تبیان، دستیار زندگی
به محض این که خبر انتقال سعید معروف به زنیت کازان قطعی شد هزاران کاربر ایرانی به شبکه های اجتماعی این باشگاه هجوم بردند تا با ثبت پیغام هایی به فارسی، مسئولان این سایت را به این فکر بیندازند که بخش فارسی سایت را هم راه اندازی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معروف در صدر بهترین والیبالیست سال 2014


به محض این‌که خبر انتقال سعید معروف به زنیت کازان قطعی شد هزاران کاربر ایرانی به شبکه‌های اجتماعی این باشگاه هجوم بردند تا با ثبت پیغام‌هایی به فارسی، مسئولان این سایت را به این فکر بیندازند که بخش فارسی سایت را هم راه‌اندازی کنند.

والیبال

سوپراستار تمام‌عیار ایران که در صفحات اجتماعی‌اش چیزی بیش از 260 هزار عضو دارد چنان مرزهای شهرت را درنوردیده که حالا در کازان خیلی‌ها به خاطر این‌که بازدیدکنندگان سایت و صفحات خود را بیشتر کنند از عکس‌های سعید معروف استفاده می‌کنند حتی اگر یک کلمه هم از پیغام‌های فارسی کاربران متوجه نشوند.

اما آ‌نچه باعث حسن شهرت معروف شده و نام او را در سراسر جهان بر سر زبان‌ها انداخته قطعا بازی‌های کم‌نقص و پاس‌های هوشمندانه‌اش است. همین مسئله هم موجب شد تا سایت ورلد واید جابز اخیرا با قرار دادن نظرسنجی درخصوص انتخاب بهترین والیبالیست سال 2014 جهان روی خروجی خود رکورد جدیدی از محبوبیت را برای سعید رقم بزند.

به گزارش ایرنا، بعد از قرار گرفتن نظرسنجی مذکور روی سایت ورلد واید جابز و تا لحظه ارسال خبر (صبح روز شنبه)، میرسعید معروف موفق شد با کسب 46 درصد آرا و رای 652 هزار و 214 نفر و با فاصله زیاد در صدر بهترین والیبالیست‌های جهان از نگاه مراجعه‌کنندگان به این سایت قرار بگیرد. بعد از معروف، تیلو ساندر از آمریکا با 12درصد آرا (164484رای)، ماریوش ویازلی از لهستان با 10 درصد آرا (138705رای) و گئورگی گروزر از آمریکا با 7 درصد آرا ( 95142رای) قرار دارند.

اما موضوعی که این نظرسنجی را جالب‌تر می‌کند این‌که ایوان زایتسف، بازیکن سرشناس روسی‌الاصل تیم ملی ایتالیا با اختلاف فاحشی از سعید معروف و با کسب 6 درصد آرا (90763 رای) در رده پنجم این نظرسنجی قرار دارد.

حتما زایتسف را به خاطر می‌آورید؛ او همان بازیکنی است که در جریان لیگ جهانی 2014 کری‌خوانی زیادی با سعید معروف داشت و حتی کار به جایی رسید که به خاطر همین کری‌خوانی‌ها کاربران ایرانی به صفحات اجتماعی او حمله کردند و پیغام‌های زیادی برایش گذاشتند.

گفتنی است؛ طبق این نظرسنجی رده‌های ششم تا یازدهم به ترتیب به دیمیتری موسرسکی از روسیه با 5 درصد (71757 رای)، موریلو اندس از برزیل با 4 درصد (54907)، هکتور سوتو از پورتوریکو با 4 درصد (53499 رای)، زوتان سوکولوف از بلغارستان با 4 درصد (51324 رای) و الکساندر آتاناسیویچ از صربستان با 3 درصد (48796 رای) اختصاص دارد. ضمنا علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://www.worldwidejobs.org در این رای‌گیری شرکت کنند.

گفتنی است؛ طبق این نظرسنجی رده‌های ششم تا یازدهم به ترتیب به دیمیتری موسرسکی از روسیه با 5 درصد (71757 رای)، موریلو اندس از برزیل با 4 درصد (54907)، هکتور سوتو از پورتوریکو با 4 درصد (53499 رای)، زوتان سوکولوف از بلغارستان با 4 درصد (51324 رای) و الکساندر آتاناسیویچ از صربستان با 3 درصد (48796 رای) اختصاص دارد. ضمنا علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت http://www.worldwidejobs.org در این رای‌گیری شرکت کنند.

این سایت در بخشی از گزارش خود در مورد سعید معروف بازیکن شماره 8 زنیت نوشت: «تیم زنیت، هفته گذشته اعلام کرد قرارداد جدیدی با مت اندرسون، بازیکن آمریکایی خود بسته و به این ترتیب و با حضور ویلفردو لیون، ستاره کوبایی، جایی برای بازیکن خارجی دیگری در تیم نخواهد بود. اعلام این خبر می‌تواند تمام انگیزه‌های سعید معروف برای بازی در مهم‌ترین دیدار فصل تیمش را کاملا از بین ببرد. در واقع می‌توان گفت مسئولان تیم زنیت‌ زمان خوبی را برای اعلام خبر قطع همکاری با پاسور نخست تیم در نظر نگرفتند.»

در ادامه این مطلب آمده است: «انگیزه‌های سعید معروف برای دیدار فینال بیشتر از بازی‌های دیگر لیگ نخواهد بود و او به طور حتم از این تصمیم مسئولان زنیت رنجیده است. پاسور ایرانی زنیت در مصاحبه‌های قبلی خود گفته بود که فصل بعد هم در زنیت بازی خواهد کرد اما حالا باید به دنبال تیم جدیدی برای خودش باشد.»

سایت بیزینس آنلاین ادامه داد: «اگر تصور کنیم که ولادیمیر آلکنو تصمیم خود را برای انتخاب ایگور کوزبار به عنوان پاسور اول تیم زنیت برای فصل آینده گرفته با این حال او باید این جریان را تا پایان بازی فینال علنی نمی‌کرد. او به کمک سعید معروف در بازی نهایی نیاز دارد اما آیا بازیساز ایرانی زنیت می‌تواند این بی‌توجهی و بی‌احترامی مسئولان زنیت را تحمل کند؟!»

گفتنی است اولین بازی فینال سوپر لیگ والیبال روسیه، چهارشنبه دوم اردیبهشت در سالن اختصاصی تیم بلگوری برگزار می‌شود.

بخش ورزشی تبیان