراسیون دوومیدانی صبح امروز با حضور سیدحسن طباطبایی سرپرست این فدراسیون، احسان مهاجر شجاعی سرپرست دبیری، تیمور قیاسی سرپرست مدیر تیم های ملی و اصحاب رسانه در محل این فدراسیون برگزار شد.

سیدحسن طباطبایی در آغاز این نشست در مورد اعزام تیم ملی دوومیدانی به رقابتهای قهرمانی آسیا عنوان کرد: لیست نهایی دوومیدانی‌کاران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به جلسات مختلف کمیته فنی و مسابقات آغاز فصل و تست بعد از آن نهایی شد. این تعداد با رویکرد کسب مدال به چین اعزام خواهند شد. اگر به سابقه دوومیدانی در ۱۲ سال گذشته دقت کنیم، متوجه می‌شویم نسل ورزشکاران قبلی را در اختیار نداریم. امروز دوومیدانی کاران زیادی نیز به مرز بازنشستگی رسیده‌اند و نمی‌توانیم شاهد حضور چشمگیری از آنها در این مسابقات باشیم.

وی افزود: ورزشکارانی مثل صمیمی، روح‌الله عسگری، شاهرخی، ربانی، سپهرزاد، نیکفر و احسان مهاجر شجاعی از جمله کسانی بودند که امروز یا به مرز بازنشستگی رسیدند یا دیگر در دوومیدانی حضور ندارند. البته باید این قضیه مورد بررسی قرار گیرد چرا از حداکثر ظرفیت ورزشکاران استفاده نشده است.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی با اشاره به عدم پشتوانه‌سازی در این فدراسیون بیان کرد: مشکلات دوومیدانی مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و با توجه به نتایج به عدم پشتوانه‌سازی در این فدراسیون می‌رسیم باید در دوومیدانی کار ریشه‌ای انجام شود تا بتوانیم برای این تعداد که به مرز بازنشستگی رسیده است، جایگزین مناسب پیدا کنیم.

طباطبایی با تاکید بر اینکه دوومیدانی‌کاران بعد از بازی های آسیایی تمرینات خوبی نداشتند، ادامه داد: دوومیدانی‌کاران بعد از بازی‌های آسیایی اینچئون روزهای خوبی را سپری نکردند و تمرینات مناسبی نداشتند. تدارک خوبی برای آنها پیدا نشد و زمستان خوبی هم در سال گذشته نگذراندند.

وی افزود: مسابقات آغاز فصل در روزهای اول سرپرستی من شروع شد و حدود ۴۰ نفر از ورزشکاران را نیز بعد از این رقابتها دعوت کردیم تا از وضعیت موجود بهترین بهره وری را داشته باشیم. بسیاری از دوستان گفتند که ظرفیت ما بیشتر از رقابت های آغاز فصل است و برخی به مشکلات مجموعه آفتاب انقلاب اشاره کردند، به هر حال بعد از تست پایانی از دوومیدانی‌کاران و با برگزاری جلسه کمیته فنی لیست نهایی ورزشکاران اعزامی به قهرمانی آسیا مشخص شد.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی با اشاره به اعتراض نسبت به ترکیب تیم اعزامی به تیم عنوان کرد: منحصرا دو نفر در این خصوص اعتراض داشتند. نگرانی من هم همیشه در دوومیدانی این بود که حاشیه بر متن می‌چربید. در هر رشته ورزشی که حضور داشتم سعی کردم تا کمترین حاشیه‌ها وجود داشته باشد. اعتراض این دوستان مورد ارزیابی قرار داده شد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در نشستی خبری معیار انتخاب ورزشکاران را اعلام کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در این انتخاب احتمال خطا هم وجود دارد ولی کمیته فنی سعی کرد تا کمترین درصد خطا در لیست انتخابی وجود داشته باشد، دیگر افراد با رکوردهای مناسب نیز با نگاه حمایتی فدراسیون به رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

مقدمات اعزام مقدم به چین فراهم نبود

طباطبایی در پاسخ به این پرسش که چرا رضا مقدم با وجود کسب رکورد بالا در مسابقات انتخابی به چین اعزام نمی‌شود؟، تصریح کرد: مقدم در مسابقات آغاز فصل چهارم شد. برای شرکت در هر مسابقه بین‌المللی فدراسیون آسیایی از ما می‌خواهد که دو نفر را در هر ماده به آنان اعلام کنیم ما هم نفرات اول و دوم آغاز فصل را به کنفدراسیون آسیا معرفی کردیم.

وی اضافه کرد: مقدم در تست انتخابی مشترکا به رتبه اول رسید، ولی ما نمی‌توانیم تنها با یک مسابقه فردی را به قهرمانی آسیا بفرستیم برای فرستادن ایشان نیاز به مقدماتی بود که از قبل فراهم نشده بود؛ چراکه خودش در آغاز فصل به نتیجه برتر نرسیده بود. بنابراین کمیته فنی تصمیم گرفت تا ورزشکار دیگری را که دو بار در یک حرکت رکورد ثابت و برتری را کسب کرده بود به مسابقات قهرمانی آسیا بفرستد قطعا در مسابقات جایزه بزرگ و رقابت های دیگر از مقدم استفاده می کنیم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: تست رقابتی که ما از ورزشکاران گرفتیم برای مسابقات مختلف بود و تنها برای اعزام رقابتهای قهرمانی آسیا گرفته نشد، مقدم جز نفرات برگزیده است و باید همچون ورزشکاران دیگر از وی نهایت بهره‌برداری شود. حدادی قول داده تمام تلاشش را برای شرکت در قهرمانی آسیا انجام دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص غیبت لیلا رجبی و ابهام احسان حدادی در مسابقات قهرمانی آسیا و پیش بینی از تعداد کسب مدال در این رقابتها عنوان کرد: دوومیدانی در سال‌های گذشته خودش می تواند مشخص کند که چه تعداد مدال می توانیم بدست آوریم.

طباطبایی اضافه کرد: بعد از حضورم در فدراسیون جلسه‌ای با بهزادی، نایب رئیس بانوان داشتم و وی را مامور کردم تا به مصدومیت لیلا رجبی رسیدگی کند. خواستیم تا بهترین کلینیک و کمیته پزشکی در اختیار رجبی قرار داده شود. در حالی که می دانستیم به مسابقات قهرمانی آسیا نمی رسد، اما با توجه به زحماتی که وی برای تیم ملی کشیده وظیفه ما که به شرایط وی رسیدگی کنیم.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که چرا انتقادها نسبت به مدیران قبلی حتی توسط کادر گذشته فدراسیون مطرح می شود؟، گفت: اعتقاد من بر این است که هر کس در فدراسیون حضور داشته، به سهم خودش تلاش کرده عدم پشتوانه سازی در دوومیدانی هم به مدیریت قبلی برنمی گردد و مربوط به یک دهه است.

وی افزود: در خصوص احسان حدادی هم باید بگویم من چندین بار از تمرینات وی دیدن کردم. حدادی ورزشکار سختکوش و پرتلاشی است که برای در اوج ماندن به شدت تمرین می کند. وی را می توان به عنوان نمادی در دوومیدانی مورد بهره برداری دیگران قرار داد. حدادی اگر شرایط مناسبی داشته باشد در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا می کند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی همچنین یادآور شد: وی قول داده تمام توانش را بکار بگیرد تا جزء ورزشکاران حاضر ما در رقابت پهای آسیایی چین باشد. البته با توجه به اینکه قهرمانی آسیا امسال به میزبانی چینی ها و در فاصله زمانی یکساله با المپیک برگزار می شود، پیش بینی کسب مدال کمی پیچیده است، ولی فکر می کنم بتوانیم بین یک تا سه مدال کسب کنیم.

وی در خصوص جوان‌گرایی در تیم ملی اعزامی به قهرمانی آسیا عنوان کرد: ما در استخوان‌بندی تیم با یک بازنشستگی همراه بودیم و باید سعی می کردیم جوان‌گرایی کنیم؛ چراکه دست کمیته فنی در این خصوص خالی است.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این پرسش که چرا انتقادها نسبت به مدیران قبلی حتی توسط کادر گذشته فدراسیون مطرح می شود؟، گفت: اعتقاد من بر این است که هر کس در فدراسیون حضور داشته، به سهم خودش تلاش کرده عدم پشتوانه سازی در دوومیدانی هم به مدیریت قبلی برنمی گردد و مربوط به یک دهه است.

حرف‌های کشیری مال خودش نبود

وی در خصوص دوپینگ در تیم ملی نوجوانان و انتقادات کشیری مبنی بر در اختیار نداشتن امکانات و تجهیزات بیان کرد: اتفاق دوپینگ در تیم ملی نوجوانان و در مسابقات قطر درست در چند روز اول حضورم در فدراسیون دوومیدانی بوجود آمد و از نظر بحث فنی باید یک نمره هم می گرفتیم که متاسفانه بر اساس خطای مکرر حاصل نشد.

طباطبایی افزود: درباره تدارک تیم به امکانات و تجهیزات به ایرجی و قیاسی به عنوان سرپرست تیم اعزامی گفتم که بهترین تدارک را انجام دهند. به نظرم هر دوومیدانی کار حرفه ای می داند که نباید روز مسابقه کفش نو بپا کند. ما تمام امکانات را برای خانم کشیری در نظر گرفتیم، نمی گویم هیچ کمبودی وجود نداشت، اما شرایط اعزام ما مناسب بود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به نظرم کشیری خودش اظهارنظر نمی کند و احساس می کنم عده ای به دنبال سیاه‌نمایی شرایط دوومیدانی هستند تا به موضوعات دامن بزنند، اما به این دختر نوجوان توصیه می کنم که اگر یک ورزشکار می خواهد قهرمان شود، نباید از همین ابتدای کار وارد حاشیه شود. مشکل یک ورزشکار نباید در رسانه حل شود، بلکه کشیری باید آن را در فدراسیون حل کند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در پایان گفت: من با عنوان کسی که سال ها در ورزش کار می کنم، می گویم اگر کشیری یا هر ورزشکار دیگری خود را به موارد حاشیه‌ای بسپارد، از ورزش قهرمانی فاصله می گیرد.

بخش ورزشی تبیان


منبع: فدراسیون دو و میدانی