تبیان، دستیار زندگی
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به شفاف بودن منابع مالی فدراسیون ها گفت: باید برای حفظ شان و اعتبار ورزش، همه فعالیت های اقتصادی فدراسیون ها ثبت، ضبط و اطلاع رسانی شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گودرزی: فدراسیون‌ جای فعالیت سیاسی نیست


وزیر ورزش و جوانان با تاکید به شفاف بودن منابع مالی فدراسیون ها گفت: باید برای حفظ شان و اعتبار ورزش، همه فعالیت های اقتصادی فدراسیون ها ثبت، ضبط و اطلاع رسانی شود.


گودرزی

دکتر محمود گودرزی در نشست مشترک با روسای فدراسیون های ورزشی که در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد، در خصوص برگزاری کنگره شهدای ورزشکار که قرار است بهمن ماه سال جاری برگزار شود، گفت: برگزاری این کنگره مساعی همه روسای فدراسیون های ورزشی، مدیران و معاونین ستادی را می طلبد؛ باید تلاش کنیم تا کار به نحو شایسته‌ای انجام شود چرا که پاک سازی و فرهنگی کردن فضای ورزش را به دنبال خواهد داشت.
وی تکریم و بزرگداشت شهدا را تلاشی برای افزایش فضای معنوی ورزشی عنوان کرد و افزود: امیدواریم محیطی را که رضایت چندانی از آن نداریم به برکت روح پاک و بزرگوار شهیدان معنویت پیدا کند و پاک شود؛ دوستان نباید این کنگره را صرفاً در حوزه بسیج بینند، بلکه بحثی ورزشی است.
وزیر ورزش و جوانان در باره مسابقات ورزشی سیزم (بازی های ارتش های جهان) نیز گفت: همان گونه که نیروهای مسلح ما در همه صحنه ها سرفراز است، باید تلاش کنیم تا در عرصه ورزش نیز حضور موفق و موثر داشته باشد؛ نیروهای مسلح مجموعه ای متعلق به کشور ما است و افتخار آن ها برگ زرینی در کارنامه تک تک ما خواهد بود، پس از هرگونه کمکی که موجب سربلندی نام ایران شود نباید دریغ کرد.
گودرزی در ادامه این نشست با تاکید بر نقش روسای فدراسیون ها درنظارت بر توسعه و تعمیم رشته ها، اظهار داشت: ما برای المپیک باید سیکل تمرینی بلند مدت داشته باشیم، پرداختن به موضوعات فنی، نظارت مستمر و رصد برنامه ها در راستای تحقق اهداف کلان فدراسیون ماموریت اصلی روسای فدراسیون ها و مورد تاکید ما است.
وی با بیان این نکته که باید فعالیت های فنی و کار محتوایی مورد اقبال قرار گیرد، افزود: نباید اردوها و فعالیت‌های فنی فدراسیون، شبیه هم باشد، باید به صورت خاص به عنصر محتوا در ابعاد فنی و فرهنگی بپردازیم.
وزیر ورزش و جوانان با گلایه از برخی اعتراض های ورزشکاران و مربیان به وزارتخانه، گفت: مجموعه فدراسیون‌ها جدای از وزارتخانه نیستند و نباید این طور تصور شود که مواضع جامعه ورزش، در تضاد با هم قرار دارد، ارکان فدراسیون باید تابع نظرات رییس فدراسیون باشد. فدراسیون ورزشی جای فعالیت‌های حزبی و سیاسی نیست.
گودرزی در ادامه توجه ویژه به ورزش بانوان را مورد تاکید قرار داد و افزود: توجه خاص به ورزش بانوان، با وجود پتانسیل بسیار بالای این حوزه، به افزایش مدال آوری در بخش قهرمانی و تربیت مادران توانمند در بخش همگانی منجر خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان با اعلام این خبر که به زودی در جلسات شورای معاونین وزارتخانه از فدراسیون ها دعوت خواهیم کرد، گفت: حضور هیات رئیسه فدراسیون ها در جلسات شورای معاونین برای ارائه گزارش عملکرد و تبیین برنامه ها در دستور کار قرار دارد.

فدراسیون ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند اعتباراتشان را از مردم می گیرند و امانت‌دار سرمایه ملی و دولتی هستند. ما استفاده از نیروهای فنی، خوب، بی حاشیه ومتخصص را به فدراسیون ها توصیه می کنیم

وی با تاکید بر شفاف بودن منابع مالی فدراسیون ها گفت: باید برای حفظ آبروی ورزش، همه فعالیت های اقتصادی فدراسیون ها ثبت، ضبط و اطلاع رسانی شود. فعالیت های اقتصادی غیر شفاف در فدراسیون ها نکته بسیار حساسی است که باید مورد بازبینی روسا قرار گیرد تا مبادا بی انضباطی مالی رخ دهد؛ کار ما در این مجموعه، آموزش فن و فرهنگ است.
وزیر ورزش افزود: فدراسیون ها نهادهای عمومی غیر دولتی هستند اعتباراتشان را از مردم می گیرند و امانت‌دار سرمایه ملی و دولتی هستند. ما استفاده از نیروهای فنی، خوب، بی حاشیه ومتخصص را به فدراسیون ها توصیه می کنیم.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، گودرزی در این نشست مساله دوپینگ را مورد توجه قرار داد و گفت: دوپینگ در حال دامنگیر شدن است و از دکتر تقی خانی، سرپرست فدراسیون پزشکی، ورزشی می‌خواهم که این مسئله را به صورت ویژه و مستمر مورد اهتمام و بررسی قرار دهد و فدراسیون ها خودشان توجه داشته باشند تا این بلا قدری تعدیل شود. ما با این مشکل در فدراسیون ها و تیم های ورزشی به شدت برخورد می کنیم.
وی هم چنین درباره صغر سنی ورزشکاران اظهار داشت: این موضوع یکی از مسائلی است که مشکل آفرین و به معنای تقلب محسوب می شود؛ تحصیل قهرمانی به طرق نامشروع ناپسند است که باید با این مسئله نیز برخورد قاطع شود. اخیرا موردی را در یکی از تیم های ملی به ما گزارش کردند که فردی با بیست سال سن در رده نوجوانان با دستکاری کردن شناسنامه‌اش بازی می کند و خوشبختانه با پیگیری آن فدراسیون این مورد بررسی و فرد خاطی کنار رفت اما باید برای ان روسای فدراسیون ها برنامه داشته باشند و اجازه ندهند تقلب در ورزش و رده های ملی امری عادی تلقی شود.
بخش ورزشی تبیان



منبع: سایت ورزش