تبیان، دستیار زندگی
یکی از اسکی بازانی که روز شنبه از زیر بهمن در پیست اسکی دربندسر نجات پیدا کرده بودند، درگذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرگ یک اسکی‌باز جوان و سوالات بی‌پاسخ


یکی از اسکی بازانی که روز شنبه از زیر بهمن در پیست اسکی دربندسر نجات پیدا کرده بودند، درگذشت.

بهمن، مرگ اسکی باز

صبح روز شنبه در پیست اسکی دربندسر یک حادثه بهمن رخ داد و طی آن دو اسکی باز در منطقه دره بین تله کابین و تله سیژ چهار نفره زیر بهمن گرفتار شدند که با تلاش چند نیروی محلی و یکی از پیستورها از زیر بهمن نجات پیدا کردند.

اسکی‌باز اول ساعت 13 و اسکی باز دوم ساعت 16:30 دقیقه از زیر بهمن بیرون کشیده شدند که با توجه به نامساعد بودن حال عمومی اسکی باز دوم، وی به اورژانس منتقل شد و ساعاتی بعد جان سپرد.

در این حادثه چند ابهام وجود دارد که متاسفانه به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان هنوز جوابی برای آن پیدا نشده است:

اول اینکه با توجه به وضعیت نامساعد هوا در شب قبل از حادثه، آیا مسئولان پیست باید اجازه روشن کردن تله کابین و استفاده مردم از آن را می‌دادند؟ چه بسا اگر این اجازه داده نمی‌شد، اسکی‌بازان در آن ناحیه درگیر بهمن نمی‌شدند.

اسکی‌باز اول ساعت 13 و اسکی باز دوم ساعت 16:30 دقیقه از زیر بهمن بیرون کشیده شدند که با توجه به نامساعد بودن حال عمومی اسکی باز دوم، وی به اورژانس منتقل شد و ساعاتی بعد جان سپرد

دوم اینکه چرا عملیات نجات پس از بیرون کشیدن اسکی باز اول به وقفه حدود دو ساعته افتاد و سهل انگاری از جانب چه کسی بوده است؟ آیا اطلاع رسانی دیر اسكی‌باز اول مبنی بر اینكه دوستش نیز شاید در زیر بهمن مانده و سپس استعلام از مخابرات کمک رسانی را به تاخیر انداخته یا ماجرا چیز دیگری است؟

بهمن، مرگ اسکی باز

و نکته مهم‌تر اینکه این اتفاق در داخل خود پیست و بین تله کابین و تله سیژ چهار نفره پیست دربندسر رخ داد. اگرچه شاید این منطقه محل عمومی اسکی ورزشکاران نباشد اما به هر حال ناحیه‌ای در داخل خود پیست است که مسئولان باید نسبت به ایمنی تمام نقاط داخل پیست اطلاع رسانی می‌کردند.

به نظر می‌رسد سریال از دست رفتن جان اسکی‌بازان در چنین حوادثی زنگ خطری برای مسئولان پیست‌های اسکی است. شاید اگر این پیست‌ها زیر نظر فدراسیون اسکی بود، امروز پاسخگویی برای چنین حوادثی پیدا می‌شد اما این حادثه و از دست رفتن جان یک جوان 21 ساله در داخل پیستی که موظف است امنیت تمام اسکی بازان را تامین کند، دردناک است.

همچنان پیگیر و منتظر واکنش و پاسخ مسئولان نسبت به حادثه است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر